Gå til innhold

Hjelp med quizen? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huden. Ca 4 kg.

Det spørsmålet hadde jeg siste jeg spilte TP, så det visste jeg! :)

Videoannonse
Annonse
laguna1365380434
Skrevet

Hva heter kroppens største organ, og hva veier det?

Den har jeg allerede hatt.., men tusen takk! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Som KaVa sier, så hetern scrotum. Og muskelen som trekker opp testiklene når det er bitekaldt heter ..... æh.... jo! m.cremaster.

Hihi c",)

Ah..Selvsagt! Det visste jeg jo egentlig godt..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Hva med det artige navnet for hikke?

Hyper nevrokustiske diafragma kontravibrasjoner

Kult! Takk! :-)

Skrevet

Det spørsmålet hadde jeg siste jeg spilte TP, så det visste jeg! :)

Gratulerer, du har vunnet et lodd som gir muligheten til å vinne et lodd.

Skrevet

Den har jeg allerede hatt.., men tusen takk! :-)

Hvor mange megapiksler har øyet?

Nå tuller jeg ikke, og det kan lett beregnes.

Gjest spor i sne
Skrevet

Hvor mange megapiksler har øyet?

Nå tuller jeg ikke, og det kan lett beregnes.

1 milliard?

Skrevet

1 milliard?

Ca 140 megapixler.

Enkelt sagt: Ikke alle pikslene har full prioritering, de i utkanten er bare "støttespillere" dvs oppfatter kun litt av lyset eller er nedprioritert for å øke de sentrale cellenes oppfatningsevne. Hjernen har bare en viss behandlingskapasitet pr tid. Mye av synsbildet skapes av hjernen. Behandlingstiden er ca 100 ms, derfor forsøker hjernen å "forutse", dvs konstruerer deler av synsinntrykket og putter inn manglende farger, lys og inntrykk kontinuerlig. Det mest bizarre er at vi egentlig (optisk) ser opp/ned og at hjernen snur bildet riktig vei. Det du ser er ikke virkelig i det hele tatt!

Skrevet

Som KaVa sier, så hetern scrotum. Og muskelen som trekker opp testiklene når det er bitekaldt heter ..... æh.... jo! m.cremaster.

Hihi c",)

Må du rippe opp i detta her?

Skrevet

Må du rippe opp i detta her?

Vonde manndomsminner, eh?

Skrevet

Vonde manndomsminner, eh?

Når vi kommer opp av vannet, bør vi stille med svulmende greier, men da har kroppen andre prioriteringer.

Skrevet

Samleie -coitus

Rap -ructus

Fis -flatus

-peristaltikk: en langsom, bølgende bevegelse i rørformede organer i kroppen (spiserøret, tarmene, egglederne, gallegangen). Oppstår ved en sammentrekning av de glatte muskler i rørveggen like ovenfor det stedet hvor innholdet i røret befinner seg, og en samtidig avslapning av partiet nedenfor. Når dette gjentas trinnvis i en serie, føres innholdet i røret i riktig retning.

Og hvor er Ole-cranon? - et bein i albuen.

Det var noen, om det ikke er for sent:-)

Skrevet

Hva med det artige navnet for hikke?

Hyper nevrokustiske diafragma kontravibrasjoner

Kremt - Diafragmakontraksjoner. :-)

Skrevet

Kremt - Diafragmakontraksjoner. :-)

Ok, ok!

Det er sikkert riktig! Jeg husket det bare sånn nesten. Da jeg googlet det, dukket det jeg skrev opp!

Får håpe hun ikke spurte om det da :-)

Skrevet

Ok, ok!

Det er sikkert riktig! Jeg husket det bare sånn nesten. Da jeg googlet det, dukket det jeg skrev opp!

Får håpe hun ikke spurte om det da :-)

Vi har rett begge to - så fantastisk :-)

http://no.wikipedia.org/wiki/Hikke

(Men om diafragmakontraksjoner er den medisinske betegnelsen, hva slags betegnelse er da den andre, som du nevner..?)

Skrevet

Vi har rett begge to - så fantastisk :-)

http://no.wikipedia.org/wiki/Hikke

(Men om diafragmakontraksjoner er den medisinske betegnelsen, hva slags betegnelse er da den andre, som du nevner..?)

Hehe, artig :-)

Kanskje det er den tekniske betegnelsen? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...