Gå til innhold

Så glad, føler at jeg har kontrollen :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet her før og føler at jeg bare må dele dette med noen. For noen av dere kan det virke som om det ikke er noe big deal men for meg er det en seier.

Saken er at jeg og eksen har slitt nå men jeg har nå gitt slipp på henne. Etter diverse tullete opplegg mellom oss fikk jeg nok og har bestemt meg for å gå videre. Det som skjer er at vi går i samme klasse og der bare sier jeg hei. Vi bor 3 meter unna hverandre og det er det samme opplegget der.

Jeg har vokst mye som menneske etter sommeren men det har tydeligvis ikke hun. Hun mener enda at jeg er den samme som jeg var da vi var sammen men jeg bare ler av det. Jeg vet jo best hva jeg er og trenger ikke andre til å fortelle meg det. Jeg vet at jeg har forandret meg til det bedre.

Vi har mange venner her og har de også på msn. Igår sa hun til meg at noen av mine venner hadde slettet henne fra msn lista si. Jeg spurte henne hvorfor hun sa det til meg, jeg hadde jo ikke bedt de gjøre det. Nei, hun mente at jeg hadde baksnakket henne før og derfor trodde hun at jeg hadde en finger med i spillet. Jeg syntes det hele var så teot og barnslig at jeg bare sa: "jeg synes ikke du skal dømme meg før du har belegg og bevis for din mistanke. Dessuten må du ta det opp med de det gjelder, ikke meg". Til det fikk jeg som svar: "jeg må jo gå til kilden (som hun mente var meg)". Da ble jeg rimelig lei av det hele og sa at jeg skulle lese og at hun fikk ha en god kveld videre.

Det jeg fant ut her er det er jeg som har vokst som person og at hun ikke hadde det. Måten hun løser ting på er ikke direkte rett. Hvis de det gjaldt hadde sagt at det var jeg som hadde bedt de gjøre det så hadde saken vært en annen men det er det jo ikke i nærheten av. Det at hun ikke kan innse sine egne feil men at hun legger all skyld på meg viser til en umodenhet. Jeg føler at det bare er tull.

Jeg mener at jeg løste saken veldig bra. Før kunne jeg bli dritsur og bare logge meg av men denne gangen føler jeg at jeg løste saken på en voksen måte. Sinne finnes ikke i meg lenger og jeg har ingen vonde følelser om noen. De jeg hadde de vonde følelsene om har jeg skværet opp med og føler meg sterkere enn noensinne, Selvstendig og det hele.

Jeg ønsker henne all lykke i livet og håper at hun får bedre innsikt i seg selv. Jeg kan ikke ha det jævlig med meg selv fordi hun ikke er mer voksen enn som så.

Idag føler jeg at jeg har kontrollen over mitt eget liv og at jeg ser en verden som er større enn den jeg så før.

Videoannonse
Annonse
Gjest perlaetus
Skrevet

lykke til videre!

fint at du har funnet veien som er rett for deg

Skrevet

Gratulerer, det tok meg årevis før jeg fikk eksen ut fra under huden på den måten. Man måler liksom sitt egetverd i hva en forulempet eks' mening om deg er - og det MÅ bli feil i lengden, så klart. Men man ser det ikke selv før det er over.

FLINK! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...