Gå til innhold

Hjelp, mobiltelefonen min er besatt av onde ånder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... eller noe sånn ;o)

Men seriøst. Her forleden sluttet mobilen min å virke. Skjermen ble hvit, og siden har den vært sånn. Så jeg skrudde den av, tok ut simkortet og satte den i en annen telefon.

Men nå har den avskrudde, simkortløse telefonen begynt å leve sitt eget liv.... Plutselig begynner den å vibrere, skjermen blir hvit igjen, og en slags metalisk stemme sier tre "ord" som jeg ikke klarer å høre hva er, igjen og igjen... Nifst!!! Hvordan pokker klarer en avslått mobil å skru seg på igjen og hvorfor begynner den plutselig å "ringe". Tror jeg må ta ut batteriet...

Eller kanskje den rett og slett bare forsøker å minne meg på at jeg burde pelle meg på butikken og klage, siden garantien ikke er gått ut enda? ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier den da?

"E.T. phone home"?

"Jeg er Beelzebub"?

"Slank deg nå!"?

"Jeg elsker Vikingarna"?

Tror definitivt jeg ville tusla ned på sjappa, ja :o)

Skrevet

Forklaringen er ikke verre enn at det er elektronikken som går litt bananas.

I og med at det er batteri og tilgang på strøm så kan det gå krypstrømmer over alt hvis den ikke er i orden.

Det sitter nok ikke noe spøkelse inne i den:-)

Skrevet

Jeg ville begynt med å ta ut batteriet.

Fortsetter den da, begynner det å bli virkelig interessant...

Skrevet

Hva sier den da?

"E.T. phone home"?

"Jeg er Beelzebub"?

"Slank deg nå!"?

"Jeg elsker Vikingarna"?

Tror definitivt jeg ville tusla ned på sjappa, ja :o)

Kunne sikkert fått mye rart ut av det hvis jeg gikk inn for det, men det nærmeste jeg kommer er "ding dong dead", noe som jo er helt absurd :o)

Ja, tror jeg må levert den inn. Eneste er at jeg kjøpte den på nettet, hva gjør man da??

Dumme møkkatelefon! En sånn simens som skulle tåle det meste (nødvendighet for meg, som mister alt i gulvet, og den siste tok kvelden fordi den ramla i do....), men neida, denne her har jeg knapt mistet noen sted, og likevel døde den etter 1/2 år :-(

Skrevet

Forklaringen er ikke verre enn at det er elektronikken som går litt bananas.

I og med at det er batteri og tilgang på strøm så kan det gå krypstrømmer over alt hvis den ikke er i orden.

Det sitter nok ikke noe spøkelse inne i den:-)

Hehe, så da skal jeg ikke ringe Se & hør og si at det bor en grønn mann i mobilen min? ;o) Takk for forklaringen, da tar jeg ut batteriet. Og gjør en ekstra innsats for å finne ut hvor jeg kan få levert den inn. Kjøpt på nettet. Kan jeg da gå i en hvilken som helst butikk knyttet til den kjeden jeg kjøpte den i?

Skrevet

Jeg ville begynt med å ta ut batteriet.

Fortsetter den da, begynner det å bli virkelig interessant...

Ja da kunne jeg sikkert blitt rik på mobilen min ;o) Batteriet skal ut. Det er helt ok når den begynner sånn midt på dagen, men jeg kan love deg at det var litt nifst den kvelden jeg satt alene hjemme og jeg hørte en rar metallisk stemme messe fra et ukjent sted (som viste seg å være en skuff på kjøkkenet til slutt). Puh!

Skrevet

Ja da kunne jeg sikkert blitt rik på mobilen min ;o) Batteriet skal ut. Det er helt ok når den begynner sånn midt på dagen, men jeg kan love deg at det var litt nifst den kvelden jeg satt alene hjemme og jeg hørte en rar metallisk stemme messe fra et ukjent sted (som viste seg å være en skuff på kjøkkenet til slutt). Puh!

Tenk litt på det når du evt. avfeier ungenes påstander om monstre i skuffer og skap etter sengetid...

Skrevet

Hehe, så da skal jeg ikke ringe Se & hør og si at det bor en grønn mann i mobilen min? ;o) Takk for forklaringen, da tar jeg ut batteriet. Og gjør en ekstra innsats for å finne ut hvor jeg kan få levert den inn. Kjøpt på nettet. Kan jeg da gå i en hvilken som helst butikk knyttet til den kjeden jeg kjøpte den i?

Hadde vært tøfft å funnet en grønn mann der inne:)

Hvis det ikke er noe nettadresse å sende den tilbake til så ta kontakt med en butikk som selger slik. Regner med at det da er reklamasjon du er ute etter.

Skrevet

Tenk litt på det når du evt. avfeier ungenes påstander om monstre i skuffer og skap etter sengetid...

