Gå til innhold

Hvor mye betyr utseendet for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har vel en eller annen form for "liker" og "liker ikke" greie når man ser personer på bilder. Men som du jo selv har oppdaget så er det jo til slutt helheten som betyr noe. Et bilde er jo en øyeblikksgreie og sier heller lite etter min mening, men jeg er nok litt der du er. Man ser ett bilde og enten liker man det man ser eller ikke. Tror det er helt normalt og sier ikke så mye om man er overfladisk egentlig. Tror det sier mer om deg at du faktisk ga fyren en sjanse til fordi du likte personligheten :o) Det er det ikke alle som gjør.

Takk for det :) Det hjalp litt. Jeg har skammet meg veldig over den spontane reaksjonen min.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

26

• mrxx

9

• Babette

7

• flisa

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Jeg forventer ikke så mye, men noen standarer har jeg. Det meste gjelder vel egentlig framtoning generelt. Jeg var mer overrasket over min spontane reaksjon på utseendet hans.

Det er vel ofte sånn at man danner seg et mentalt bilde av hvordan en person ser ut, og så blir man bare overrumplet av at det ikke stemmer med virkeligheten.

Kanskje utseende hans egentlig ikke var så galt, men du hadde bare forestillt deg noe helt annet?

Skrevet

Det er vel ofte sånn at man danner seg et mentalt bilde av hvordan en person ser ut, og så blir man bare overrumplet av at det ikke stemmer med virkeligheten.

Kanskje utseende hans egentlig ikke var så galt, men du hadde bare forestillt deg noe helt annet?

Ja, jeg har prøvd å tenke det. Har studert bildet av han litt, for å "venne" meg til det, og det går litt bedre nå ;)

Men jeg tror jeg skal be om flere bilder. Det kan jo hjelpe litt.

Skrevet

Jeg traff ham som nå er min kjære første gang for 17 år siden (!) og da var vi helt i begynnelsen av 20-årene begge to.

Så var vi helt ute av hverandres liv i 16 år før vi tilfeldigvis møttes igjen på nettet. Jeg fikk jo noen bilder av ham på mail, men var veldig spent da vi skulle treffes. Han var _så_ forandret! :o) Noen fotomodell er han nok ikke, men nå har vi vært sammen i 16 mnd snart og i sommer har han forsyne meg blitt bare kjekkere og kjekkere! ;o) Kan det ha noe å gjøre med at jeg bare blir mer og mer glad i ham tro?

Skrevet

Ja, det er nok en helhetsvurdering. Jeg har bare ikke tenkt over det før og trodde at jeg var lite overfladisk.

Liker du ikke ansiktet, men liker resten bra, så blir jo ikke helheten helt riktig. Men han kan jo være penere i virkeligheten enn på bilder. Du ser eventuell ikke sjarm, f.eks.

Noen kan ha vannvittig sjarm, uten at de er pene.

Skrevet

Jeg traff ham som nå er min kjære første gang for 17 år siden (!) og da var vi helt i begynnelsen av 20-årene begge to.

Så var vi helt ute av hverandres liv i 16 år før vi tilfeldigvis møttes igjen på nettet. Jeg fikk jo noen bilder av ham på mail, men var veldig spent da vi skulle treffes. Han var _så_ forandret! :o) Noen fotomodell er han nok ikke, men nå har vi vært sammen i 16 mnd snart og i sommer har han forsyne meg blitt bare kjekkere og kjekkere! ;o) Kan det ha noe å gjøre med at jeg bare blir mer og mer glad i ham tro?

Jeg hadde ikke reagert på et helt normalt, men ikke spesielt kjekt, utseende. Men han er... Han så faktisk litt skummel ut. Kanskje det var det? :P

Skrevet

Liker du ikke ansiktet, men liker resten bra, så blir jo ikke helheten helt riktig. Men han kan jo være penere i virkeligheten enn på bilder. Du ser eventuell ikke sjarm, f.eks.

Noen kan ha vannvittig sjarm, uten at de er pene.

Det er sant. Selv satser jeg på å være lett på tråden, mange som faller for det ;)

Skrevet

Et bilde viser langt fra "hele" sannheten. Mulig han faktisk er kjekkere i virkeligheten.Møt han og se :-)

Skrevet

Betyr veldig mye for meg. Ikke sånn å forstå at folk må være billedskjønne, det går mer på at jeg ikke liker enkelte ting i kombinasjon. En nese kan være fin på en, men med et annet par øyne blir personen plutselig stygg. Rare greier. Enda rarere er det kanskje at et i utgangspunktet, for meg, stygt utseende, blir vakrere hvis jeg finner ut at jeg liker personen.

At du reagerer med å ville holde avstand til han du har kontakt med nå, har kanskje noe med motivasjonen din å gjøre? Du er klar for en flørt for å finne ut ting om deg selv, men steiler når faren for at han muligens vil noe seriøst med deg, blinker i det fjerne? :-)

Skrevet

Det er sant. Selv satser jeg på å være lett på tråden, mange som faller for det ;)

Hehe, da får du garantert draget, om ikke annet for en liten stakket stund:-)

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på et helt normalt, men ikke spesielt kjekt, utseende. Men han er... Han så faktisk litt skummel ut. Kanskje det var det? :P

Da skulle du sett bildet av min kjære som han har på "inngangskortet" på jobben! Jeg holdt på å le meg ihjel, han ser skikkelig skitskummel ut! Og han som er snill som et lam da gitt. :o)

Skrevet

Betyr veldig mye for meg. Ikke sånn å forstå at folk må være billedskjønne, det går mer på at jeg ikke liker enkelte ting i kombinasjon. En nese kan være fin på en, men med et annet par øyne blir personen plutselig stygg. Rare greier. Enda rarere er det kanskje at et i utgangspunktet, for meg, stygt utseende, blir vakrere hvis jeg finner ut at jeg liker personen.

