Gå til innhold

Sydentur og avbestilling (Tyrkia)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fake at man er syk ja... det er noe jeg er ekstremt dårlig til, som går på jobb selv om jeg har førti i feber og er stemmeløs :-)

Kanskje det går en liten F i meg etter hvert likevel, men er ikke slikt noe de kan sjekke opp om er reelt da?

Snakk med fastlegen. Du blir rett og slett syk av tanken på å reise (psykisk).... Det går kanskje an?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Line

18

• flisa

6

• laban

4

• EllaJo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde ikke reist med unger til Tyrkia sånn som situasjonen er nå, nei...

Mulig det går an å ringe UD for å høre hvordan de forholder seg? Jeg vil tro de ikke vil anbefale noen å dra og da kan dere kanskje ha noe å slå i bordet til reiseselskapet med? Jeg aner ikke om det går...bare filosoferer litt her ;-)

Har sendt sms til en fyr i UD, men han virker ikke spesielt ivrig på å svare. Vet ikke helt hvem jeg skal kontakte, egentlig... får bare opp navn på privatpersoner når jeg søker i telefonkatalogen på nett.

Skrevet

Snakk med fastlegen. Du blir rett og slett syk av tanken på å reise (psykisk).... Det går kanskje an?

Tvilsomt at han tror meg. Jeg er langt fra av den nervøse typen...

Jeg er mer den som sier "det årdne sæ, sjø! Ta det me ro!"

:o)

Skrevet

Har sendt sms til en fyr i UD, men han virker ikke spesielt ivrig på å svare. Vet ikke helt hvem jeg skal kontakte, egentlig... får bare opp navn på privatpersoner når jeg søker i telefonkatalogen på nett.

Kanskje du finner en el annen her å sende mail til??

http://odin.dep.no/ud/norsk/kontakt/info/bn.html

Skrevet

Jeg hadde ikke reist med unger til Tyrkia sånn som situasjonen er nå, nei...

Mulig det går an å ringe UD for å høre hvordan de forholder seg? Jeg vil tro de ikke vil anbefale noen å dra og da kan dere kanskje ha noe å slå i bordet til reiseselskapet med? Jeg aner ikke om det går...bare filosoferer litt her ;-)

Man må vente til UDI evt. kommer med en generell advarsel til alle nordmenn, enten de skal til feriesteder eller på et møte i en norsk selskap med kontor der, om å reise til landet. Da - og bare da - pleier reiseselskapene å la folk få avbestille uten at de vanlige reglene og gebyrene trår i kraft.

(Jeg sier ikke at dette er flott, jeg bare vet fra tidligere at det er sånn det er.)

Skrevet

Tvilsomt at han tror meg. Jeg er langt fra av den nervøse typen...

Jeg er mer den som sier "det årdne sæ, sjø! Ta det me ro!"

:o)

Men du viser jo oss at du er bekymret og den bekymringen gir seg utslag i at du ikke ønsker å reise (redsel). Hvis legen er grei, så kanskje... *håpe*

Skrevet

Man må vente til UDI evt. kommer med en generell advarsel til alle nordmenn, enten de skal til feriesteder eller på et møte i en norsk selskap med kontor der, om å reise til landet. Da - og bare da - pleier reiseselskapene å la folk få avbestille uten at de vanlige reglene og gebyrene trår i kraft.

(Jeg sier ikke at dette er flott, jeg bare vet fra tidligere at det er sånn det er.)

Skjønner. Jeg får bare sette meg på gjerdet og vente :)

Skrevet

Hvis mange nok ringer UDI og oppfordrer dem til å utstede en anbefaling, vil de ikke da kanskje gi etter? Egentlig er det litt merkelig at de ikke har gjort det ennå.... Får satse på at det sprenges noen bomber de kommende dagene også..lissom :-/

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg kommer til å gjøre det. Jeg tør ikke ta med meg barna dit sånn som situasjonen er blitt, da prøver jeg heller å finne et annet reisemål i samme periode. Hadde jeg bare visst hvor hen... valgte Tyrkia fordi det er rimelig å være der, sånn at vi skulle kunne kose oss uten å måtte snu på krona. Finnes det noe tilsvarende reisemål noe sted?

