net3 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har fått et skriv av en veninne om en 13 dagers slankekur. Detter er vist en stoffskiftediett som skal øke forbrenningen. Det står at den er utarbeidet av leger på rikshospitalet i københavn, og en må regne med at en går ned 7-20 kg på 13 dager om den følges slavisk. Har du hørt om denne dietten? Jeg ammer en baby på 7 mnd, kan jeg evnt prøve meg på dietten mens jeg ammer? Har hørt at viss en ammer og går på streng diett, kan slaggstoff/avfallstoffer skilles ut i morsmelken. Stemmer det? Hun jeg fikk dietten av ammer også. Hun har gjennomført den, og gikk ned 8 kg. Hun merket ikke noe forskjell på babyen, men jeg vil unødig ta noen sjanse.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243759-slanking/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
KriH Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Å gå på diett mens man ammer anbefales ikke! Men hva med å følge litt Grete Roede mat forslag? Se www.greteroede.no, mange forslag til retter der. En annen ting er at en diett hvor man går ned 8 kg som venninnen din gjorde er ikke holdbar i lengden. Men en gang man begynner å spise normalt igjen vil man legge på seg og gjerne da et par kg til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243759-slanking/#findComment-1894096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har ikke hørt om denne dietten. Men har erfaring med at alle slike "vidunder-kurer" oftest er bløff, og at man går opp raskt etterpå. Kan ikke skjønne at det går an å gå så raskt ned i vekt; 1 kg kroppsfett utgjør ca 9000kcal. Siden behovet ved amming er minst 2000kcal per døgn vil det si at dietten gir et forbruk av kalorier på over 10000 per døgn. Dette kan jeg ikke skjønne; kan iallfall ikke skjønne at det er sunt, at du får i deg den næringen du trenger mens du ammer. Send meg gjerne litt info om dietten, hvis du har mulighet. Inneholder den f.eks noen natur-preparater, eller er det bare en spesiell sammensetning av matvarer? De fleste går langsomt ned i vekt ved å full-amme lengst mulig. Prøv å få til dette, samtidig med mosjon og et variert/sunt kosthold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243759-slanking/#findComment-1894535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest farlig diett Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Dette er nok den såkalte "Rigshospitalets stoffskiftediæt" og det er bare tull! Den er alldeles ikke utviklet av leger ved det danske Rigshospitalet slik det påstås, og om du tar et søk på kuren på nettet, får du masse informasjon og advarsler om hvor farlig den er. Du risikerer bl.a. å ødelegge stoffskiftet ditt for godt ved å gå på denne og lignende kurer, og tro meg - trøbbel med stoffskiftet ønsker du deg ikke frivillig! Får du det, så er de vektproblemene du har nå bare småtteri i forhold! Nei, spis sunt og gå turer i frisk luft, gå trilleturer med babyen - så går nok vekta nedover sakte og sikkert! Trim og sunn mat er best for et varig vekttap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243759-slanking/#findComment-1897914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorri Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg har ikke hørt om denne dietten. Men har erfaring med at alle slike "vidunder-kurer" oftest er bløff, og at man går opp raskt etterpå. Kan ikke skjønne at det går an å gå så raskt ned i vekt; 1 kg kroppsfett utgjør ca 9000kcal. Siden behovet ved amming er minst 2000kcal per døgn vil det si at dietten gir et forbruk av kalorier på over 10000 per døgn. Dette kan jeg ikke skjønne; kan iallfall ikke skjønne at det er sunt, at du får i deg den næringen du trenger mens du ammer. Send meg gjerne litt info om dietten, hvis du har mulighet. Inneholder den f.eks noen natur-preparater, eller er det bare en spesiell sammensetning av matvarer? De fleste går langsomt ned i vekt ved å full-amme lengst mulig. Prøv å få til dette, samtidig med mosjon og et variert/sunt kosthold. Her er Rikshospitalets diett. Har brukt den selv 3 dager og gikk ned 2,5 kg. MEN gikk det opp igjen med en gang. Brukte den 3 siste dagene før et bryllup jeg skulle i for å gå ned et par kg til det. Dietten fungerer ved en kjemisk nedbrytelse. Den må ikke varieres eller erstattes med noe annet i kostplanen. HUSK INGEN MELLOMMÅLTIDER! Svart kaffe ,te eller vann skal drikkes til alle måltider. Salt og pepper kan brukes men ingen andre krydder. 