Gå til innhold

Hjelp meg med budsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay, så nå skal jeg og Squishy klare oss på egenhånd. Om alt går etter planen, så vil jeg ha ca. 14000 kroner måneden. Ikke mye, så her må det tenkes.

Husleie: 7000 kroner, mat: 3000, strøm, linser og andre regninger: 2000.

Dermed står jeg igjen med 2000 kroner til alt annet. Altså klær og morsomme ting.

Høres dette realistisk ut, eller burde jeg prøve å finne en liten helgejobb? (De helgene han er hos pappaen, for eksempel).

Klær til Squishy kan jeg alltids ønske meg av snille besteforeldre, så forhåpentligvis blir ikke det noen stor utgift. Selv trenger jeg ikke mye klær, men det vil nok bli ca. 500 kroner måneden.

Røyken må kuttes ut selvfølgelig, men det må den jo uansett, når jeg er alene med barn stort sett hele tiden.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

27

• flisa

4

• Atene

3

• org

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke mye utenom
Skrevet

er 14000 ,- med barnebidrag,dobbel barnetrygd og alt..eller jobber du ikke så du ikke har noe lønn.

du greier deg nok men synes det høres knapt ut.

strøm på 3000.- i mnd det er vel litt mye.

trodde kanskje du hadde krav på en del støtte

Skrevet

er 14000 ,- med barnebidrag,dobbel barnetrygd og alt..eller jobber du ikke så du ikke har noe lønn.

du greier deg nok men synes det høres knapt ut.

strøm på 3000.- i mnd det er vel litt mye.

trodde kanskje du hadde krav på en del støtte

Har permisjon i år, så dette er alt hva jeg får. Neste år blir litt bedre.

Strøm er ikke 3000, mat er 3000.

Dette blir nok ikke lett, nei. Kanskje en helgejobb er nødvendig?

Skrevet

Har permisjon i år, så dette er alt hva jeg får. Neste år blir litt bedre.

Strøm er ikke 3000, mat er 3000.

Dette blir nok ikke lett, nei. Kanskje en helgejobb er nødvendig?

Det er gjennomførbart, men det blir nok litt knappt. En helgejobb, hvor du tjener et par tusenlapper til, vil jo gjøre en ganske stor forskjell (doble "overskuddet). Og så lenge du er hjemmeværende ellers, så er vel ikke en helgejobb å brenne lyset i begge ender - litt avhengig av hvor energisk du er, selvfølgelig :-)

"..........................................."

Skrevet

Det er gjennomførbart, men det blir nok litt knappt. En helgejobb, hvor du tjener et par tusenlapper til, vil jo gjøre en ganske stor forskjell (doble "overskuddet). Og så lenge du er hjemmeværende ellers, så er vel ikke en helgejobb å brenne lyset i begge ender - litt avhengig av hvor energisk du er, selvfølgelig :-)

"..........................................."

Nei, jeg tror en helgejobb skulle gå greit. Bortsett fra at jeg da aldri får helt fri og kan gå ut med venner og slikt. Ja, ja.

Skrevet

Jeg hadde samme beløp i måneden da jeg leide leilighet de siste månedene, gikk fint det.

Hadde billigere husleie enn deg, men jeg hadde bompenger (500), bensin (1000), mobil (400) og tv/internettkostnader (650)i tillegg til over 1000-lappen for SFO hver måned.

Ikke mye å shoppe vilt for, men det gikk. En må tenke før en kjøper ting, og det gjelder å tenke rimelig når en handler.

Skrevet

Jeg hadde samme beløp i måneden da jeg leide leilighet de siste månedene, gikk fint det.

Hadde billigere husleie enn deg, men jeg hadde bompenger (500), bensin (1000), mobil (400) og tv/internettkostnader (650)i tillegg til over 1000-lappen for SFO hver måned.

Ikke mye å shoppe vilt for, men det gikk. En må tenke før en kjøper ting, og det gjelder å tenke rimelig når en handler.

Kanskje jeg skal se hvordan det går og eventuelt ta en helgejobb om det blir for ille ?

Skrevet

Jeg synes 4000 til strøm, linser, TV, telefon, internett, kino, buss/bil, klær, forsikringer ferie osv osv. var lite.

I tillegg har du ingenting til uforutsette utgifter.

Jeg ville definitivt prøvd å fått en liten jobb ved siden av. For som prozak sier, tjener du kun 2000 kr pr måned (ca 20 timer til 100 kr timen netto, dvs 5 timer pr uke) så har du doblet overskuddet til klær og morsomme ting.

Skrevet

Jeg synes 4000 til strøm, linser, TV, telefon, internett, kino, buss/bil, klær, forsikringer ferie osv osv. var lite.