Thailand surrer faktisk litt i bakhodet.

Håper det ordner seg for deg. At du får ombooket til et annet sted dere vil kose dere, du og barna.

Og uten at det skal koste masse i avbestilling.

Lykke til!

Skrevet

Hvis mange nok ringer UDI og oppfordrer dem til å utstede en anbefaling, vil de ikke da kanskje gi etter? Egentlig er det litt merkelig at de ikke har gjort det ennå.... Får satse på at det sprenges noen bomber de kommende dagene også..lissom :-/

Tja. Tatt i betraktning hva UDI ellers jobber med, tror jeg egentlig ikke dette er den letteste etaten å påvirke via telefonstorm, mailaksjoner eller andre mediagreier...

Skrevet

Håper det ordner seg for deg. At du får ombooket til et annet sted dere vil kose dere, du og barna.

Og uten at det skal koste masse i avbestilling.

Lykke til!

Takk! Jobber med saken...

Skrevet

Tja. Tatt i betraktning hva UDI ellers jobber med, tror jeg egentlig ikke dette er den letteste etaten å påvirke via telefonstorm, mailaksjoner eller andre mediagreier...

Jeg er evig optimist (litt naiv?) jeg skjønner du ;-)

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden dratt.

Nei... jeg har absolutt ikke lyst altså, men som student har jeg ikke lyst å tape så mye penger uten kamp heller ;)

Skrevet

Du har ikke reiseforsikring som du kan få hente noe fra da? - Om legen sier at nervene dine ikke tåler å dra dit...eller noe sånt...

Skrevet

Jeg ringte VING for mine foreldre i dag som også har bestilt tur til Tyrkia (i slutten av oktober). De sa også at så lenge de ikke hadde stoppet turene til Tyrkia så var det ikke mulig å få en gratis endring. Du fulgte situasjonen tett.... kunne damen fortelle. Jeg vet ikke hvor mange bomber som må sprenges før de anser det som usikkert område jeg ..?

Siden det er mer enn 45 dager igjen til avreise for mine foreldre så får de endre reisemål for kr. 250,- pr. pers. Det skal de gjøre! Man skal glede seg til en ferie og det gjør man ikke når man skal til Tyrkia nå.

Lykke til!

dæven - det var jo mye billigere!

Skrevet

Den beskjeden fikk IKKE jeg! Det var ikke mye 245 kroner pr person her nei, det var enten å avbestille turen og måtte betale et høyere gebyr dess nærmere avreisen nærmet seg, eller så fikk jeg bare sitte ned og holde kjeft, virket det som.

Jeg fikk heller ingen beskjed om at de fulgte opp situasjonen tett... skikkelig ubehagelig hele opplegget her. Hadde det vært bare meg som skulle reise, hadde jeg kanskje ikke tenkt sånn, men jeg skal reise alene med de tre barna mine, og jeg vil føle meg trygg.

Trygg kan man forresten aldri være noen steder, men jeg vil påstå det er økt risiko i Tyrkia for tida. Ikke noe stas i det hele tatt.

Ring og si hvordan VING har det - og si at du skal spre ulikehtene dem i mellom til alle du ser - skikkelig dårlig reklame!

Skrevet

Skal ta en telefon til UD og høre hva de sier, men media vet jeg ikke... jeg vil i alle fall ikke stikke hodet mitt frem der. Da får gebyr heller bare være gebyr.

Jo men så lenge VING har helt andre summer så ville jeg kjørt det i VG.

Skrevet

http://www.landsider.no/land/tyrkia/reise/sikkerhet/eksplosjoner280806.htm

følg med på den siden...det står jo;

"Det kan ikke utelukkes at nye terroraksjoner kan finne sted. Det vises i så måte til Utenriksdepartementets generelle råd mht. terrorrisiko ved utenlandsreiser. Tyrkiske myndigheter tar terrorfaren på største alvor, og man har et stort sikkerhetsapparat på plass for å hindre at terror skal finne sted. "

Det må da være nok?!?!?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...