At du reagerer med å ville holde avstand til han du har kontakt med nå, har kanskje noe med motivasjonen din å gjøre? Du er klar for en flørt for å finne ut ting om deg selv, men steiler når faren for at han muligens vil noe seriøst med deg, blinker i det fjerne? :-)

Hm. Kanskje ikke så dumt tenkt, faktisk. Man finner på mange idiotiske grunner for ting og utseendet kan være en av de.

Uansett, dette kan ikke bli noe stress akkurat nå, så jeg får bare ta ting som de kommer. Om vi møtes, kanskje han ikke liker min framtoning i det hele tatt :P

Skrevet

Da skulle du sett bildet av min kjære som han har på "inngangskortet" på jobben! Jeg holdt på å le meg ihjel, han ser skikkelig skitskummel ut! Og han som er snill som et lam da gitt. :o)

-ler- Ja, vi får håpe det var et uheldig bilde.

Mitt adgangskort bilde er også grusomt. Jeg hadde stresset veldig før jeg ankom stedet hvor bildet skulle taes. Håret er i uorden, nesen er _knallrød_ og jeg ser utrolig sur ut :D

Skrevet

Hehe, da får du garantert draget, om ikke annet for en liten stakket stund:-)

*flasher puppene*

Gjest Det er viktig selvsagt
Skrevet

Man er da ikke overfladisk om man bryr seg om utseendet. Alle vil da være sammen med en de finnes attratktiv, og heldigvis varierer det jo fra person til person hva vi synes er attraktiv.

Overfladisk hadde du vært om du feks, syntes han burde ha mer six pack eller mer spretten rumpe, og så dumpet han av det.

Men ingen blir vel sammen med noen som en ikke i utg pkt finner attraktiv?? Selvsagt er det sånn at om man begynner å like noen så kan man etterhvert synes personen er attraktiv selv om man i utg pkt ikke falt for utseendet.

Bare tull om noen sier at utseendet betyr noe, selvsagt gjør det det. Ikke alt men mye. Sier man noe annet så sier man jo at man har valgt seg en stgg kjæreste da og hvor lurt er det.

Skrevet

-ler- Ja, vi får håpe det var et uheldig bilde.

Mitt adgangskort bilde er også grusomt. Jeg hadde stresset veldig før jeg ankom stedet hvor bildet skulle taes. Håret er i uorden, nesen er _knallrød_ og jeg ser utrolig sur ut :D

Min kjære ser så skummel ut at jeg aldri hadde tort møte ham om det var det eneste bildet han sendte meg og jeg ikke visste av ham fra før! ;o)

Skrevet

Man er da ikke overfladisk om man bryr seg om utseendet. Alle vil da være sammen med en de finnes attratktiv, og heldigvis varierer det jo fra person til person hva vi synes er attraktiv.

Overfladisk hadde du vært om du feks, syntes han burde ha mer six pack eller mer spretten rumpe, og så dumpet han av det.

Men ingen blir vel sammen med noen som en ikke i utg pkt finner attraktiv?? Selvsagt er det sånn at om man begynner å like noen så kan man etterhvert synes personen er attraktiv selv om man i utg pkt ikke falt for utseendet.

Bare tull om noen sier at utseendet betyr noe, selvsagt gjør det det. Ikke alt men mye. Sier man noe annet så sier man jo at man har valgt seg en stgg kjæreste da og hvor lurt er det.

Men tror du at man kan snu "helt" om angående en person utseende, fordi man finner personligheten generelt veldig attraktiv?

Skrevet

Ja, jeg tenker jo som så at han kan være fin i levende live. Kroppsholdning og ansiktsuttrykk og smil betyr jo veldig mye.

Jeg var bare overrasket over at det betydde noe for meg i det hele tatt.

Skjønner ikke hvorfor det er så overraskende jeg da. Er jo slik vi er laget. Vi bruker jo øynene før vi velger ut noe.

Skrevet

Jeg er gift med en mann som ikke er kjempepen i forhold til "idealet"? Men han har glimt i øya og vi ler masse. Da jeg falt for ham etter lang tid så synes jeg for all ettertid at han er verdens kjekkeste mann i alle betydninger -også utseendemessig.Og vi har holdt ut med hverandre i mange år nå!

Jeg ser heller ikke pen ut på bilder, men jeg er ikke "stygg" i virkeligheten.

Møt personene og vurder selv om ikke bildene lyver. Gi dem en sjanse og se om du blir sjarmert!

Men når du sier at han for deg er verdens vakreste så betyr jo utseendet noe. Du gå bare ikke etter brad pit lokk aliker, men hvem gjør det? DET er jo overfladisk da. Alle velger jo noe DE synes er pent, uavhengig av hva andre måtte mene.

Hvis du sier utseendet ikke betyr noe så mener du altså mannen din er stygg? Da må jo DU mene det også da. Og det gjør du jo ikke...

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det er så overraskende jeg da. Er jo slik vi er laget. Vi bruker jo øynene før vi velger ut noe.

Jeg har alltid visst at visse mennesketyper faller jeg ikke for. Og at jeg foretrekker høye menn, framfor lave. Men jeg har alltid tenkt at om jeg likte noens personlighet så mye som jeg (tror jeg) liker denne personens, så ville utseendet bli sidestilt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...