Gå til innhold

burn, er det noe for en 12 åring?

Anbefalte innlegg

Gjest over reagerer jeg nå ???
Skrevet

min 12 åring har kjøpt seg drikken burn for å ha med på en klasse tur. jeg mener dette ikke er en drikk for et barn. han sier at de andre og har kjøpt dette. før jeg setter foten helt ned vil jeg rådføre meg med dere kloke hoder, så hva sier dere om denne drikken??(egentlig er foten nede,men)

Videoannonse
Annonse
Gjest sfo arbeider
Skrevet

Her er det aldersgrense 15 år på å i det hele tatt få kjøpt Burn i butikkene.

Kjøpte Hun selv?

Skrevet

De snakket om burn på tv en el annen dag. Fikk ikke med meg alt, men det var noe med russen som drakk det (?). de anbefalte ikke drikken til barn og ungdom (var et eller annet den inneholdt)

Skrevet

Barn under 14 år bør ikke drikke koffeintilsatte drikker.

Beslag legg boksene og forklar grundig hvorfor.

De inneholder maksimalt av tillatte koffeinmengde, en liten guttepjokk vil fly i taket av slike mengder.

Skrevet

Burde ikke spille noen rolle med et par bokser spør du meg..

Innholdet av koffein i energidrikker er så sterkt regulert at max tillatt mengde kun er ca 1:5 av en kopp vanlig kaffe, og stoffet Taurin som egentlig finnes i orginalen er helt fjernet i den norske versjonen.

Skrevet

Så på TV forleden at den ikke var anbefalt for barn under 14. Det er myyye koffein i den.

Skrevet

Jepp, det bekrefter det jeg sier. I følge kaffe.no, regner helseeksperter ca. 500-600 mg koffein per dag som et trygt inntak.

http://www.kaffe.no/kaffe_helse.htm

Skulle bli 12-16 bokser Burn pr.døgn.

FOR VOKSNE:-) Les nøyere det som står om barn der.

En 12-åring er en unge... Veier halvaprten av oss.

Skrevet

FOR VOKSNE:-) Les nøyere det som står om barn der.

En 12-åring er en unge... Veier halvaprten av oss.

Jepp, ser det, og dermed står mitt ord om at etpar bokser umulig kan skade fast, når 12-16 bokser er hva halve norges befolkning har i se daglig i form av kaffe.

Men det har kanskje å gjøre med at jeg er vokst opp i en tid hvor hysteriet var en smule mindre, og hvor et av de beste barndommsminner nettopp er koppen med ettermiddagskaffe hos besteforeldren som bodde i etasjen under oss.

Skrevet

Jepp, ser det, og dermed står mitt ord om at etpar bokser umulig kan skade fast, når 12-16 bokser er hva halve norges befolkning har i se daglig i form av kaffe.

Men det har kanskje å gjøre med at jeg er vokst opp i en tid hvor hysteriet var en smule mindre, og hvor et av de beste barndommsminner nettopp er koppen med ettermiddagskaffe hos besteforeldren som bodde i etasjen under oss.

Hehe. Hvem har vel ikke drukket kaffe hos mormor med masse melk og sukker i...

Men jeg ville ikke sendt med meg ungen min disse energidrikkene likevel.

:-) Hysterisk eller ei.

(de drikker vel verre ting bak min rygg - men jeg er lykkelig uvitende)

;-)

Skrevet

Hehe. Hvem har vel ikke drukket kaffe hos mormor med masse melk og sukker i...

Men jeg ville ikke sendt med meg ungen min disse energidrikkene likevel.

:-) Hysterisk eller ei.

(de drikker vel verre ting bak min rygg - men jeg er lykkelig uvitende)

;-)

He he. Ja la oss vær enig om at det finne verre ting enn dette..

Skrevet

He he. Ja la oss vær enig om at det finne verre ting enn dette..

Jepp.:-)

Jeg kjørte i meg en six pack med Red Bull før jeg gikk på et døgnskift da sånne energidrikker var helt nytt i Norge.

Fy f... jeg har aldri vært så dårlig i hele mitt liv. Kvalm, svett, hjertebank, synsforstyrrelser - skulle vel vært lagt inn! Jeg fikk ikke sove på 2 døgn... Hehe.

Gi unga sprit og kaffe før RedBullen tar dem.

_Så_.

*lol*

Skrevet

Syns ikke at de skal ha med seg slike drikker på klassetur. De er jo nok gira fra før på slike turer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...