Gå til innhold

Hvor mye spandere i bilreparasjoner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når bilen er 10 år gammel? Ikke er det en Jaguar eller en BMW heller.

Det var visst mer å gjøre for å få grei bil enn jeg selv hadde antatt.

Hm... hadde egentlig tenkt å bytte ut bilen, for så å ombestemme oss og gå for oppshining - men nå lurer jeg på hvor mye jeg gidder å betale for kun reparasjoner.

Har ikke fått prisoverslag enda, men jeg tror nok det vil gå på lappene løs. 15.000 f.eks vil være sure penger, men en ny bruktbil til 200.000 vil jo trekke mer i lommeboka.....Vi hadde i grunn ikke tenkt å ha denne bilen i evigheter heller, men bytte ut i en større familiebil.

Vanskelig! Vanskelig!

Kjære meddolere, what to do,eh?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomisk vil det nok lønne seg å reparere sammenlignet med å bytte bil, ja. Husker jeg regnet på det for noen år siden. Jeg sparte 50 000 kr på å reparere den gamle bilen og utsette bilkjøp i ett år. (Kapitalkost for ny bil til 200 000). Sikkert OK å fikse opp den gamle for 15 000.

Skrevet

Uansett, hvis du skal selge den du har nå, vil du jo få mer hvis du rep.'er den, enn hvis du ikke...

Skrevet

Om du får fikset kjerra for 15 lapper, og den da holder i ett års tid til, er nok det greiest.

Selv med god ente vil et billån på 200.000 gi deg renteutgifter på 10-12.000, pluss avdrag selvsagt.

En annen sak er jo at reparert bruktbil som er 10 år gammel som regel vil ha bruktverdi som overstiger reparasjonsutgiften (litt avhengig av merke og kilometerstand og slikt, selvsagt).

Gjest kommer an på
Skrevet

Kommer an på modellen det .... blir det samme beløp i reparasjoner de kommende år, andre ting som må repareres på etterhvert osv osv ... det er ikke billigt å ha en bil som stadig på repareres på heller.

Om du har tenkt å selge den, så vil du aldri få tilbake pengene du legger ut for reparasjonene.

Skal bilen evt. selges privat eller via forhandler ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...