Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det han gjør er faktisk veldig bra. Han bruker sin kjendis-status til å sette fokus på at helse-Norge ikke er så fantastisk som "folk flest" ser ut til å tro.

Han tenker ikke på seg selv, som du ser ut til å mene, for selv er han kommet hjem og er ferdig der. Og han vet nok veldig godt at han har fått spesialbehandling. Men det forandrer ikke det faktum at det fx. er underbemannet osv. der. Du fortalte jo selv om elendige forhold der ute...

Jeg synes han uttaler seg helt greit i forhold til bemanningen. Men han glemte å si at de andre der ute får enda dårligere behandling enn det han fikk og at han fikk lov til å være der mye lenger enn andre med samme skadenivå og med liten mulighet til å bli bedre. Andre havner på gamlehjem til de får fikset huset eller leiligheten sin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes han uttaler seg helt greit i forhold til bemanningen. Men han glemte å si at de andre der ute får enda dårligere behandling enn det han fikk og at han fikk lov til å være der mye lenger enn andre med samme skadenivå og med liten mulighet til å bli bedre. Andre havner på gamlehjem til de får fikset huset eller leiligheten sin.

Joda, han kunne sikkert sagt ting annerledes.

Men han kunne også valgt å holde kjeft, og bare fokusere på seg sjøl. Han ville vekke medias interesse, få aviser osv. til å skrive om dette, som igjen kan føre til debatter på tv og politisk press for økte bevilgninger.

Det han har satt igang, KAN være noe veldig bra.

Skjønner ikke helt behovet for å kritisere det. Hadde du og jeg kontaktet pressen, så hadde de jo ikke brydd seg om å høre etter engang. Nå lytter pressen, og tar kanskje saken videre.

Skrevet

Det hadde vært passende å legge en rekke politikere i ei sykehusseng/ seng på sykehjem ol., putte på de ei bleie å la de ligge der over lang tid som mange eldre gjør i dag. Kanskje hadde de skjønt det da at det trengs mere penger og personell?

Skrevet

Det hadde vært passende å legge en rekke politikere i ei sykehusseng/ seng på sykehjem ol., putte på de ei bleie å la de ligge der over lang tid som mange eldre gjør i dag. Kanskje hadde de skjønt det da at det trengs mere penger og personell?

Ja, det tror jeg de fleste av dem skulle prøvd.

Gjest takk for det han faktisk sa
Skrevet

Man kan jo velge om man vil se det positive i det han faktisk sa, i stedet for å trekke frem det han kanskje også burde sagt.

Han kunne valgt å ikke si noen ting, og får andre se denne type kritikk som du kommer med her, så velger nok de å ikke si noe, hvis det å si noe bare setter en åpen for kritikk for det man kanskje ikke fikk sagt.

Skrevet

Synes det er bra noen tør å klage.

Jeg jobber på innsiden... og har munnkurv:-(

Men tilstanden på Sunnaas er nok betydelig bedre enn rundt på andre sykehus. Med andre ord - pasienter burde stille mere krav. Det er en grense for hvor mye man kan kutte ned på servicen før det går ut over pasientene. Og den grensen er for lengst overtrådd i den offentlige.

Jeg ville valgt privatsykehus hvis jeg skulle opereres el.l.

Skrevet

Jeg klarer ikke å finne en eneste egoistisk uttalelse i denne spalten. Han snakker generelt, ikke om seg selv.

Det virker som om du er ganske bitter på helsevesenet Dorthe, om du kan reagere negativt på denne artikkelen.

Skrevet

Synes det er bra noen tør å klage.

Jeg jobber på innsiden... og har munnkurv:-(

Men tilstanden på Sunnaas er nok betydelig bedre enn rundt på andre sykehus. Med andre ord - pasienter burde stille mere krav. Det er en grense for hvor mye man kan kutte ned på servicen før det går ut over pasientene. Og den grensen er for lengst overtrådd i den offentlige.

Jeg ville valgt privatsykehus hvis jeg skulle opereres el.l.

Men pasientene klager jo og stiller krav. Men de blir ikke hørt. Isteden blir folk nektet behandling fordi de er vanskelige og blir nektet innleggelse seinere. Det kan jo være katastrofalt for folk.

Skrevet

Jeg klarer ikke å finne en eneste egoistisk uttalelse i denne spalten. Han snakker generelt, ikke om seg selv.

Det virker som om du er ganske bitter på helsevesenet Dorthe, om du kan reagere negativt på denne artikkelen.

Jeg er ikke bare sinna på mine vegne men på manges vegne. Og det blir verre og verre og ingen gjør noe med det. Pasientene kan ikke gjøre for mye, det er de ansatte som må si ifra.

Det er bedre å miste jobben sin enn å miste det eneste behandlingstilbudet som finnes.

Skrevet

Men pasientene klager jo og stiller krav. Men de blir ikke hørt. Isteden blir folk nektet behandling fordi de er vanskelige og blir nektet innleggelse seinere. Det kan jo være katastrofalt for folk.

"Isteden blir folk nektet behandling fordi de er vanskelige og blir nektet innleggelse seinere."

Tøys og tull.

Men det er vanskelig å klage - ja. Pasientombudet er til god hjelp, men systemet er stort og tungt og økonomien er trang. (selv om Norge bruker mer penger på helse enn noe annet land i verden) God only knows where all the money goes.

Nettopp derfor synes jeg det er kjempeflott at en fyr som Enerly - som får oppmerksomhet - tar opp dette. Andre som har opplevd det samme har hverken ressurser, guts eller lyst til å stå fram, og får kanskje ikke dekning på tv heller.

*takker Enerly og ønsker ham lykke til videre*

Skrevet

Jeg er ikke bare sinna på mine vegne men på manges vegne. Og det blir verre og verre og ingen gjør noe med det. Pasientene kan ikke gjøre for mye, det er de ansatte som må si ifra.

Det er bedre å miste jobben sin enn å miste det eneste behandlingstilbudet som finnes.

"Det er bedre å miste jobben sin?"

Nei - det er det faktisk ikke.

De som jobber i helsevesenet har også familie, regninger og huslån.

Believe it or not.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...