Gå til innhold

Enda en rettferdig Israelsk handling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det bildet må ha stått i nærheten av overskriften "Israelsk hevn", som jeg husker fra da jeg bladde i Det Hendte-bøkene da jeg var liten. Må være en grunn til at jeg kobler det med Libanon, ihvertfall :-)

"........................................"

Kanskje vi snakker om to forskjellige bilder?

Den jenta på bildet som jeg snakker om er i livet enda, jeg leste et interju med henne et eller annet sted for en tid tilbake.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• flisa

6

• Dorthe

5

• Hawkwind

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er da vietnamkrigen *sta*

Som sagt: Jeg koblet feil, av en eller annen grunn. Og jeg forsøkte å filosofere meg til en forklaring på hvorfor jeg har forbundet akkurat det bildet med Libanon.

"..........................................."

ylvali1365381015
Skrevet

Ja, napalm er stygge saker.

Faenskapen klistrer seg til det meste, og de fleste utgavene kan ikke slukkes med vann (ihvertfall ikke på en enkel måte).

http://en.wikipedia.org/wiki/Napalm

I en pensumbok i sosialpsykologi innledet forfatteren med å referere til en samtale han hadde med sin nå voksne sønn. Sønnen hadde spurt hva napalm var etter å ha overhørt nyhetsinnslag i radio, og da faren svarte ble det helt stille. Etter en stund ser far bort på sønnen og oppdager at han sitter der og strigråter, helt stille.

Da kan vi jo alle spørre oss om vi er blitt blaserte, som ikke gråter lenger når vi får høre om slikt. Om vi ikke tar det innover oss hva det er som skjer med alle sivile i krig, og ikke minst skjemmes innerst i ryggmargen over hva for rase vi tilhører, som er i stand til å bruke evner og fantasi på en slik måte- for å utrydde andre, men ikke bare det: for å plage dem mest mulig før det skjer.

Faen...

Skrevet

Som sagt: Jeg koblet feil, av en eller annen grunn. Og jeg forsøkte å filosofere meg til en forklaring på hvorfor jeg har forbundet akkurat det bildet med Libanon.

"..........................................."

Du var jo ikke født engang :o)

Jeg husker bildet fra avisen :o(. Æsj, som årene går.

Skrevet

Du var jo ikke født engang :o)

Jeg husker bildet fra avisen :o(. Æsj, som årene går.

Nei, men jeg husker bildet fra da jeg var ganske liten og leste i Det Hendte i 19XX bøkene.

".........................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Jan Egeland sier til BBC:

90 prosent av angrepene med klasebomber ble utført i løpet av de siste 72 timene av konflikten, da vi visste at det kom til å bli en løsning"

Disse folka er faen ikke et hakk bedre enn nazistene som brant flest mulig jøder da krigen nærmet seg slutten.

Skrevet

Nazist! Jødehater!

"..................................."

Jepp, det er meg i et nøtteskall...

(Og tenk, jeg er til og med halvt tysk...)

Gjest just someone
Skrevet

Nazist! Jødehater!

"..................................."

Mange ganger har jeg lurt på om spørsmålene dine egentlig er leting etter påskudd til å skrive skjellsord.

Skrevet

Mange ganger har jeg lurt på om spørsmålene dine egentlig er leting etter påskudd til å skrive skjellsord.

Han leter etter skjellsord fra andre :)

Gjest just someone
Skrevet

Han leter etter skjellsord fra andre :)

Man kan sannelig lure. :-)

Sammehengen skjellsordene (personforakt) kommer i, kan være interessann å legge merke til. Se denne f.eks.:

Fra tråden Sverdets land og folk 15/7-2005, først et noe rasistisk utsagn (altså en variant av personforakt):

"Jeg er ganske overbevist om at folk ikke nødvendigvis er folk. Tror nok det er stoooore ulikheter mellom raser ja...

- lamborgina "

Og så svaret fra Prozak:

"Det var den eneste korte betegnelsen på det uintelligente utsagnet ditt. Jeg kunne godt gått inn i en diskusjon om emnet, men jeg er 99% sikker på at du ikke har intellekt til å forstå selv det mest grunneleggende, så jeg gidder rett og slett ikke. Håper du bruker lue eller liknende til vanlig - ellers må det være umulig å vite hvilken åpning du snakker ut av."

Først kritiserer han lamborgina for personforakt, deretter viser han henne sin egen forakt ! :-)

Skrevet

Sammehengen skjellsordene (personforakt) kommer i, kan være interessann å legge merke til. Se denne f.eks.:

Fra tråden Sverdets land og folk 15/7-2005, først et noe rasistisk utsagn (altså en variant av personforakt):

"Jeg er ganske overbevist om at folk ikke nødvendigvis er folk. Tror nok det er stoooore ulikheter mellom raser ja...

- lamborgina "

Og så svaret fra Prozak:

"Det var den eneste korte betegnelsen på det uintelligente utsagnet ditt. Jeg kunne godt gått inn i en diskusjon om emnet, men jeg er 99% sikker på at du ikke har intellekt til å forstå selv det mest grunneleggende, så jeg gidder rett og slett ikke. Håper du bruker lue eller liknende til vanlig - ellers må det være umulig å vite hvilken åpning du snakker ut av."

Først kritiserer han lamborgina for personforakt, deretter viser han henne sin egen forakt ! :-)

men han jo god da...:)

Skrevet

- lamborgina "

Og så svaret fra Prozak:

Er det noe du har problemer med å forstå? Selvføgelig forakter jeg personer som utviser en generell personforakt. Forskjellen er at jeg forakter akkurat _den_ personen, av akkurat den årsaken, og ikke generellt.

