Gå til innhold

Prevensjon

Gjest vet så lite...

Anbefalte innlegg

Gjest vet så lite...
Skrevet

Hvor lang tid tar det før P-pille er trygg prevensjon, når man IKKE starter på første mensdag?

Hvor stor risiko er det for å bli gravid (uten prevensjon) 7-8 dager etter første menstruasjonsdag?

Brukte angrepille for tre uker siden, kan jeg bruke den igjen nå hvis jeg må?

Hvis jeg tar en angrepille på f.eks lørdag, kan jeg begynne med P-piller på mandag?

Videoannonse
Annonse
Meg1365380063
Skrevet

14 dager fra første pille taes er karantenetid - etter det skal du være trygg.

Angrepiller skal man ikke ta ofte - jeg fikk kjeft av apotekeren da jeg måtte kjøpe det en gang, fordi jeg ikke måtte se på det som lettvint prevensjon, samt at det var så sterke stoff at det kunne være helsefarlig å bruke ofte. Det hører med til historien at jeg kjøpte to pakker: Jeg hadde ventet to døgn på å finne et åpent apotek, og ville ikke ta sjansen på å oppleve det traumet senere. Derfor kjøpte jeg ei pakke for å ha liggende, om uhellet skulle skje igjen senere. Men de skal ikke brukes ofte!

Forstår jeg deg rett, sier du at du skal bruke de til lørdag - men de skal altså ikke brukes som prevensjon. Bruk kondom!

Gjest vet så lite...
Skrevet

14 dager fra første pille taes er karantenetid - etter det skal du være trygg.

Angrepiller skal man ikke ta ofte - jeg fikk kjeft av apotekeren da jeg måtte kjøpe det en gang, fordi jeg ikke måtte se på det som lettvint prevensjon, samt at det var så sterke stoff at det kunne være helsefarlig å bruke ofte. Det hører med til historien at jeg kjøpte to pakker: Jeg hadde ventet to døgn på å finne et åpent apotek, og ville ikke ta sjansen på å oppleve det traumet senere. Derfor kjøpte jeg ei pakke for å ha liggende, om uhellet skulle skje igjen senere. Men de skal ikke brukes ofte!

Forstår jeg deg rett, sier du at du skal bruke de til lørdag - men de skal altså ikke brukes som prevensjon. Bruk kondom!

Kan ikke bruke kondom, pga allergi.. :-(

Skrevet

Lateks-allergi? Finnes kondomer på kondomeriet uten lateks.

Skrevet

Det finnes kondomer av ulike materialer. Man er sjelden allergisk mot flere. Den mest vanlige typen, kondomer av gummi, er det som en del er allergisk mot. Men det finnes også kondomer laget av latex (og kanskje også av andre materialer). Du kan jo prøve de av latex, om du ikke allerede har gjort det.

Gjest vet så lite...
Skrevet

Lateks-allergi? Finnes kondomer på kondomeriet uten lateks.

Det finnes ikke noe kondomeri her.

Meg1365380063
Skrevet

Det finnes sikkert ti forskjellige butikker du kan bestille kondomer fra - inkludert harmløse Ellos!

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Hva med å høre på apoteket?

De burde ha kondomer av forskjellige materialer der, også.

Skrevet

Det finnes sikkert ti forskjellige butikker du kan bestille kondomer fra - inkludert harmløse Ellos!

Ja, men vedkommende skal jo ha sex på lørdag ;)

Vil tro det fins ulike varianter i dagligvarebutikker og på apotek.

Meg1365380063
Skrevet

Ja, men vedkommende skal jo ha sex på lørdag ;)

Vil tro det fins ulike varianter i dagligvarebutikker og på apotek.

Ah, stemmer det ja. Men det skader jo ikke å ha kondomer liggende! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...