Gå til innhold

Smitte

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg må ofte på toalettet om natten. P.g.a jeg har lang vei til toalettet har jeg en dobøtte på soverommet. Jeg har hatt toalettrullen stående på gulvet, legger den i skapet på dagen. Jeg bruker sandaler inne hele tiden og går jo i gangen (hvor yttersko står) og inn på soverommet og overalt også der toalettrullen står. Jeg ble plutselig redd for at jeg skal ha fått farlige bakterier i meg nedentil p.g.a toalettrullen har stått på gulvet, da jeg hadde litt utflod for en tid tilbake. Kan dette være noe fare? Tror du at kjønnsykdommer kan smitte slik? Jeg har ikke utflod nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24390-smitte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære Anomymous kvinne, Man skal aldri si aldri i medisin, men jeg kan ikke tenke meg at du kan ha påført deg selv infeksjon ved å bruke toalettpapir rull, som har stått på gulvet. Urinveisinfeksjoner kan oppstå som følge av forskjellige påvirkninger fra urenslighet til sex, men ganske oftel uten at man kan spore tilbake til en direkte utløsende årsak. Denne varianten du antyder har jeg aldri vært bort i og tror heller ikke at det er aktuell

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24390-smitte/#findComment-102435
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...