Ellers - siden du åpenbart ikke forsto utsagnet mitt i denne tråden i det hele tatt - har du noe saklig som angår tråden å komme med? Ikke det? Jaggu, hvem skulle trodd? :-)

"......................................."

Skrevet

Du er ikke den skarpeste kniven, er du vel? Det er da åpenbart at jeg spøker med jubalong, og er ironisk? H*n skjønner det selv, hvis du ser under. *Rister på hodet*

"........................................."

Gjest just someone
Skrevet

men han jo god da...:)

God ? Nix, kverulering og roing fra begynnelse til slutt. Når folk ikke liker den meget spesielle humoren hans/hennes med skjellsord og LOL av alt og alle, tror h*n pussig nok de ikke skjønner poenget og så kommer utskjelling da også.

Gjest just someone
Skrevet

Er det noe du har problemer med å forstå? Selvføgelig forakter jeg personer som utviser en generell personforakt. Forskjellen er at jeg forakter akkurat _den_ personen, av akkurat den årsaken, og ikke generellt.

Ellers - siden du åpenbart ikke forsto utsagnet mitt i denne tråden i det hele tatt - har du noe saklig som angår tråden å komme med? Ikke det? Jaggu, hvem skulle trodd? :-)

"......................................."

Så kjekt da. En moral for deg og de som er enige med deg, og en annen for de andre.

F.eks. like lurt av P. å forlange sakskritikk fremfor personkritikk etter å slengt ut av seg skitt.

Man leser ikke så mange innlegg fra P. før man ser et ofte forekommende mønster.

De som ikke er enige med P., er selvfølgelig dumme eller farlige og da er forakt helt på sin plass.

Underholdningseffekten av P.s innlegg taper seg med tiden.

Skrevet

Så kjekt da. En moral for deg og de som er enige med deg, og en annen for de andre.

F.eks. like lurt av P. å forlange sakskritikk fremfor personkritikk etter å slengt ut av seg skitt.

Man leser ikke så mange innlegg fra P. før man ser et ofte forekommende mønster.

De som ikke er enige med P., er selvfølgelig dumme eller farlige og da er forakt helt på sin plass.

Underholdningseffekten av P.s innlegg taper seg med tiden.

Du prøver fortsatt å dekke over det at du rett og slett ikke forsto at mine "skjellsord" til jubalong var ironiske, og spilte på et par personer her inne som kaller all kritikk mot israel jødehat? Er du klar over hvor dum du fremstår nå, når du - selv etter at jeg har forklart deg noe som absolutt alle andre skjønte - forsøker å gjøre meg til "synderen" her? *Ler*

ylvali1365381015
Skrevet

Du prøver fortsatt å dekke over det at du rett og slett ikke forsto at mine "skjellsord" til jubalong var ironiske, og spilte på et par personer her inne som kaller all kritikk mot israel jødehat? Er du klar over hvor dum du fremstår nå, når du - selv etter at jeg har forklart deg noe som absolutt alle andre skjønte - forsøker å gjøre meg til "synderen" her? *Ler*

jeg oppfattet det med en gang, synes det sa seg selv...

Gjest just someone
Skrevet

Man skal ikke ha lest mange innlegg fra deg for å se hvordan du oppfatter jøder. Derfor nektet jeg selvfølgelig ikke på at var svaret ditt var ironisk ment. Når du likevel påstår at jeg ikke forstod din ironi, må det komme at din egen måte å oppfatte på og at du ikke leser eller ikke forstår de alle de svarene du får.

Min kritikk under denne tråden gikk selvfølgelig ikke mer spesifikt på ditt svar til jubalong enn det som nevnt før, at det var en nokså underlig humor fra deg. Synes ikke skjellsord er særlig morsomme, i hverfall ikke i din sammenheng.

Noe annet knyttet jeg ikke direkte til svaret ditt til henne. Om du gjerne vil tro noe annet, er ditt problem, jeg mente det ikke slik, uansett hva du påstår eller gjentar deg selv. Jeg vet best hva jeg selv mener, det trenger du ikke fortelle meg.

Men min kritikk videre/senere gikk mer _generellt_ på hvordan du skriver her på forumet (hadde ikke noe med jubalong å gjøre). Og da hva det skal være godt for å bruke så mye utskjellig, hånle av alt og alle. Derfor eksempelet her med laborgina ( mitt innlegg 2006.08.31 14:25).

Ser at du har fått en kvass kritikk i noen tråder fra andre her. Da er jeg ikke alene om kritikk av din skriving, selv om jeg ikke vil fremføre den på den måten. Det ser ikke ut til at du mener deres kritikk har noen berettigelse i det hele tatt. Men man gjør seg selvfølgelig tanker om slik skriving og holdning, det kan du være sikker på.

Les heller svarene du får dem først, så unngår du å ta så grundig feil.

Skrevet

En ikke god (midlertidig) avslutning på denne konflikten.

Og det er en handling det er vanskelig å se noen fornuftig hensikt i.

Jeg har stor forståelse for at Israel satte hardt mot hardt mot Hizbollah. Men dette har jeg null forståelse for.

Som sagt før - begge (eller rettere sagt alle) sider i denne konflikten utfører handlinger som gjør at det er vanskelig å sympatisere med noen - annet enn de uskyldige på alle sider som hardest rammes av dette.

Hvem de nå enn er.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...