3 dagers diett, 4 dager vanlig mat (ikke for mye) og så 3 dager diett igjen og slik fortsetter man så lenge som nødvendig. 1 DAG Frokost :1/2 Grapefrukt, 1 stk ristet brød, 2 tsk. Peanøttsmør. Lunsj : ½ kopp tunfisk, 1 stk ristet brød Middag : 2 skiver kjøtt (85 gram valgfritt) 1 kopp grønne bønner, 1 kopp røbeter,1 lite eple som rives som råkost, 1 kopp vaniljeis som dessert 2 DAG Frokost : 1 hardkokt egg , 1 stk ristet brød , ½ banan Lunsj : 1 kopp cottage cheese, 5 stk saltet kjeks Middag : 2 pølser i brød,1 kopp broccoli, ½ kopp gulrøtter, ½ banan, ½ kopp vaniljeis 3 DAG Frokost : 1 hardkokt egg , 1 stk ristet brød, Lunsj : 1 stk cheddarost, 5 stk salte kjeks,1 lite eple Middag : 1 kopp tunfisk,(oliven er godt til tunfisk) 1 kopp rødbeter, 1 kopp blomkål, ½ Melon og ½ kopp vaniljeis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243759-slanking/#findComment-1900542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Her er Rikshospitalets diett. Har brukt den selv 3 dager og gikk ned 2,5 kg. MEN gikk det opp igjen med en gang. Brukte den 3 siste dagene før et bryllup jeg skulle i for å gå ned et par kg til det. Dietten fungerer ved en kjemisk nedbrytelse. Den må ikke varieres eller erstattes med noe annet i kostplanen. HUSK INGEN MELLOMMÅLTIDER! Svart kaffe ,te eller vann skal drikkes til alle måltider. Salt og pepper kan brukes men ingen andre krydder. 3 dagers diett, 4 dager vanlig mat (ikke for mye) og så 3 dager diett igjen og slik fortsetter man så lenge som nødvendig. 1 DAG Frokost :1/2 Grapefrukt, 1 stk ristet brød, 2 tsk. Peanøttsmør. Lunsj : ½ kopp tunfisk, 1 stk ristet brød Middag : 2 skiver kjøtt (85 gram valgfritt) 1 kopp grønne bønner, 1 kopp røbeter,1 lite eple som rives som råkost, 1 kopp vaniljeis som dessert 2 DAG Frokost : 1 hardkokt egg , 1 stk ristet brød , ½ banan Lunsj : 1 kopp cottage cheese, 5 stk saltet kjeks Middag : 2 pølser i brød,1 kopp broccoli, ½ kopp gulrøtter, ½ banan, ½ kopp vaniljeis 3 DAG Frokost : 1 hardkokt egg , 1 stk ristet brød, Lunsj : 1 stk cheddarost, 5 stk salte kjeks,1 lite eple Middag : 1 kopp tunfisk,(oliven er godt til tunfisk) 1 kopp rødbeter, 1 kopp blomkål, ½ Melon og ½ kopp vaniljeis. Må man spise vaniljeis for at den skal fungere altså? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243759-slanking/#findComment-1900548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Her er Rikshospitalets diett. Har brukt den selv 3 dager og gikk ned 2,5 kg. MEN gikk det opp igjen med en gang. Brukte den 3 siste dagene før et bryllup jeg skulle i for å gå ned et par kg til det. Dietten fungerer ved en kjemisk nedbrytelse. Den må ikke varieres eller erstattes med noe annet i kostplanen. HUSK INGEN MELLOMMÅLTIDER! Svart kaffe ,te eller vann skal drikkes til alle måltider. Salt og pepper kan brukes men ingen andre krydder. 3 dagers diett, 4 dager vanlig mat (ikke for mye) og så 3 dager diett igjen og slik fortsetter man så lenge som nødvendig. 1 DAG Frokost :1/2 Grapefrukt, 1 stk ristet brød, 2 tsk. Peanøttsmør. Lunsj : ½ kopp tunfisk, 1 stk ristet brød Middag : 2 skiver kjøtt (85 gram valgfritt) 1 kopp grønne bønner, 1 kopp røbeter,1 lite eple som rives som råkost, 1 kopp vaniljeis som dessert 2 DAG Frokost : 1 hardkokt egg , 1 stk ristet brød , ½ banan Lunsj : 1 kopp cottage cheese, 5 stk saltet kjeks Middag : 2 pølser i brød,1 kopp broccoli, ½ kopp gulrøtter, ½ banan, ½ kopp vaniljeis 3 DAG Frokost : 1 hardkokt egg , 1 stk ristet brød, Lunsj : 1 stk cheddarost, 5 stk salte kjeks,1 lite eple Middag : 1 kopp tunfisk,(oliven er godt til tunfisk) 1 kopp rødbeter, 1 kopp blomkål, ½ Melon og ½ kopp vaniljeis. Det der er bare bløff og har ikke noe med noe som helt Rikshospital å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243759-slanking/#findComment-1900561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.