Gå til innhold

Enda en rettferdig Israelsk handling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• flisa

6

• Dorthe

5

• Hawkwind

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mon tro hvor lang tid det tar før Israel også tar i bruk andre våpen av samme etiske karakter; som Napalm og Agent Orange?

Skrevet

Mon tro hvor lang tid det tar før Israel også tar i bruk andre våpen av samme etiske karakter; som Napalm og Agent Orange?

Tja...det gamle klassiske bildet av den brennende lille libanesiske jenta fra 70-et-eller-annet...det var ikke napalm det, da?

"............................................"

Skrevet

Noe så inn i hampen jævlig!!!

Nazist! Jødehater!

"..................................."

Skrevet

Tja...det gamle klassiske bildet av den brennende lille libanesiske jenta fra 70-et-eller-annet...det var ikke napalm det, da?

Den plakaten alle hadde på veggen ac den brennende jenta som var blitt bombet med napalm under vietnamkrigen?

Skrevet

Vietnamesiske.

Og det bildet var vel faktisk arrangert...?

Skrevet

Den plakaten alle hadde på veggen ac den brennende jenta som var blitt bombet med napalm under vietnamkrigen?

Nei. En jentunge som løper naken etter å ha vrengt av seg de brennende klærne. Det var da fra israel-krigingen i Libanon? Står i en av Det Hendte bøkene...

"......................................."

Skrevet

Det bildet må ha stått i nærheten av overskriften "Israelsk hevn", som jeg husker fra da jeg bladde i Det Hendte-bøkene da jeg var liten. Må være en grunn til at jeg kobler det med Libanon, ihvertfall :-)

"........................................"

Skrevet

Ja, har sett det nå, og ser at jeg koblet feil :-)

Uansett hvordan du kobler - så er det alltid ungene det går ut over i krig. Hadde litt sansen for Reagans stjernekrig jeg - hehe

Skrevet

Uansett hvordan du kobler - så er det alltid ungene det går ut over i krig. Hadde litt sansen for Reagans stjernekrig jeg - hehe

Ja, det var morsomt, selv om det var rimelig teknologisk urealistisk på den tiden :-)

"........................................."

Skrevet

Nei det var ikke earrangert?!?!?http://www.speignerphoto.com/weblog/Napalm_girl.jpg dette du mener`?

Sjekket denne litt nærmere nå.

Situasjonen er ekte nok, men den faktiske bakgrunnen for bildet er at det er Sør-Vietnamesiske soldater som ved et uhell har brukt Napalm på Sør-Vietnamesiske slektninger.

Så bildet skildrer krigens brutalitet, men viser ikke et eksempel på en hendelse hvor den ene parten i krigen var ekstra brutal mot den andre parten.

http://tinyurl.com/kf7u3

Skrevet

Sjekket denne litt nærmere nå.

Situasjonen er ekte nok, men den faktiske bakgrunnen for bildet er at det er Sør-Vietnamesiske soldater som ved et uhell har brukt Napalm på Sør-Vietnamesiske slektninger.

Så bildet skildrer krigens brutalitet, men viser ikke et eksempel på en hendelse hvor den ene parten i krigen var ekstra brutal mot den andre parten.

http://tinyurl.com/kf7u3

http://www.kimfoundation.com/en/index.htm her er siden hennes - se så brannskadet hun ble.

ylvali1365381015
Skrevet

Nazist! Jødehater!

"..................................."

Der satte du fingeren på debatten i Norge. Hvilken annen gruppe kan ta seg slike friheter og attpåtil stemple den minste spire til debatt og kritikk som et utslag av hat og nazisme. Og til alt overmål effektivt kneble kritiske røster...

Skrevet

Der satte du fingeren på debatten i Norge. Hvilken annen gruppe kan ta seg slike friheter og attpåtil stemple den minste spire til debatt og kritikk som et utslag av hat og nazisme. Og til alt overmål effektivt kneble kritiske røster...

Selvføglelig. Man kunne kanskje tro at de to ekstremistene her inne var spesielle i så henseende. Men man trenger ikke lese mye i media før man ser gjentatte sytinger og hylinger om jødehat og jalla-jalla, bare noen kritiserer sveisen til Elmer Midd.

"........................................."

Skrevet

Nei. En jentunge som løper naken etter å ha vrengt av seg de brennende klærne. Det var da fra israel-krigingen i Libanon? Står i en av Det Hendte bøkene...

"......................................."

Det er da vietnamkrigen *sta*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...