Gjest Princess Peach Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Noen som kan svare meg på et kjøkkenspørsmål? Hvor lang tid ca tar det å varme opp en oksestek på 1,3 kg til en kjernetemperatur på 60 grader i en ovn på 150 grader? Bare så jeg får en viss formening om når det er lurt å sette på poteten. Takk for svar! 0 Siter
lex Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Det avhenger bl.a av om steika er romtemperert, kjøleskapkald (eller frossen) når den settes inn i ovnen. Er steika stekt fra før og skal bare varmes opp, eller mener du å steike rått kjøtt til kjernetemperaturen er 60 grader.? Om du skal steike kjøttet: Husk at kjøttet bør hvile minst 20 minutter etter at du har tatt det ut av ovnen. Pakk inn i aluminiumsfolie og legg ev et kjøkkenhåndkle rundt også. Er det vanlig over/undervarme el. varmluft? 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Det avhenger bl.a av om steika er romtemperert, kjøleskapkald (eller frossen) når den settes inn i ovnen. Er steika stekt fra før og skal bare varmes opp, eller mener du å steike rått kjøtt til kjernetemperaturen er 60 grader.? Om du skal steike kjøttet: Husk at kjøttet bør hvile minst 20 minutter etter at du har tatt det ut av ovnen. Pakk inn i aluminiumsfolie og legg ev et kjøkkenhåndkle rundt også. Er det vanlig over/undervarme el. varmluft? Temperatur: Jeg kjøpte den nettopp på butikken, så den lå i kjøledisken. Den var nok ikke helt romtemperert da jeg brunet den. Det er en rå, surret oksesteik fra Gilde. Pleier alltid å la kjøttet hvile etter steking. Det er en varmluftsovn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.