Gå til innhold

DOL, treghet, ustabilitet etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle trofaste DOL-brukere! Vi registrerer at det er mange som sliter med at forumene oppfører seg tregt og ustabilt for tiden. Vi beklager dette sterkt, og forsøker stadig å finne ut av hva som evt. er feil. Denne gangen var det lett. Interoptik-annonsene "spiser" av prosessorkapasiteten til hver enkelt bruker enten man benytter Opera, Firefox eller Internett explorer som nettleser. Dette skyldes en feil i selve flash-filen, og man ser det samme problemet på andre siter der denne kampanjen kjører, f.eks. på Dagbladet.no. Jeg har meldt dette til byrået som har laget kampanjen, og de ser på saken i dette øyeblikk. I mellomtiden har vi slått av flashannonsene og viser dem kun som gif-er.

Mange reagerer også generelt på at vi har for mange annonser her på DoktorOnline. Til det er det ikke annet å si enn at dette er et nødvendig "onde" for å kunne drive et kommersielt nettsted noenlunde i balanse. Vi vil imidlertid følge nøyere med på hvordan hver enkelt annonse oppfører seg på siten framover. Det skal jo ikke være slik at annonsene gjør DoktorOnline ubrukelig.

Vi setter for øvrig stor pris på at vi har brukere som dere som virkelig følger med og gir tilbakemeldinger. Slike tilbakemeldinger tar vi imot med stor takk, særlig hvis dere kan være så konkrete som mulig på hvor, når og hvordan dere opplever problemene. Vi ønsker bare å bli bedre, og kommer til å gjøre mye for å oppnå det i framtiden.

En ting til: Fint om slike tilbakemeldinger kommer til webmaster-forumet i framtiden.

Hilsen

Får dere mer betalt per annonse dess mer den beveger på seg?

Jeg kan godt leve med en del reklame, så lenge jeg ikke føler at den kommer ut av skjermen for å ta meg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• Prozak

6

• Mista nikket

5

• cecily

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvfølgelig har du ikke treghetsproblemet som forårsakes av annonser hvis du kjører norton med ad-blocker.

"........................................."

Ser forresten på prikkene dine at du nesten er fulladet c",)

Skrevet

"Mer minne er det billigste og enkleste. Men det er mulig at prosessoren kommer til kort også, og skjermkortet, harddisken, periferikomponenter osv. Og vips så trenger du en ny maskin."

Som du ser i beskrivelsen til daglig leder er, så var det en feil i flashprogrammeringen til denne annonsen. Om du så hadde hatt en 40GHz prosessor, så ville den uansett suppet seg ned etterhvert. Sannsynligvis er det en "spiral", som gjør at den bruker mer og mer kapasitet inntil grensen for hva OS-et tillater. Hverken minne eller ny prosessor kan hjelpe på dårlig programering.

"........................................"

Det så ikke ut som noen feil, men Det spørs hva "feil" betyr da.

Hvis jeg ser på andre sider med flash på, så eter de også ganske mye -når de inneholder visse typer fancy animasjoner-. Ikke sikkert de bør være så fancy likevel? Flash-spill også.

Skrevet

Det så ikke ut som noen feil, men Det spørs hva "feil" betyr da.

Hvis jeg ser på andre sider med flash på, så eter de også ganske mye -når de inneholder visse typer fancy animasjoner-. Ikke sikkert de bør være så fancy likevel? Flash-spill også.

"Det så ikke ut som noen feil, men Det spørs hva "feil" betyr da."

En "feil" i den sammenhengen er mest sannsynlig en dårlig programmeringsjobb, med det resultat at du får en inkrementell bruk av CPU for å kjøre koden.

"Ikke sikkert de bør være så fancy likevel? Flash-spill også."

Tja. Ingen flashspill jeg spiller bruker mer enn en liten del av CPU-en. Og de er betraktelig mer "fancy" enn disse reklamene her.

"......................................."

Gjest Princess Peach
Skrevet

Laptopen min holder på å ta helt av når de interoptik-reklamene er på sida. Utrolig irriterende.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hei alle trofaste DOL-brukere! Vi registrerer at det er mange som sliter med at forumene oppfører seg tregt og ustabilt for tiden. Vi beklager dette sterkt, og forsøker stadig å finne ut av hva som evt. er feil. Denne gangen var det lett. Interoptik-annonsene "spiser" av prosessorkapasiteten til hver enkelt bruker enten man benytter Opera, Firefox eller Internett explorer som nettleser. Dette skyldes en feil i selve flash-filen, og man ser det samme problemet på andre siter der denne kampanjen kjører, f.eks. på Dagbladet.no. Jeg har meldt dette til byrået som har laget kampanjen, og de ser på saken i dette øyeblikk. I mellomtiden har vi slått av flashannonsene og viser dem kun som gif-er.

Mange reagerer også generelt på at vi har for mange annonser her på DoktorOnline. Til det er det ikke annet å si enn at dette er et nødvendig "onde" for å kunne drive et kommersielt nettsted noenlunde i balanse. Vi vil imidlertid følge nøyere med på hvordan hver enkelt annonse oppfører seg på siten framover. Det skal jo ikke være slik at annonsene gjør DoktorOnline ubrukelig.

Vi setter for øvrig stor pris på at vi har brukere som dere som virkelig følger med og gir tilbakemeldinger. Slike tilbakemeldinger tar vi imot med stor takk, særlig hvis dere kan være så konkrete som mulig på hvor, når og hvordan dere opplever problemene. Vi ønsker bare å bli bedre, og kommer til å gjøre mye for å oppnå det i framtiden.

En ting til: Fint om slike tilbakemeldinger kommer til webmaster-forumet i framtiden.

Hilsen

Så bra å høre at det ikke var maskina mi det var noe feil med. :)

Hyggelig at dere tar dette til etterretning og ordner opp også! :D

Skrevet

Sukk... reklamen kommer ikke til å virke på dere lenger da, skjønner jeg. Ikke sladre til flere da, please ;)

Brilleannonsene er nå forresten byttet ut med noen som ikke får nettleserne til å gå i stå.

"Brilleannonsene er nå forresten byttet ut med noen som ikke får nettleserne til å gå i stå."

Takker!

Gjest Princess Peach
Skrevet

"Brilleannonsene er nå forresten byttet ut med noen som ikke får nettleserne til å gå i stå."

Takker!

Nåja... Synes fortsatt maskina mi jazzer seg opp litt når interoptik-reklamen kommer på dol. :P

Skrevet

Nåja... Synes fortsatt maskina mi jazzer seg opp litt når interoptik-reklamen kommer på dol. :P

Hehe - jeg har gjort noen hemmelige triks for å bli kvitt slike trivielle problemer.

;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe - jeg har gjort noen hemmelige triks for å bli kvitt slike trivielle problemer.

;-)

Blæh... Får ikke sånt til å funke, jeg. :)

Gjest girl with no name
Skrevet

DOL skaper mye problemer her også! Går fint på andre sider. Kan bli så eitrende sinna...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...