Gå til innhold

Jeg søkte om forbrukslån i banken, men....

Anbefalte innlegg

Gjest hmm,skjønner ikke dette
Skrevet

fikk nei.

Fikk idag kredittvurdering. Intet negativt registrert.

MEN, så står det inntekten min for 02,03,04. Den er lav fordi jeg jobbet ikke like mye de årene.

Men de siste to årene, 05 og 06 har jeg tjent mye mer!

Hvis det er inntekten min det går på (for lav inntekt), hvorfor har de bare sjekket de årene der og ikke de siste 2 årene? Jeg har jo ikke sjans på å få lån hvis de skal sjekke så langt tilbake istedenfor ifjor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jo noe å gjøre med ligningene dine det? har det ikke det da?

Skrevet

Har du lagt ved en lønns-slipp da, slik at de ser hva du tjener nå?

Gjest hmm,skjønner ikke dette
Skrevet

Har du lagt ved en lønns-slipp da, slik at de ser hva du tjener nå?

Ehm nei, søkte via nettet.

Skulle vel kanskje ha søkt med brev da?

Men hvorfor sjekker dem ikke hva jeg tjente de siste to åra da?

Skrevet

Ehm nei, søkte via nettet.

Skulle vel kanskje ha søkt med brev da?

Men hvorfor sjekker dem ikke hva jeg tjente de siste to åra da?

Hvordan skal de sjekke hva du tjener i år? Hva du tjener i inneværende år er jo ikke lagt ut i noen ligning eller på annen måte. Tror ikke at arbeidsgivere kontaktes ved kredittvurdering, kun ligningsmyndighetene (skatteetaten).

Fjoråret burde de derimot kunne sjekket, gjennom ligningen, hvis du ikke har forsinket skatteoppgjør da (nå på høsten istedet for på våren/sommeren).

Skrevet

Hvordan skal de sjekke hva du tjener i år? Hva du tjener i inneværende år er jo ikke lagt ut i noen ligning eller på annen måte. Tror ikke at arbeidsgivere kontaktes ved kredittvurdering, kun ligningsmyndighetene (skatteetaten).

Fjoråret burde de derimot kunne sjekket, gjennom ligningen, hvis du ikke har forsinket skatteoppgjør da (nå på høsten istedet for på våren/sommeren).

De kan vel ikke sjekke fjoråret enda heller uten informasjon fra den som søker lån, tror ikke ligningen er offentlig for noen før den foreligger for alle.

Skrevet

De kan vel ikke sjekke fjoråret enda heller uten informasjon fra den som søker lån, tror ikke ligningen er offentlig for noen før den foreligger for alle.

Stemmer det

Skrevet

Ring da vel og si hvor mye du tjener - jeg fikk lån på 2 timer bare ved å maile et brev om lønn etc. jeg har gått opp mye...bevis kan de jo få om de vil - men de trengte det ikke.

Skrevet

Ta med deg årsoppgavene for de to siste årene og gå i banken og spør.

Ta med deg lønsslippen for i år også, som viser hva du har tjent hittil i år.

I tillegg lager du en god plan på hvordan du skal tilbakebetale og hvordan du skal klare det.

Ikke søk på nettet, men møt personlig opp.

Skrevet

Selvsagt kan de ikke sjekke ligningen din for -05 og -06, de er jo ikke klare ennå. Der må du selv opplyse om hva du har tjent, ved hjelp av årsoppgaver og/eller arbeidsgiveravtaler.

Skrevet

Kanskje like greit, forbrukslån er veeldig dyre;)

Men, hvis du tjener bra nå så kan du jo ta med ansettelses kontrakten og lønnslippene for i år så får du nok lån...

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...