Gå til innhold

hjelpepleier, praksis!

Anbefalte innlegg

Gjest Cammsila
Skrevet

hei er en jente på 24 år. Går hjelpepleierutdanning, vi må finne praksis selv osv. Lurer på om noen her har gått det og hvordan det med praksisplasser fungerer. Må arbeidsstedet se papirer og CV og slik, eller slipper man vise det, bare tar en tlf og så får et intervju.

Frykter nemlig til at jeg aldri kommer til å få praksis eller jobb om de ber om papirer, siden jeg har 5 tomme år, pga sykdom, totalt legal grunn, men det hjelper jo selvfølgelig ikke når en skal forklare det. Da kommer jeg aldri til å bli ansatt noe sted.

Er helt frisk nå, kjipt om det at jeg var syk i min fortid skal ødelegge slik at jeg aldri kommer inn i arbeidslivet. At jeg bare må se på tv og feste på statens regning resten av livet. Bekymrer meg enormt for dette.

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
4barns mor-77
Skrevet

Når jeg prøvde meg på VK1 hjelpepleier for noen år siden spurte de ikke om noe papirer... Vi ringte da vitterlig bare rundt og forklarte situasjonen, at vi var under utdannelse og trengte praksis plass.

Så prøv du!

Skrevet

ikke legg vekt på hva som har vært. fokuser på lyst/iver/engasjement og tiltakslyst. jeg vet ikke hva slags praksis du skal ut i men første periode pleier å være sykehjem/hjemmespl. og der er det sjeldent vanskelig å få seg praksis, men vær tidlig ute -dere er garantert flere som søker på samme sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...