Gjest takk for tips Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Jeg tror ikke jeg får jobben jeg søker, og jeg ønsker ikke at sjefen vet at jeg søker noe annet...... 0 Siter
fineline Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Du trenger ikke å ha sjefen din som referanse, men kan bruke andre personer som kjenner deg i jobbsammenheng. Det er helt naturlig å ikke ønske at sjefen vet at du søker andre jobber. 0 Siter
Nellie Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Noen referanser må du ha, men det trenger ikke være din næværende leder. Jeg blir kjempeskeptisk til søkere som ikke kan oppgi en eneste referanse. 0 Siter
Gjest oppgi på intervju Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 For det første er det IKKE vanlig å benytte sjefen i nåværende jobb som referanse på den neste (med unntak av f.eks. tidsbegrensede vikarjobber el) - nettopp av slike grunner som du har. Sjef fra tidligere jobber, lærere, lederen i foreningen der du var kasserer el kan være aktuelle. Men det er heller ikke nødvendig å alltid oppgi referanse når du søker - på mine søknader stod det: "Referanser oppgis på forespørsel". Ble jeg innkalt til intervju hadde jeg referansen med, men aldri før - ikke noe problem det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.