Ja du sier noe der! Og faktisk kom datteren min inn i sengen min i går natt - hun hadde hørt en nifs stemme. Det kan jo ha vært mobilen min. Den ligger på kjøkkenet, like under rommet hennes....

Men som den gode moren jeg er, så pakket jeg dyna godt rundt henne og lot henne sove hos oss. Unger som feler skal man ikke kimse av. Vet jeg som var ekstremt felen som liten selv ;o)

Skrevet

Hadde vært tøfft å funnet en grønn mann der inne:)

Hvis det ikke er noe nettadresse å sende den tilbake til så ta kontakt med en butikk som selger slik. Regner med at det da er reklamasjon du er ute etter.

Ja det hadde gjort seg med en liten grønn mobilmann. Ja, det er reklamasjon jeg er ute etter. Mobilen er bare 1/2 år gammel, og det er av den typen som skal tåle en støyt både mht støt og vann. Og denne har vært gjennom ekstremt lite av begge deler. Den har hengt seg en del ganger, slik at jeg har måttet ta ut batteriet og sette det på igjen for å få den i gang igjen. Det kunne jeg leve med. Men nå er den helt død, og det er hakket verre... Heldigvis har den som ramla i do på nyttår våknet til liv igjen. Men det hadde vært litt kjekt å få tak i alt som ligger på "harddisken" til den andre mobilen....

Skrevet

Kunne sikkert fått mye rart ut av det hvis jeg gikk inn for det, men det nærmeste jeg kommer er "ding dong dead", noe som jo er helt absurd :o)

Ja, tror jeg må levert den inn. Eneste er at jeg kjøpte den på nettet, hva gjør man da??

Dumme møkkatelefon! En sånn simens som skulle tåle det meste (nødvendighet for meg, som mister alt i gulvet, og den siste tok kvelden fordi den ramla i do....), men neida, denne her har jeg knapt mistet noen sted, og likevel døde den etter 1/2 år :-(

Oj, der nørte du opp under en liten fordom her, gitt.

Kjøpte ny mobil på nett nå i mai, og var lykkelig en hel måned før begge displayene konka ut. Ringte kundeservice som var velvilligheten selv, de sendte en følgeseddel som jeg pakka rundt telefonen og sendte den inn.

Noen UKER etter fikk jeg en mail som sa at telefonen "var utsatt for ytre påvirkning" og at jeg måtte bekoste reparasjonen selv. Jeg gadd ikke krangle og svarte at det var greit. Tre uker etter der igjen kom den i posten, med arbeidsbeskrivelse ("begge displayer byttet ut") og regning - og begge displayene var KNUST.

Ringte kundeservice igjen, og de sa uffameg og sånn, ny følgeseddel i posten, ny retur av telefonen...

...og siden har ingen sett den.

Nå ble du nok oppmuntret, tenker jeg! :-)

Skrevet

Gå inn på nettsidene der du kjøpte den, og sjekk under "kundeservice/kundesider" eller lignende sider med info om kjøpsbetingelser. Eller sjekk papirene som fulgte med når du kjøpte telefonen.

Skrevet

Oj, der nørte du opp under en liten fordom her, gitt.

Kjøpte ny mobil på nett nå i mai, og var lykkelig en hel måned før begge displayene konka ut. Ringte kundeservice som var velvilligheten selv, de sendte en følgeseddel som jeg pakka rundt telefonen og sendte den inn.

Noen UKER etter fikk jeg en mail som sa at telefonen "var utsatt for ytre påvirkning" og at jeg måtte bekoste reparasjonen selv. Jeg gadd ikke krangle og svarte at det var greit. Tre uker etter der igjen kom den i posten, med arbeidsbeskrivelse ("begge displayer byttet ut") og regning - og begge displayene var KNUST.

Ringte kundeservice igjen, og de sa uffameg og sånn, ny følgeseddel i posten, ny retur av telefonen...

...og siden har ingen sett den.

Nå ble du nok oppmuntret, tenker jeg! :-)

Hehehe, ja, fryyyyktelig... Huff! :-( Våger jeg spørre hvor du kjøpte den....?

Skrevet

Tror dette har en så logisk og kjedelig forklaring som at en mobil både er en mottaker for signaler. + at den har høytalere som sender ut lyd...

Derfor kan den sikkert motta radiosignaler fra andre kilder enn telefonettet, som den igjen kan formidle ut av sine høytalere...

Jeg hadde engang et elektrisk orgel som "snakket"

Det plukket opp signaler fra noe som trolig var en amatør-radio i nærheten, og lyden kom ut fra høytalerne der musikken skulle komme...

Kan tro jeg skvatt første gang jeg hørte en stemme fra orgelet da jeg skrudde det på...

Skrevet

Hehehe, ja, fryyyyktelig... Huff! :-( Våger jeg spørre hvor du kjøpte den....?

Mobyson.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...