Gå til innhold

DOL, treghet, ustabilitet etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, ganske ofte når jeg skal sende innlegg så går hele maskina i sirup og det tar laaaaaang tid og noen ganger får jeg bare opp en feilmelding til slutt, men innlegget er sendt alikevel.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• Prozak

6

• Mista nikket

5

• cecily

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hos meg er det ikke uvanlig tregt nå om dagen nei. Ikke ofte i alle fall.

Ser du reklamer?

Skrevet

Jeg opplever at det tar lang tid å få opp nye forum, ikke så mye med å åpne innlegg eller å sende innlegg.

Men nå har ikke jeg vært så mye her i det siste heller da.

Skrevet

Ser du reklamer?

Jepp. :o) Og jeg skjønner ikke helt at dere klager sånn på den barnebrillereklamen, det er da bare et bilde? Jeg kjører popup-sperre hjemme i alle fall, kanskje derfor?

Skrevet

Har for ofte problemer med dette ja. Gir som regel opp og logger av.

Virker jo prevantivt mot dol-avhengighet da;o)

Skrevet

Jepp. :o) Og jeg skjønner ikke helt at dere klager sånn på den barnebrillereklamen, det er da bare et bilde? Jeg kjører popup-sperre hjemme i alle fall, kanskje derfor?

Jeg har også popup-blocker, det hjalp ikke det kvidder. Jeg aner ikke akkurat hvilket bilde det er som er problemet, men noe er det. Jeg har løst problemet ved å bruke en annen nettleser, da. Men det skulle jo ikke være nødvendig...

Skrevet

Har for ofte problemer med dette ja. Gir som regel opp og logger av.

Virker jo prevantivt mot dol-avhengighet da;o)

Kjempetregt.Særlig i dette øyeblikk. Går nesten ikke an å skrive dette..gir opp - 2 interoptikkreklamer på enn gang - bokstavene kommer lenge etter at jeg har tastet dem .

Skrevet

Det har vært veldig tregt på DOL den siste tiden, ja. Det går som regel 5-15 sekunder fra jeg klikker på et innlegg til det kommer opp. Går også seint å scrolle nedover på innleggene i et forum. Går tregt å logge seg inn også.

Jeg har ikke prøvd å ta bort reklamen. Har Norman-program.

Utrolig irriterende ja!

Skrevet

Jeg bruker Opera, og hele greia går i sirup hvis jeg har DOL oppe. Får følelsen av å sitte med et gammelt, analogt modem.

Lukker jeg DOL er jeg tilbake i full bredbåndshastighet igjen.

Det er lett å holde seg unna DOL når det sinker alt som skjer på PCen ;-)

Skrevet

Flere ganger siste 2 ukene har jeg gitt opp etter korte minutter pga "heng".

:-( Har ikke opplevd dette tidligere.

Ja - det er ganske ofte og det er ubegripelig irriterende.

Skrevet

Jøje meg, hvordan kan jeg leve livet her inne og ikke merke noe til det jeg leser under her?

Jeg bruker å ha 2-3 vinduer opp samtidig. En på dol, en på msn og en på et eller annet annet. Det hender innimellom at den tredje annen er litt treg, og da kan det hjelpe å lukke dol - men dol er aldri treg hos meg.

Bruker forøvrig Explorer og har en veldig overbeskyttende Nortonvenn.

Gjest Persille
Skrevet

*signerer på begge*

Men det er ikke alltid, stort sett virker det som det er i "rushtiden".

Jeg har f.eks aldri det problemet midt på natten?

Gjest Persille
Skrevet

har du økt antallet prikker?

I den øverste var det hvertfall flere enn i svaret på dette innlegget :)

Skrevet

I dag er det i alle fall tregt! Reklamene oppe og til høyre kommer ikke opp og da kommer ikke resterede på siden opp heller. Ikke før jeg trykker stopp-knappen, da får jeg "kontakt" med siden igjen og kan klikke på vis trådlisten f.eks.

