Gå til innhold

Hvor mye betyr utseendet for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakker med en hyggelig mann på MSN. Det tok en stund før jeg så et bilde av han og i denne tiden synes jeg han var en flott person. Intelligent og morsom. Men så sendte han meg et bilde og... Vel... Jeg trodde ikke jeg var overfladisk, men jeg reagerte negativt på det. Ikke det at jeg hadde sett for meg et forhold, men vi snakket jo om å møtes, så tanken var jo der.

Samtalen døde faktisk litt ut etter dette. Jeg tok meg sammen og snakket med han igjen i går. Nok en gang falt jeg for personligheten hans. Han har orden på livet sitt, er faktisk interessert i det jeg har å si og tar vare på venner/familie, så vidt jeg har forstått.

Igjen, dette er ikke et spørsmål om denne spesifikke situasjonen, jeg kjenner han jo knapt. Men jeg møtte altså meg selv i døra litt og innså at jeg er mer overfladisk enn jeg tror.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

26

• mrxx

9

• Babette

7

• flisa

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Ei som valgte rett
Skrevet

Sats på denne mannen og du vil bli lykkelig!!! ;-)

Vel, jeg har iallefall hatt det som deg og så veldig på utseende på menn, falt vel ikke akkurat pladask for mannen jeg nå har vært sammen med i 15 år. MEN, han viste seg å være en perle i støvet!!! Jeg fant en fantastisk mann, med en fantastisk personlighet.

Tror ikke jeg kunne blitt SÅ EKTE lykkelig som jeg er med denne mannen.

Jeg elsker ham for alt han er! :-)

Ønsker deg/dere masse lykke til!

Skrevet

Sats på denne mannen og du vil bli lykkelig!!! ;-)

Vel, jeg har iallefall hatt det som deg og så veldig på utseende på menn, falt vel ikke akkurat pladask for mannen jeg nå har vært sammen med i 15 år. MEN, han viste seg å være en perle i støvet!!! Jeg fant en fantastisk mann, med en fantastisk personlighet.

Tror ikke jeg kunne blitt SÅ EKTE lykkelig som jeg er med denne mannen.

Jeg elsker ham for alt han er! :-)

Ønsker deg/dere masse lykke til!

-ler- Litt tidlig å satse på han, kanskje ;)

Jeg har ikke tidligere sett på utseendet til mennesker, det har ikke betydd noe (har jeg trodd). Men så viser det seg altså at det gjør det.

Men nå skal jeg ta meg sammen og i hvert fall fortsette å snakke med han. Det er bare barnslig å unngå det :)

Skrevet

Det betyr ganske mye, faktisk!

Tror ikke jeg kunne vært i et forhold til en jeg ikke likte utseende på, selvom han var aldri så grei og snill.

Ikke at han må være "filmstjerne-pen," men han må ha et utseende som appelerer til min smak!

Skrevet

Det er jo et poeng at man mp like dt man ser -men det kan kommer over tid. Mange "stygge" mennesker jeg kjenner -er for meg vakre. Men første bilde kan jo være avksrekkende for alle og enhver - ikke alle er noe fine på bilder heller - det er hele "fremtoningen" som teller - glimtet i øyet etc. etc. - men man må altså LIKE det også.

Skrevet

For meg betyr utseendet en god del. Ikke sånn å forstå at han trenger å være sånn som alle syns er pen og kjekk, men jeg må være skikkelig fysisk tent på noen for å forelske meg, og er jeg ikke forelsket, ser jeg ikke poenget med å være sammen.

Skrevet

Tror ikke jeg kunne vært i et forhold til en jeg ikke likte utseende på, selvom han var aldri så grei og snill.

Ikke at han må være "filmstjerne-pen," men han må ha et utseende som appelerer til min smak!

Nettopp - men det kan man heller ikke vite noe om fra et bilde. jeg driver og tar bilder av folk i jobben - og mange ser heslige ut på bilder - men er noen kjekkaser i virkeligheten.

Skrevet

Det er jo et poeng at man mp like dt man ser -men det kan kommer over tid. Mange "stygge" mennesker jeg kjenner -er for meg vakre. Men første bilde kan jo være avksrekkende for alle og enhver - ikke alle er noe fine på bilder heller - det er hele "fremtoningen" som teller - glimtet i øyet etc. etc. - men man må altså LIKE det også.

Ja, jeg tenker jo som så at han kan være fin i levende live. Kroppsholdning og ansiktsuttrykk og smil betyr jo veldig mye.

Jeg var bare overrasket over at det betydde noe for meg i det hele tatt.

Skrevet

Jeg forventer ikke så mye, men noen standarer har jeg. Det meste gjelder vel egentlig framtoning generelt. Jeg var mer overrasket over min spontane reaksjon på utseendet hans.

Skrevet

For meg betyr utseendet en god del. Ikke sånn å forstå at han trenger å være sånn som alle syns er pen og kjekk, men jeg må være skikkelig fysisk tent på noen for å forelske meg, og er jeg ikke forelsket, ser jeg ikke poenget med å være sammen.

Jeg blir fysisk tent av intelligente, selvsikre menn. Og slik er han jo. Men kanskje jeg bare ble skuffet? At jeg hadde lagd meg et bilde og ble overrasket?

Skrevet

Det er selvfølgelig individuelt.

