Gå til innhold

Hva skal du idag?

Gjest Streker på veggen..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykkel skrives med to k'er.

Sykle med en. Sjekk med ordboka

No er en "godkjennt" forkortelse som må tilskrives kontoen sms (mobiltlf.) Siden dette kan ligne på sms må derfor slike forkortelser være tillatt.

Kanskje er i adv for og nyere ordregler godkjenner, kansje. Ta det gjerne opp med språkekspert Per Egil Hegge i Aftenposten.

Kanskje har ikke noen alternativ stavemåte. Kanskje kommer av "kan skje" og det heter visserlig ikke at noe "kan sje".

No er ikke akseptert i noe annet enn sms, hvor man gjerne forkorter over en lav sko for å spare tegn. DOL er ikke sms! Sms-språk som "d r 1 j likr" funker dårlig i enhver annen sammenheng enn i sms mellom fjortiser.

Godkjent staves med en n.

Kontoen og ikke konton.

Dag og ikke daf (men akkurat den setter jeg på kontoen for slurv! ;-))

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• flisa

3

• birdie

3

• Hønemoren

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Men 'godkjennt' er ikke godkjent.

Takk for den. Det går, til tider, litt for fort. :-(

Skrevet

Uansett er setningen "kjøpe noe røyk" snodig, det riktige ville være "kjøpe røyk" eller "kjøpe noen sigaretter".

Korrekt

Skrevet

No er en "godkjennt" forkortelse som må tilskrives kontoen sms (mobiltlf.) Siden dette kan ligne på sms må derfor slike forkortelser være tillatt.

Kanskje er i adv for og nyere ordregler godkjenner, kansje. Ta det gjerne opp med språkekspert Per Egil Hegge i Aftenposten.

Du kan jo prøve selv: Søk på ordene dine her, og se hva som skjer (eller skal jeg si sjer?):

http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

Gjest Så er vi enige om det?
Skrevet

At "sykle" skrives med bare en K, var jo noe av det jeg korrigerte innsender for!

Så hvorfor skriver du som vi skulle påstått noe annet??

Ellers underskriver jeg de andre svarene du har fått, som underbygger at mine korreksjoner var helt berettiget. Og at ingen av disse ordene kan skrives på flere måter.

Skrevet

Jeg har nå vært i kontakt med Hegge i Aftenposten og han svarer:

"Nei, det er langt fra godkjennelse.

Vennlig hilsen

Per Egil Hegge"

Hah!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi kan ta oss en røyk sammen, vi som ikke røyker :-)

Sitter bare og kjeder livet av meg. Kansje ta en tur i soppskogen?

Det er jeg med på :-)

Det er nydelig vær, så en sopptur er tingen.

På jobb er vi en liten gruppe røykfrie som tar oss "røykepause" sammen. Det er sosialt og sunt (frisk luft).

Skrevet

Det er jeg med på :-)

Det er nydelig vær, så en sopptur er tingen.

På jobb er vi en liten gruppe røykfrie som tar oss "røykepause" sammen. Det er sosialt og sunt (frisk luft).

Soppturen gikk i vasken. Det ble en rask tur til sentrum, må jo ha litt mat i kjøleskapet. Kan vel ikke invitere deg på sopptur heller?

Skrevet

Har sittet på rævva i hele dag, enten ved pc eller tv. Godt å slappe av.

I kveld skal jeg og min bedre halvdel på kino og se filmen uro.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Soppturen gikk i vasken. Det ble en rask tur til sentrum, må jo ha litt mat i kjøleskapet. Kan vel ikke invitere deg på sopptur heller?

Klart du kan invitere meg på sopptur!

Jeg er ingen stor soppekspert, men jeg er et sosialt vesen som er glad i naturen. Så vi får det nok trivelig :-)

Skrevet

Klart du kan invitere meg på sopptur!

Jeg er ingen stor soppekspert, men jeg er et sosialt vesen som er glad i naturen. Så vi får det nok trivelig :-)

Jiiiippppiiiii...........ehhh, Du, avstand fra deg til Fetsund?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jiiiippppiiiii...........ehhh, Du, avstand fra deg til Fetsund?