Gjest Eirik Harstad, Redaktør/daglig leder, DoktorOnline
Skrevet

Hei alle trofaste DOL-brukere! Vi registrerer at det er mange som sliter med at forumene oppfører seg tregt og ustabilt for tiden. Vi beklager dette sterkt, og forsøker stadig å finne ut av hva som evt. er feil. Denne gangen var det lett. Interoptik-annonsene "spiser" av prosessorkapasiteten til hver enkelt bruker enten man benytter Opera, Firefox eller Internett explorer som nettleser. Dette skyldes en feil i selve flash-filen, og man ser det samme problemet på andre siter der denne kampanjen kjører, f.eks. på Dagbladet.no. Jeg har meldt dette til byrået som har laget kampanjen, og de ser på saken i dette øyeblikk. I mellomtiden har vi slått av flashannonsene og viser dem kun som gif-er.

Mange reagerer også generelt på at vi har for mange annonser her på DoktorOnline. Til det er det ikke annet å si enn at dette er et nødvendig "onde" for å kunne drive et kommersielt nettsted noenlunde i balanse. Vi vil imidlertid følge nøyere med på hvordan hver enkelt annonse oppfører seg på siten framover. Det skal jo ikke være slik at annonsene gjør DoktorOnline ubrukelig.

Vi setter for øvrig stor pris på at vi har brukere som dere som virkelig følger med og gir tilbakemeldinger. Slike tilbakemeldinger tar vi imot med stor takk, særlig hvis dere kan være så konkrete som mulig på hvor, når og hvordan dere opplever problemene. Vi ønsker bare å bli bedre, og kommer til å gjøre mye for å oppnå det i framtiden.

En ting til: Fint om slike tilbakemeldinger kommer til webmaster-forumet i framtiden.

Hilsen

Skrevet

Har også problemer med DOL for tiden. Etter en liten stund her inne, går det innmari tregt og maskinen bråker veldig. Går jeg ut herfra så takker maskinen meg ved å gå stille igjen og blir fort raskere.

Skrevet

Hei alle trofaste DOL-brukere! Vi registrerer at det er mange som sliter med at forumene oppfører seg tregt og ustabilt for tiden. Vi beklager dette sterkt, og forsøker stadig å finne ut av hva som evt. er feil. Denne gangen var det lett. Interoptik-annonsene "spiser" av prosessorkapasiteten til hver enkelt bruker enten man benytter Opera, Firefox eller Internett explorer som nettleser. Dette skyldes en feil i selve flash-filen, og man ser det samme problemet på andre siter der denne kampanjen kjører, f.eks. på Dagbladet.no. Jeg har meldt dette til byrået som har laget kampanjen, og de ser på saken i dette øyeblikk. I mellomtiden har vi slått av flashannonsene og viser dem kun som gif-er.

Mange reagerer også generelt på at vi har for mange annonser her på DoktorOnline. Til det er det ikke annet å si enn at dette er et nødvendig "onde" for å kunne drive et kommersielt nettsted noenlunde i balanse. Vi vil imidlertid følge nøyere med på hvordan hver enkelt annonse oppfører seg på siten framover. Det skal jo ikke være slik at annonsene gjør DoktorOnline ubrukelig.

Vi setter for øvrig stor pris på at vi har brukere som dere som virkelig følger med og gir tilbakemeldinger. Slike tilbakemeldinger tar vi imot med stor takk, særlig hvis dere kan være så konkrete som mulig på hvor, når og hvordan dere opplever problemene. Vi ønsker bare å bli bedre, og kommer til å gjøre mye for å oppnå det i framtiden.

En ting til: Fint om slike tilbakemeldinger kommer til webmaster-forumet i framtiden.

Hilsen

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F2437.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D3265686&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D3265686

:-)

Har du sett dette?

Skrevet

Hilsen

Morn du!

Du burde skaffe deg sånn rødprikk bak navnet ditt, sånn som fagpersonene og webmaster har! :)

Skrevet

Jepp - har registret de samme tendenser.

Samt at CPU jobber iherdig når DOL er aktivt i et browservindu.

Kjørte feilsjekk på dataen i går, spywaresjekker + diverse samt forsøkte DOL i tre forskjellige browsere - og konkluderte da med at DOL og ikke maskina mi trolig er grunnen til dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...