Gå til innhold

Bærbar pc noen?? tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å kjøpe en bærbar pc. Fra før av har jeg en ca 10 år gammel stasjonær pc, og ALLE pc'er man får kjøpt idag, er garantert bedre enn denne.

Litt info om den jeg har nå (som for øvrig suger skikkelig... *flau*):

Intel Celeron processor, 501 MHz, 320MB of RAM...

Det jeg er på utkikk etter (siden jeg ikke har peiling overhodet) er at den ikke skal overskride 7000 kr, jeg skal egentlig bare bruke den til surfing på nettet, og ikke noe avansert, kult design er også et bonus...

Noen som har noen tips? Noen linker?

Alle svar mottas med tusen takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om ikke elprice.no hadde et ganske godt tilbudt på en grei bærbar til rundt den prisen? Ta en titt der. En bærbar pc til maks 7.000,- får aldri blitt mer enn "grei", men det holder jo for mange.

"........................................."

Skrevet

Lurer på om ikke elprice.no hadde et ganske godt tilbudt på en grei bærbar til rundt den prisen? Ta en titt der. En bærbar pc til maks 7.000,- får aldri blitt mer enn "grei", men det holder jo for mange.

Jeg stiller ikke store krav ;) Så det blir bare surfing og legge inn bilder fra digitalkamera. Det går seriøst ikke an å finne dårigere pc enn den jeg har nå hehe ;)

Men så spurte broren min meg om hvorfor jeg ville ha bærbar. Jeg vil ha en mye mindre pc som jeg også kan drasse med meg inn i stuen. Men har du noen gode argumenter? Jeg kom pltselig til å tenke på: "hva er best av stasjonær og bærbar?"

Skrevet

Jeg stiller ikke store krav ;) Så det blir bare surfing og legge inn bilder fra digitalkamera. Det går seriøst ikke an å finne dårigere pc enn den jeg har nå hehe ;)

Men så spurte broren min meg om hvorfor jeg ville ha bærbar. Jeg vil ha en mye mindre pc som jeg også kan drasse med meg inn i stuen. Men har du noen gode argumenter? Jeg kom pltselig til å tenke på: "hva er best av stasjonær og bærbar?"

Jeg foretrekker bærbar. Men det er litt fordi jeg har jobbet utelukkende på en bærbar de siste tre årene, og vanlige tastaturer forekommer meg knotete å skrive på nå :-)

I tillegg så er jo de åpenbare årsakene at det tar bare en brøkdel av plassen, og du kan ta den med deg rundt i huset eller ut. Det er de argumentene som finnes, egentlig. Teknisk sett er jo en stasjonær pc billigere.

"......................................"

Skrevet

Jeg foretrekker bærbar. Men det er litt fordi jeg har jobbet utelukkende på en bærbar de siste tre årene, og vanlige tastaturer forekommer meg knotete å skrive på nå :-)

I tillegg så er jo de åpenbare årsakene at det tar bare en brøkdel av plassen, og du kan ta den med deg rundt i huset eller ut. Det er de argumentene som finnes, egentlig. Teknisk sett er jo en stasjonær pc billigere.

"......................................"

Fikk denne url'en av Morsk. Kan du også anbefale denne?:

http://tinyurl.com/n8oh3

Skrevet

Denn er bra for penga.

Tusen takk for tipset! Kjøper man den over nettet? hvordan får jeg den isåfall levert? hvilke betalingsmåter brukes der? hvor lang leveringstid er det?

Mange spørsmål her nå, men takker for svar ;)))

Skrevet

Fikk denne url'en av Morsk. Kan du også anbefale denne?:

Til den prisen, så ser den absolutt bra ut. Jeg kan hverken anbefale eller ikke anbefale, iom. at jeg ikke kjenner akkurat den maskinen. Men så langt det er mulig å se ut i fra spesifikasjonene, så ser det ut som en bra maskin for pengene.

Skrevet

Tusen takk for tipset! Kjøper man den over nettet? hvordan får jeg den isåfall levert? hvilke betalingsmåter brukes der? hvor lang leveringstid er det?

Mange spørsmål her nå, men takker for svar ;)))

Ja, du bare trykker på Kjøp og siden gå til kassen og følger instruksjonene.

På Elprice mener jeg at du betaler med Visa e.l. på forhånd.

Ser ut til at denne maskinen føst kommer på lager den 05.09, men etter det pleier det ikke at mange dagene.

