Gå til innhold

Jeg er så glad på somalieres vegne, nå kan de reise hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca 2 tusen av de 18 tusen som bor her reiser fram og tilbake hvert år i snitt, på ferie. En t/r billett koster 12-15 tusen kr pr person. Hvem betaler ferien? De fleste er asylsøkere, og reiste en gang til andre siden av jorda til et lite land med masse snø bare av frykt for noe. Ingen reiste til Romania, for der er det bare brakker og brødskiver å få. Her får de så mye penger at de kan betale ferie for både to og tre personer, i Romania ville de bare fått nok til bussen til byen.

Nå er det så trygt at de kan reise hjem, siden de kan dra på ferie dit.

Eller kanskje de flyktet til noe i stedet for fra noe?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1432633.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Asylsøkere skal definitivt ikke reise til sitt hjemland. Får vi informasjon om navngitte personer, så vil det bli tatt affære, sier Olafsen"

Håper de blir tatt og sendt ut fort.

Skrevet

Desse har ingenting i Norge å gjøre! Om de flytter hit av grunner som arbeide og for å tjene penger på en ærlig og rederlig måte, som mange andre innvandrere gjør ( dansker, svensker, amerikanere, italienere osv...) og ikke livnærer seg på å få penger av den norske stat. Så er det helt greit at de reiser hjem på EGEN regning!

MEN når de i tillegg får noe av dette dekt av staten og VÅRE skattepenger så vil jeg også gjerne ha en reise til noen 10 tusner kroner i året!

Er jo ikke rart at det er rasisme i det norske samfunn eller resten av verden for den del!

Skrevet

Desse har ingenting i Norge å gjøre! Om de flytter hit av grunner som arbeide og for å tjene penger på en ærlig og rederlig måte, som mange andre innvandrere gjør ( dansker, svensker, amerikanere, italienere osv...) og ikke livnærer seg på å få penger av den norske stat. Så er det helt greit at de reiser hjem på EGEN regning!

MEN når de i tillegg får noe av dette dekt av staten og VÅRE skattepenger så vil jeg også gjerne ha en reise til noen 10 tusner kroner i året!

Er jo ikke rart at det er rasisme i det norske samfunn eller resten av verden for den del!

Underlig med Libanonkrisen. Mange hundre "flyktninger" fra både Sverige, Danmark og Norge var på ferie?, og måtte flykte fra et land de hadde flyktet fra en gang før. Kanskje det er verd å se litt på?

Danskene har startet med den jobben.

Skrevet

"Asylsøkere skal definitivt ikke reise til sitt hjemland. Får vi informasjon om navngitte personer, så vil det bli tatt affære, sier Olafsen"

Maken til direkte jug. Dette har forkommet i "all tid", og det godtas fullt ut av myndighetene. Denne fyren må være i utakt med resten av myndighetene.

"....................................."

Skrevet

Maken til direkte jug. Dette har forkommet i "all tid", og det godtas fullt ut av myndighetene. Denne fyren må være i utakt med resten av myndighetene.

"....................................."

Mange av de sitter med skriftlige tillatelser til å reise på ferie til landet de flyktet fra.

Danmark har en kjempeskandale på gang med palestinere. De ble innvilget asyl for dem med spesilallov for at de skulle få bli i Danmark. De kunne bli drept om de reiste hjem. Et halvt år senere begynte myndighetene å utstede tillatelser til åreise på ferie til hjemlandet deres, med åpne øyne. Mange hundre. Så ble det avslørt et tusentall til. Dermed viser det seg kanskje at det var en bevisst politikk, og Danmmark snur i vrede. Noen har saget av greina si.

Skrevet

Underlig med Libanonkrisen. Mange hundre "flyktninger" fra både Sverige, Danmark og Norge var på ferie?, og måtte flykte fra et land de hadde flyktet fra en gang før. Kanskje det er verd å se litt på?

Danskene har startet med den jobben.

Det er jammen meg på tide mener nå jeg!

Skrevet

Altså - jeg mente ikke at _du_ jugde :-)

"........................................."

Skrevet

Det er jammen meg på tide mener nå jeg!

Hvor dum går det an å bli? Det fins ikke grenser.

1. Nesten bare unge menn flykter. Hvor er de unge kvinnene?

2. De flykter til andre siden av jorda fordi noen i nabolandsbyen truer dem? Hadde det ikke holdt med neste landsby?

3. De flykter fordi de er homser, men ingen i hjemlandet har oppfattet dem som det, ikke finnes det noen som helst indikator og ikke sjekker de opp hverandre. Hvordan havnet så mange homser på samme sted på samme tid? De kjenner ikke hverandre.

Skrevet

Så kan man jo lure på hvor mange av disse som er kvoteflyktninger gjennom FN-systemet som vi ikke får gjort noe med...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...