Fetsund? Det er i nærheten av Lillestrøm, eller?

Hm, det er nok i lengste laget i dag. Så vi får nøye oss med en virtuell tur nå. Men kanskje en annen gang?

*Plutselig veldig nysgjerrig på om Rallar er mann eller kvinne, osv*

Skrevet

Fetsund? Det er i nærheten av Lillestrøm, eller?

Hm, det er nok i lengste laget i dag. Så vi får nøye oss med en virtuell tur nå. Men kanskje en annen gang?

*Plutselig veldig nysgjerrig på om Rallar er mann eller kvinne, osv*

Hehe. Interessen finnes nok hos begge kjønn men hvilket er i flertall? Kansje jeg uvanlig til mitt kjønn å være :-))

Sånn i dagsmarsjer, hvor langt unna er du?

(ulvinne.....hmm...spennende)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe. Interessen finnes nok hos begge kjønn men hvilket er i flertall? Kansje jeg uvanlig til mitt kjønn å være :-))

Sånn i dagsmarsjer, hvor langt unna er du?

(ulvinne.....hmm...spennende)

Ulvinnen holder til på Østlandet. Så vi er ikke så mange dagsmarsjer fra hverandre. Tar vi i bruk motorisert kjøretøy, så er det innen rekkevidde.

Så du vil ikke si om du er mann eller kvinne? Ikke at det har den største betydning. Selv om jeg flørter mest med menn, har jeg blitt veldig god på å sjarmere Angelica i senk.

(Ikke sant, Angelica, min kjære?)

Skrevet

Ulvinnen holder til på Østlandet. Så vi er ikke så mange dagsmarsjer fra hverandre. Tar vi i bruk motorisert kjøretøy, så er det innen rekkevidde.

Så du vil ikke si om du er mann eller kvinne? Ikke at det har den største betydning. Selv om jeg flørter mest med menn, har jeg blitt veldig god på å sjarmere Angelica i senk.

(Ikke sant, Angelica, min kjære?)

Hehe. Jeg ynder å kalle meg mann og... når... jeg... ser... etter...........hmm.... ja da stemmer det. Stikker nå. Ha en fortsatt fin dag og en god helg hvis vi ikke tastes

Skrevet

Jeg har nå vært i kontakt med Hegge i Aftenposten og han svarer:

"Nei, det er langt fra godkjennelse.

Vennlig hilsen

Per Egil Hegge"

Hah!

*applauderer*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe. Jeg ynder å kalle meg mann og... når... jeg... ser... etter...........hmm.... ja da stemmer det. Stikker nå. Ha en fortsatt fin dag og en god helg hvis vi ikke tastes

God helg til deg også :-)

Jeg gleder meg til å taste mer med deg en annen gang, alltid moro med nye bekjentskaper!

Skrevet

Ikke vondt ment men...

Kanskje du heller burde bruke dagen til å studere norsk rettskrivning?

På de to linjene i innlegget ditt, var det hele 3 skrivefeil på helt vanlige ord.

sykkle - skrives SYKLE

no - Skrives NOE

kansje - Skrives KANSKJE

Sorry ass, men jeg skriver på dialekta mi, som oftest.. erre lov el? :)

Aldri brukt no særlig sms, men mye internet.. Så måten jeg skriver på stammer ikke fra mobilen :P

Liker og skrive hele ord, men det blir litt slæng her og der.

greit, sykle, der tok du meg..! ARrgh! Tastene på tasta er jo rett ved siden a VÆRANDRE! hihi :)

Skrevet

Sorry ass, men jeg skriver på dialekta mi, som oftest.. erre lov el? :)

Aldri brukt no særlig sms, men mye internet.. Så måten jeg skriver på stammer ikke fra mobilen :P

Liker og skrive hele ord, men det blir litt slæng her og der.

greit, sykle, der tok du meg..! ARrgh! Tastene på tasta er jo rett ved siden a VÆRANDRE! hihi :)

*tastaturet!!!

Skrevet

Det ble faktisk litt jobbing på meg idag alikavel. Har sittet i flere timer og hjulpet søstra mi med et prosjekt. Gøy, men nå sitter jeg her og har ei lita pause...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...