Gå til innhold

Plutselig "slag" gjennom hodet med påfølgende feber

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

Hei,

Av og til får jeg noe som føles som et støt gjennom hodet som er over på et blunk. Det er ingen smerte, bare en følelse av svimmelhet etterpå. 2 ganger har jeg opplevd at det ikke har gått over. Da føles det som det strammes i hodet og jeg blir nummen i hodet og på tunga. Deretter får jeg høy puls og feber, med påfølgende kuldeskjelvinger. Feberen går over etter noen timer. Legen mente det kunne være stress. Begge de to tilfellene har oppstått når jeg har hatt mye å gjøre. Hva tror du?

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Det støtet du forteller om i hodet kan være "idiopatisk stabbing headache" eller "jabs and jolt syndrom" som er en godartet tilstand uten kjent årsak, og som består i meget kortvarige anfall med slik hodesmerte.

Jeg er usikker på om disse støtene har sammenheng med den feberen og det andre du forteller om, antakelig er det bare tilfeldig sammentreff ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...