Gå til innhold

Migrene og spenningshodepine

Anbefalte innlegg

Går det an å ha begge deler?

Har hatt symptomer på begge deler. Oftest får jeg hodepine pga spenninger i nakke og kjeve - da er det vel spenningshodepine. Andre ganger har jeg fått aura med synsforstyrrelser og kvalme 20-30 min. som så har gått over til hodepine - men ikke alltid hodepine, bare at jeg har følt meg sliten.

Vanlig hodepine gir vel ikke aura?

Jeg skal snart til lege og utredes, men vil gjerne høre andres erfaringer om migrene og hodepine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244034-migrene-og-spenningshodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Begge deler

Det går veldig godt ann å ha begge deler, for det har nemlig jeg. OG det er en stor fordel når en lærer å skille disse to tingene. For da kan en behandle det forskjellig. Jeg kan bruke paract eller paralgin forte på spenningshodepine, men dette hjelper jo ikke på migrene.

Men disse to tingene henger allikevel sammen. F.eks. etter en periode med mye migrene, blir en sliten og trøtt, spenner musklene, og vips så kommer spenningshodepinen.

Jeg har god erfaring med kiropraktor når jeg har spenningshodepine.

Jeg tror nok det går an å ha begge deler, ja. Migrene kan også utarte seg forskjellig. Jeg har ikke slik aura, men det bygger seg opp og varer gjerne et par dager...

Jeg var nylig hos legen og hun sa det stemte at jeg hadde begge deler og at det var veldig vanlig at det varierte, og også at den ene typen hodepine kunne utløse den andre.

• 2 uker senere...

Jeg var nylig hos legen og hun sa det stemte at jeg hadde begge deler og at det var veldig vanlig at det varierte, og også at den ene typen hodepine kunne utløse den andre.

erfarer også at nakkesmerte kan opptre når jeg har annen type hodepine. jeg lurer dog på om noen har erfaring med smerter i øyet el rett over øyet samtidig med hodepine el nakkesmerter?

erfarer også at nakkesmerte kan opptre når jeg har annen type hodepine. jeg lurer dog på om noen har erfaring med smerter i øyet el rett over øyet samtidig med hodepine el nakkesmerter?

Ja, hender ofte jeg har smerter bak/litt over øynene, oftest i forkant med hodepinen, men også samtidig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...