Gå til innhold

ting å gjøre før jeg gifter meg

Anbefalte innlegg

Gjest Tvilende, i giftetanker
Skrevet

Hva vil jeg komme til å angre meg for at jeg ikke gjorde, mens jeg hadde muligheten?

Har dere erfaringer å dele, med en som tror han kommer til å angre mye?

Videoannonse
Annonse
Gjest jegbarespørjeg
Skrevet

Du burde da absolutt ikke gifte deg ..... hvorfor går du egentlig i giftetanker ?

Skrevet

Du burde da absolutt ikke gifte deg ..... hvorfor går du egentlig i giftetanker ?

Mener du med dette å si at INGEN burde gifte seg?

Eller er det bare meg, du mener, pga at jeg høres så tvilende ut?

kakki1365380609
Skrevet

Du høres ikke ut som en som burde gifte seg i nær fremtid.

Ellers kan man jo gjøre det meste, utenom å "treffe" andre som du sikkert har skjønt.

Hensyn og kompromiss er vel nøkkelordene, i tillegg til kjærlighet selvfølgelig.

Skrevet

Hva har du ikke mulighet å gjøre ETTER du gifter deg, tenker du? Annet enn å pule rundt, da?

Gjest Moralens vokter
Skrevet

Du høres overhode ikke klar ut til å gifte deg...

Man kan jo gjøre alt som gift, bortsett fra å rote seg bort i andre damer, men jeg regner da med at dere har vært sammen en stund og da kunne du jo ikke det da heller...

Hva er det egentlig du spør om du kan gjøre/ikke gjøre???

Skrevet

Hva har du ikke mulighet å gjøre ETTER du gifter deg, tenker du? Annet enn å pule rundt, da?

Hvis hun skal gifte seg snart, er hun vel forhåpentligvis i et fast forhold. Og da er det vel uaktuelt å pule rundt uansett... ;)

Skrevet

Hva er det du tror du vil angre på da?

Å være gift eller i et seriøst forhold har ikke de store forskjellene i grunn.

Skrevet

Hvis du tror du kommer til å angre _mye_ på at gifter deg så fatter jeg ikke hvorfor du skal gifte deg i det hele tatt?

Skrevet

Du høres overhode ikke klar ut til å gifte deg...

Man kan jo gjøre alt som gift, bortsett fra å rote seg bort i andre damer, men jeg regner da med at dere har vært sammen en stund og da kunne du jo ikke det da heller...

Hva er det egentlig du spør om du kan gjøre/ikke gjøre???

Det var andre ting jeg tenkte på, enn denne sexen som flere her hentyder til.

Jeg siktet her til slike kameratslige greier, som jeg kanskje ville angre på at jeg ikke hadde fått gjort.

Hører om mange gifte, som ikke får lov av ektefellen til å være med på forskjellige ting.

Gutteturer, etc.

Ville her ha andres erfaringer om hva de angrer for at de ikke gjorde, mens det ennå var tid.

Nei, ekteskapet er kanskje ikke noe for meg, i det hele tatt!

Det ville føles som en tvangstrøye!

Takk for innspill, det fikk satt tankene på plass.

Skrevet

Jeg siktet her til slike kameratslige greier, som jeg kanskje ville angre på at jeg ikke hadde fått gjort.

Hører om mange gifte, som ikke får lov av ektefellen til å være med på forskjellige ting.

Gutteturer, etc.

Ville her ha andres erfaringer om hva de angrer for at de ikke gjorde, mens det ennå var tid.

Hvorfor tror du kjæresten din ikke vil la deg dra på gutteturer bare fordi dere har fått det ned på et papir at dere vil leve sammen?

Om dere bor sammen allerede vil det vel ikke bli noe annerledes selv om vigselsattesten ligger i skuffen?

Skrevet

Gutteturer, etc.

Hvis du gifter deg med en som nekter deg all kameratslig kontakt vil det nok bli et helvete....

men du kjenner vel hun du skal gifte deg med, håper jeg, og da vil hun nok ikke forandre seg til det værre da hvis hun er ok nå...

Eller kanskje??

Gjest jegbarespørjeg
Skrevet

Mener du med dette å si at INGEN burde gifte seg?

Eller er det bare meg, du mener, pga at jeg høres så tvilende ut?

Les hva jeg skriver, DU burde ikke ....

Skrevet

Det er om å gifte seg med en man fortsatt kan ha sine drømmer med :)

...og da inngår ikke andre folk man skal ha seg med altså -hehe

Jeg kan bare se for meg at det å ligge med andre - om det er et stort ønske -at man blir ferdig med det...

...ellers bør ikke en partner være en brems på noe som helst.

Skrevet

Gutteturer, etc.

Men kjære deg - det er vel ingen grunn til at du ikke kan gjøre ting sammen med kompiser etter at du er gift??? At man ikke får "lov" av ektefellene, høres veldig rart ut for meg.

Å være gift er et felleskap av to individer. Sammen må man finne ut hvordan dette fellesskapet skal være. Jeg ville snakket med din tilkomne om hva dere forventer av ekteskapet, at dere blir enige om "spillereglene".

Man trenger slett ikke å ha ei "tvangstrøye" i et ekteskap - men man må være enige i hvordan man ønsker at ekteskapet skal være.

Skrevet

Det høres ikke ut som om du vil gifte deg, eventuelt at du gifter deg med feil kvinne.

Jeg synes ikke man skal bestemme over hverandre i et ekteskap. Det er selvfølgelig viktig å ta hensyn til kona si, akkurat slik man tar hensyn til andre mennesker i livet sitt. Og får man barn, så vil selvfølgelig det også få konsekvenser for friheten. Men om man er sammen med den man elsker og man får barn når man har lyst på de, så kommer disse tingene av seg selv. De frister ikke lenger å gå ut med venner hver helg, så man mister tid sammen med familien.

Ikke gift deg om du tror din framtidige kone vil kontrollere hva du kan og ikke kan gjøre. Men vær forberedt på at du må ta hensyn og tåle at du er viktig for noen.

Skrevet

Gutteturer, etc.

Nei, det høres ut som om du er ca 16 1/2, iallfall om en skal dømme dine logiske argumenteringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...