Gjest et Skrevet 8. april 2001 Del Skrevet 8. april 2001 Jeg plages veldig mye av spenningshodepine (diagnose stilt etter nevrologisk undersøkelse). Jeg er for tiden sykmeldt da jeg ikke orker å jobbe pga plagene. Jeg er kronisk plaget med dette. Selv tror jeg plagene kommer av ulike former for stress i jobb og også privat sammenheng. Jeg forsøker nå om dagen å ta det helt med ro, men plagene er der allikevel. Mens jeg jobbet for fullt brukte jeg en periode og ta 1-2 Sobril før jeg dro på jobb for å komme "gjennom" dagen, da jeg følte at denne medisin bidro litt positivt til å ta plagene. Jeg kjenner til faren for avhengighet av denne type medisiner, men nevrologen jeg var hos mente at det beskjedne forbruket kunne forsvares en periode da jeg samtidig gikk i terapi. Jeg går fortsatt i terapi for en del angst og depresjon samt til psykomotorisk trening. Har også forsøkt akupunktur, men heller ikke dette ser ut til å hjelpe foreløpig. Som allerede nevnt har jeg vært i en situasjon med mye personlig stress og påfølgende depresjon. Årsakene har jeg lagt bak meg, men jeg lurer veldig på hvor lang jeg kan regne med at det vil ta før jeg kan vente en bedring? Har også forsøkt ulike former for avspennings teknikker. Kan "meget hemmende"tensjonshodepine være en godkjent årsak til å være langtidssykemeldt? Sånn jeg har det nå er det så hemmende at jeg ikke orker på å skulle jobbe. Hvordan er det økonomisk? jeg bruker veldig nye penger til behandling og har nå fått frikort, men dette dekker jo ikke f.eks psykomotorisk behandling. dvs jeg får rekvisisjon til behandling og betaler en rimeligere egenandel, men allikevel dette blir et også penger av. Hvordan kan man få dekket "alle" utlegg? Er veldig takknemlig for gode råd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24385-spenningshodepine-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 9. april 2001 Del Skrevet 9. april 2001 Du spør om hvordan du kan få dekket alle utlegg. Spørsmål som går på økonomiske støtteordninger bør vel best stilles til en sosionom, da de har bedre oversikt over de mange forskjellige støtteordninger enn det en doktor har. Men ellers tviler jeg vel på at der finnes en refusjonsordning som dekker alle slike utgifter. Om trygdekontoret godkjenner spenningshodepine som årsak til langtidssykmelding, kan kanskje bero på mange faktorer, bl.a. det lokale trygdekontoret. Det er ikke noen veldig vanlig årsak til langtidssykmelding. Spenningshodepine kan ha et utall årsaker som du selv er inne på, og rådgivningen blir svært individuell og avhenger av et godt og helst langvarig lege-pasient forhold (ikke til nettleger). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24385-spenningshodepine-igjen/#findComment-102455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.