Gå til innhold

atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Gjest tuvye

Min datter på snart åtte månder fikk konstantert atopisk eksem for fem månder siden. Det ser helt pent ut så lenge vi smører med fuktighetskrem, bortsett fra på hendene, der det sprekker opp.

Hun hadde kun fått morsmelk da det startet.

Jeg fikk beskjed om å holde henne unna en lang rekke med matvarer frem til hun var et år. Melk var det viktigste. Jeg gir grøt blandet med morsmelk, men det begynner å bli vanskelig å få pumpet ut så mye melk til grøten to ganger om dagen. KAn jeg bruke vanlig morsmelkserstatning? OG se ann reaksjoner, eller vil det kanskje bryte ut for fullt? Kan man blande ut morsmelken med vann, for å få nok?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24395-atopisk-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære tuvye

Hvis det ikke er påvist melkeallergi hos datteren din synes jeg du godt kan bruke vanlig morsmelkerstatning i grøten. Det er på ingen måte sikkert at atopisk eksem har noe med maten å gjøre hos alle.

Blir eksemet verre, eller hun skulle få noe annet slags utslett i forbindelse med at du gir grøt med vanlig morsmelkerstatning må du få en melkeerstatning uten kumelk til henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24395-atopisk-eksem/#findComment-102401
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...