Men generelt sett så tror jeg det betyr ganske mye.

Ikke nødvendigvis hvor "pen" du er rent billedlig, men at man liker det man ser - uansett hva det er den enkelte legger mest vekt på.

Skrevet

Jeg er gift med en mann som ikke er kjempepen i forhold til "idealet"? Men han har glimt i øya og vi ler masse. Da jeg falt for ham etter lang tid så synes jeg for all ettertid at han er verdens kjekkeste mann i alle betydninger -også utseendemessig.Og vi har holdt ut med hverandre i mange år nå!

Jeg ser heller ikke pen ut på bilder, men jeg er ikke "stygg" i virkeligheten.

Møt personene og vurder selv om ikke bildene lyver. Gi dem en sjanse og se om du blir sjarmert!

Skrevet

Det er selvfølgelig individuelt.

Men generelt sett så tror jeg det betyr ganske mye.

Ikke nødvendigvis hvor "pen" du er rent billedlig, men at man liker det man ser - uansett hva det er den enkelte legger mest vekt på.

Ja, det høres fornuftig ut.

Men har du visse mennesketyper du bare ikke kan tenne på? Og går det på utseendet eller personlighet?

Skrevet

Jeg er gift med en mann som ikke er kjempepen i forhold til "idealet"? Men han har glimt i øya og vi ler masse. Da jeg falt for ham etter lang tid så synes jeg for all ettertid at han er verdens kjekkeste mann i alle betydninger -også utseendemessig.Og vi har holdt ut med hverandre i mange år nå!

Jeg ser heller ikke pen ut på bilder, men jeg er ikke "stygg" i virkeligheten.

Møt personene og vurder selv om ikke bildene lyver. Gi dem en sjanse og se om du blir sjarmert!

Takk for råd :)

Ja, jeg tror jeg går for det. Må ta meg sammen og slutte å være umoden ;)

Skrevet

Jeg blir fysisk tent av intelligente, selvsikre menn. Og slik er han jo. Men kanskje jeg bare ble skuffet? At jeg hadde lagd meg et bilde og ble overrasket?

Det kan absolutt hende. Det blir som å se filmen når man har lest boka.Husker første gang jeg så Poirot på film. Han ser jo ikke sånn ut!

Så du kan jo se det hele litt an, og framfor alt ikke legge for mye i et foto. Sjarm er vanskelig å få fram der.

Skrevet

Utseende betyr endel det. Jeg må like det jeg ser, ansiktet betyr mer for meg en kroppen ellers.

Det betyr ikke at jenta behøver å være slik pen at "alle" synes hun er pen. Men jeg må synes det er noe ved henne som jeg liker.

Men jeg vil ikke ha ei jente som er pen, men som har en dårlig personlighet. Slike orker jeg ikke å ha noe med å gjøre.

Til syvende å sist er det helheten som teller, man må like ansiktet, man må like kroppen og ikke minst personligheten.

Skrevet

Alle har vel en eller annen form for "liker" og "liker ikke" greie når man ser personer på bilder. Men som du jo selv har oppdaget så er det jo til slutt helheten som betyr noe. Et bilde er jo en øyeblikksgreie og sier heller lite etter min mening, men jeg er nok litt der du er. Man ser ett bilde og enten liker man det man ser eller ikke. Tror det er helt normalt og sier ikke så mye om man er overfladisk egentlig. Tror det sier mer om deg at du faktisk ga fyren en sjanse til fordi du likte personligheten :o) Det er det ikke alle som gjør.

Skrevet

Dette har jeg også erfart flere ganger.

En jeg ikke så to ganger på i utgangspunktet, kan utvikle seg til å bli både kjekk og sjarmerende når jeg har blitt kjent med ham.

Men for å virkelig FORELSKE meg, så bør det gjerne være noe ved utseende som jeg legger merke til med en gang.

Tilsvarende kan mange utsendemessig "pene" mennesker, fort miste sin sjarm hvis de viser seg å være "drittsekker"

Sjarm og god personlighet kan ofte veie opp for et manglende utseende. Men det er veldig sjelden omvendt...

Skrevet

Det kan absolutt hende. Det blir som å se filmen når man har lest boka.Husker første gang jeg så Poirot på film. Han ser jo ikke sånn ut!

Så du kan jo se det hele litt an, og framfor alt ikke legge for mye i et foto. Sjarm er vanskelig å få fram der.

Det er sant.

Jeg får avvente situasjonen litt. Ble bare så utrolig overrasket og litt skamfull over min egen spontane reaksjon. Nå har jeg ikke lyst til å snakke med han fordi jeg tenkte så dumt og det er flaut :P

Skrevet

Utseende betyr endel det. Jeg må like det jeg ser, ansiktet betyr mer for meg en kroppen ellers.

Det betyr ikke at jenta behøver å være slik pen at "alle" synes hun er pen. Men jeg må synes det er noe ved henne som jeg liker.

Men jeg vil ikke ha ei jente som er pen, men som har en dårlig personlighet. Slike orker jeg ikke å ha noe med å gjøre.

Til syvende å sist er det helheten som teller, man må like ansiktet, man må like kroppen og ikke minst personligheten.

Ja, det er nok en helhetsvurdering. Jeg har bare ikke tenkt over det før og trodde at jeg var lite overfladisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...