Du kan velge flere leveringsmåter. Billigst er det å hente selv på posten. Det koster kr 91.-

Skrevet

Til den prisen, så ser den absolutt bra ut. Jeg kan hverken anbefale eller ikke anbefale, iom. at jeg ikke kjenner akkurat den maskinen. Men så langt det er mulig å se ut i fra spesifikasjonene, så ser det ut som en bra maskin for pengene.

Faen! slutt og vær enig med meg takk!

Skrevet

Ja, du bare trykker på Kjøp og siden gå til kassen og følger instruksjonene.

På Elprice mener jeg at du betaler med Visa e.l. på forhånd.

Ser ut til at denne maskinen føst kommer på lager den 05.09, men etter det pleier det ikke at mange dagene.

Du kan velge flere leveringsmåter. Billigst er det å hente selv på posten. Det koster kr 91.-

Hvis jeg finner noe galt ved pc'en når jeg har fått den, er det da stress å måtte ta kontakt med dem for å fikse opp i det tror du? hvis jeg kjøper pc i vanlig butikk her i byen er de mye kjipere på slike ting tror jeg.

Skrevet

Hvis jeg finner noe galt ved pc'en når jeg har fått den, er det da stress å måtte ta kontakt med dem for å fikse opp i det tror du? hvis jeg kjøper pc i vanlig butikk her i byen er de mye kjipere på slike ting tror jeg.

Jo, det er klart minuset ved å handle slik på nett at man må pakke ned å sende den avgårde fremfor å bare levere i en butikk hvis det oppstår feil.

Det betyr ikke nødvendigvis at det tar noe lenger tid før man får den tilbake, for f.eks Elkjøp hvor jeg bor er ikke akkurat av de kjappeste.

Hvordan Elprice er rent servicemessig når det gjelder reklamasjoner, har jeg ingen erfaring med.

Gjest Samme pokker
Skrevet

Billig er det alltid noe fusk med. Alltid. Skal du ha noe som er virkelig bra så legg i litt penger. Toppmodellen til Packard Bell er super. Men såklart, den kostet 16 000 også.

Skrevet

Billig er det alltid noe fusk med. Alltid. Skal du ha noe som er virkelig bra så legg i litt penger. Toppmodellen til Packard Bell er super. Men såklart, den kostet 16 000 også.

Om etpar år koster den 7000,- fordi det da har kommet mye kraftigere saker.

Noen påvisbar sammenheng mellom fusk og pris når det gjelder pc'er finnes nok ikke.

Skrevet

For det førte: Svar til den som spør om råd, og ikke meg. (Selv om rådet ditt er elendig.)

For det andre: Det er selvfølgelig ikke slik. Det kommer helt an på bruken, hvor mye du behøver å legge i en maskin. Jeg gidder ikke engang å ramse opp rimelige bærbare maskiner opp gjennom årene som har fungert til de ble utdaterte, og dyre businessmodeller som datt fra hverandre mens de ennå var kraftige.

"......................................."

Skrevet

Denn er bra for penga.

Er litt puslete med batteri med 4 celler. Men det er klart, om man syns det er greit å ha en stikkontakt tilgjengelig til enhver tid og alle steder, så har ikke batterikapasiteten mye å si.

Skrevet

Er litt puslete med batteri med 4 celler. Men det er klart, om man syns det er greit å ha en stikkontakt tilgjengelig til enhver tid og alle steder, så har ikke batterikapasiteten mye å si.

Ja, men som teksten sier er det denne maskina man nå får i stedet for samme pris med to celler mer:

http://tinyurl.com/m9gq2

Gjest Samme pokker
Skrevet

Om etpar år koster den 7000,- fordi det da har kommet mye kraftigere saker.

Noen påvisbar sammenheng mellom fusk og pris når det gjelder pc'er finnes nok ikke.

Prisnedgangen har du rett i morsk, men slik er det alltid.

Det er vel ikke verdien/prisen på laptopen som er det avgjørende sånn sett.

Skal man tenke slik, kan man jo bare kjøpe drit, fordi det alltid kommer noe som er bedre etterhvert.

Skrevet

Prisnedgangen har du rett i morsk, men slik er det alltid.

Det er vel ikke verdien/prisen på laptopen som er det avgjørende sånn sett.

Skal man tenke slik, kan man jo bare kjøpe drit, fordi det alltid kommer noe som er bedre etterhvert.

Den maskina det her er snakk om er langt fra drit, men holder godt til det bruk vedkommende trenger den til i flrer år fremover. Det er svært uøkonomisk grensende til idiotisk å kjøpe det nyeste og kraftigste til enhver tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...