I tillegg har du ingenting til uforutsette utgifter.

Jeg ville definitivt prøvd å fått en liten jobb ved siden av. For som prozak sier, tjener du kun 2000 kr pr måned (ca 20 timer til 100 kr timen netto, dvs 5 timer pr uke) så har du doblet overskuddet til klær og morsomme ting.

Uforutsette utgifter er ganske sjeldne, da jeg ikke eier leilighet eller bil.

Skrevet

Det høres stramt ut.

Selv har jeg ett barn mer enn deg, og 16000 inn i måneden. Det er langt fra nok, heldigvis har jeg en sluttpakke fra tidligere arbeidsgiver som jeg tærer på.

Eier egen bolig, betaler ca. 6000 i måneden i renter og avdrag.

Men du, tips: Søk bostøtte.

Skrevet

Det høres stramt ut.

Selv har jeg ett barn mer enn deg, og 16000 inn i måneden. Det er langt fra nok, heldigvis har jeg en sluttpakke fra tidligere arbeidsgiver som jeg tærer på.

Eier egen bolig, betaler ca. 6000 i måneden i renter og avdrag.

Men du, tips: Søk bostøtte.

Åh ja, bostøtte skal jeg selvfølgelig søke. Men siden den betales ut etterskuddsvis (så vidt jeg har forstått?), så vil jeg måtte klare meg på dette fram til februar. Kanskje litt urealistisk?

Skrevet

Nei, jeg tror en helgejobb skulle gå greit. Bortsett fra at jeg da aldri får helt fri og kan gå ut med venner og slikt. Ja, ja.

Barnevakt? Ellers så trenger du vel ikke jobbe hver eneste helg, nødvendigvis.

"........................................"

Skrevet

Åh ja, bostøtte skal jeg selvfølgelig søke. Men siden den betales ut etterskuddsvis (så vidt jeg har forstått?), så vil jeg måtte klare meg på dette fram til februar. Kanskje litt urealistisk?

Ja, jeg synes det virker snaut.

Nå har jeg SFO på 2000 kroner måneden, da, det glemte jeg. Og strømmen koster flesk i en stor enebolig.

Det kan kanskje gå hvis du er veldig økonomisk, men problemet er at du aldri kommer til å ha noe ekstra, og aldri noe til uforutsette utgifter.

amerikafareren
Skrevet

Du bør nok ta en helgejobb ja for dette høres lite ut. Uforutsette utgifter kan alltid komme. Jeg synes det høres mye ut å betale 7000 kr i måneden i husleie.

Skrevet

jeg hadde klart det fint - hatt verre enn det :)

men man må være flink med mat og sånt som man KAN spare på . Det var da synd at du har så dyr husleie! - jeg betaler jo ikke mer enn 5200 for et helt hus!

Skrevet

Barnevakt? Ellers så trenger du vel ikke jobbe hver eneste helg, nødvendigvis.

"........................................"

Barnevakt er det lite av, men kanskje en gang i blant. Annenhver helg har jeg Squishy, så da kan jeg ikke jobbe.

Ja, ja, det blir bare for et år. Har søkt på en del stillinger nå :)

Takk for svar :)

Skrevet

jeg hadde klart det fint - hatt verre enn det :)

men man må være flink med mat og sånt som man KAN spare på . Det var da synd at du har så dyr husleie! - jeg betaler jo ikke mer enn 5200 for et helt hus!

Ja, det er litt dumt. Egentlig er husleien på 6000, men eks'en beholden den gamle leiligheten og nekter å betale hele leien på 7000. Så må bytte om :(

Skrevet

Ja, jeg synes det virker snaut.

Nå har jeg SFO på 2000 kroner måneden, da, det glemte jeg. Og strømmen koster flesk i en stor enebolig.

Det kan kanskje gå hvis du er veldig økonomisk, men problemet er at du aldri kommer til å ha noe ekstra, og aldri noe til uforutsette utgifter.

Nei, det ekstra jeg har er jo 2000 kroner.

Jeg har søkt på en del stillinger nå, så får se hva det blir. Jeg overlever i alle fall uansett og det er jo en fordel :)

Takk for svar :)

Skrevet

Ja, det er litt dumt. Egentlig er husleien på 6000, men eks'en beholden den gamle leiligheten og nekter å betale hele leien på 7000. Så må bytte om :(

han kan vel ikke forlange at du betaler hans husleie????

Skrevet

Du bør nok ta en helgejobb ja for dette høres lite ut. Uforutsette utgifter kan alltid komme. Jeg synes det høres mye ut å betale 7000 kr i måneden i husleie.

Ja, det er mye, men Oslo er dyrt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...