Gå til innhold

ORKER ikke.. men MÅ!

Gjest Livet er komplisert...

Anbefalte innlegg

Gjest Livet er komplisert...
Skrevet

Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne her! Men for å prøve å gjøre dette kort så gjelder det jobb. Jeg er en jente i tidlig 30-år som jobber på en bitteliten arbeidsplass, har en svært viktig stilling, og vi blir snart bare to stykker, har hittil vært tre.

Jeg er på en måte enormt lettet over at den tredje personen slutter da denne aldri har respektert meg, men vært frekk og ubehagelig, enda jeg har vært denne personens overordnede. Denne personen klarte også å mobbe ut en annen medarbeider før i år, så det har ikke bare vært meg. Men nå har vedkommende levert oppsigelse og skal straks slutte. Jeg burde hoppe i taket av glede og lettelse, men jeg føler meg bare sliten og ute av stand til å takle alt det negative denne personen har ført med seg.

Denne erfaringen har sikkert også gjort meg sterkere, men problemet er at jeg ser det ikke selv. De siste 10 månedene har jeg gått rundt med høy puls, vært stresset, fått dårlig hukommelse, blødninger.... psykisk stress pga mye å gjøre, og pga denne personen. Jeg anklager meg selv for å være naiv, for at jeg hadde tro på denne personen, men tok så til de grader feil, og ble selv tråkket på.

Vedkommende skal erstattes og det blir mye min oppgave å lære opp den nye, noe som kan være krevende i seg selv samtidig som jeg på en måte er sliten av folk jeg ikke kjenner! Men jeg har enormt ansvarsfølelse for jobben min, jeg vet at jeg er den ene grunnsteinen, og vi er mer eller mindre avhengig av meg. Så jeg har ikke samvittighet til å be legen om sykmelding.

Dette er egentlig bare et dypt og tungt hjertesukk, jeg MÅ i gang med et nytt år i jobben, vi har masse potensiale til å gjøre det bra, men jeg vet ikke om *jeg* klarer å holde hodet og den psykiske helsen over vannet, men jeg er rett og slett nødt... Jobben er ikke alt, nei, men jeg overdriver ikke dersom jeg sier at vi får store deler med å fortsette driften dersom jeg forsvinner. Og det går utover flere enn oss som jobber der til daglig.

Noen kloke kommentarer til dette rotete innlegget ville vært flott. Jeg har noen enorme nedturer om dagen, og vet ikke hvordan jeg skal få det ut!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal ta en full helsesjekk først og fremst - utelukke høyt/lavt stoffskifte, blodtrykket, etc, etc - og så skal du bruke noe tid hver kveld til å trene. Det vi hjelpe deg også mentalt til å koble ut og få ny energi. Og så går det over når alt blir bra, vet du ! :)

Gjest Been there done that
Skrevet

Les KK denne uken, der står det om Kvinner som stresser for mye.

Dersom du synes det er problematisk å ha blitt "lurt" av en person, kan du jo søke kortere eller lengre behandling for det hos Gestalt terapaut elller psykolog. Det er aldri hyggelig at virkeligheten ikke var slik man trodde.

Generelt har man jo også mindre overskudd og noe å gi når man er veldig stresset. Derfor gruer du deg sikkert til nestemann du skal lære opp, men vanligvis er jo folk veldig hyggelig, og da går det seg til uansett vet du!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...