Gå til innhold

Hvor mye betyr utseendet for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utseendet betyr en del for meg. Rett og slett fordi det er det man som regel legger merke til først. Men selvsagt nytter det ikke om innpakningen er fin, om innholdet er dårlig.

Jeg er nok litt for kresen også. Jeg legger ofte merke til at andre jenter ser etter kjæresten min (noe som absolutt ikke plager meg). Jeg har også alltid syntes at han var kjekk, men likevel var det et eller annet som "ikke stemte" i begynnelsen, og stakkaren måtte "kjempe" i nesten ett år før vi ble sammen. Men når jeg først falt, falt jeg skikkelig, og synes i dag han er verden nydeligste.

Så gi han chattern litt tid, selv om jeg har vært i akkurat samme situasjon selv (ikke med kjæresten), og vet hvordan det føles. Men han kan jo enda overraske. :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

26

• mrxx

9

• Babette

7

• flisa

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Utseendet betyr ikke mye; men har helt klart noe å si.

Men jo eldre jeg blir, jo mindre bryr jeg meg om det.

Personligheten og de personlige egenskapene har større og større påvirkning i forhold til om jeg oppfatter et menneske som tiltalende eller ikke, for å si det slik.

tzatziki1365380058
Skrevet

Hvem er det han ligner på, da? *nysgjerrig* :)

Egentlig er det 2. Han som spilte Nikolai i Nikolai og Julie, og han Sutherland- fyren som spiller i 24. Husker ikke hva han heter. Ingen av dem er vel klassisk vakre?

Jeg synes han ligner mest på 24-fyren, men andre synes han ligner mest på Nikolai.

Rimelig nordisk, egentlig. Og veldig snill!

tzatziki1365380058
Skrevet

Utseendet må tiltale meg på en eller annen måte - men det kan være så mangt.

Pene øyne er viktig for meg. Altså pene i den forstand at mennesket "ser ærlig ut". Øynene er et speilbilde at sjelen, sies det, og jeg tror det _er_ noe i det.

Mannen min synes jeg er kjekk. Jeg sikler fremdeles, etter åtte år *hehe* Vel så viktig som utseendet er det at han har god hjernekapasitet, og gir meg litt å bryne meg på i diskusjoner. Han er flink i hjemmet, nevenyttig etc *skryte*

Jeg kunne aldri falt for en sterkt overvektig og uflidd slask som stinker gammel svette. Ei heller en kille med skumle øyne.

Du bør være litt forsiktig når du skal møte nett-mannfolk *s*

Hva med en sterkt overvektig, veldig velstelst godtluktende mann, da?

Er det overvekten eller sur svettelukt som plager deg?

Jeg kunne falt for en overvektig, men ikke en uflidd.

Uflidd er ekkelt uansett hvor slank man er, vel!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Egentlig er det 2. Han som spilte Nikolai i Nikolai og Julie, og han Sutherland- fyren som spiller i 24. Husker ikke hva han heter. Ingen av dem er vel klassisk vakre?

Jeg synes han ligner mest på 24-fyren, men andre synes han ligner mest på Nikolai.

Rimelig nordisk, egentlig. Og veldig snill!

Hm, han Nikolai vet jeg ikke hvordan ser ut, men Kiefer Sutherland er jo ganske kjekk. Spesiell-kjekk, liksom. Og det er bra, liker ikke sånne fløtepuser. :)

Gjest Flystripa
Skrevet

Hva med en sterkt overvektig, veldig velstelst godtluktende mann, da?

Er det overvekten eller sur svettelukt som plager deg?

Jeg kunne falt for en overvektig, men ikke en uflidd.

Uflidd er ekkelt uansett hvor slank man er, vel!

Hygienen er selvsagt viktigere, enn størrelsen. Men til dags dato har jeg menget meg med normalvektige atletisk byggede mannfolk.

Skrevet

Hei!

Om du bare har sett han på bilde og ikke life, vil jeg anbefale deg å treffe denne fyren, kanskje får du et annet inntrykk av å møte han.

Selv har jeg opplevd å forandret mening om personer man i utgangspunktet ikke likte utseende til, når man blir bedre kjent og visa versa. En person som man i utgangspunktet er veldig fin kan tape seg om man ikke liker personligheten:)

Skrevet

Det jeg syns er rart, er hvor mye man kan forandre mening om sånne ting. For å ta meg selv som eksempel:

Jeg har, for å være brutalt ærlig, alltid hatt fordommer mot veldig overvektige folk, så jeg har i grunn alltid tenkt at jeg nok er litt overfladisk på det området. Ironisk nok så bor jeg nå sammen med en som ideelt sett sikkert burde ha veid minst 25, kanskje 30 kg mindre. Og jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke plager meg det minste. Det jeg ser når jeg ser på ham, det er verdens fineste blå øyne og et varmt og ekte smil. Han er verdens snilleste gutt, helt sikkert!, og han ville gjort alt for meg, det er jeg ikke i tvil om.

Og så skulle jeg ALDRI ende opp med en gammel mann. Vel, vel, jeg har jo ikke akkurat dratt en Anna Nicole, men samboeren min er 12 år eldre enn meg:)

Så det jeg egentlig ville si, er at jeg syns du burde gi deg selv sjansen til å bli kjent med ham, kanskje aller helst irl. Jeg er i hvert fall sånn at jeg må "venne meg til" nye mennesker, enten de er sånn eller sånn. Det blir sikkert lettere å ta en avgjørelse om dette er en det er verdt å satse på når du har møtt ham og "kjent" litt på kjemien etc.

Skrevet

Hei!

Om du bare har sett han på bilde og ikke life, vil jeg anbefale deg å treffe denne fyren, kanskje får du et annet inntrykk av å møte han.

Selv har jeg opplevd å forandret mening om personer man i utgangspunktet ikke likte utseende til, når man blir bedre kjent og visa versa. En person som man i utgangspunktet er veldig fin kan tape seg om man ikke liker personligheten:)

Enig!

Gjest uten denne gang
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen. En gang var jeg ganskje sjarmert av en amerikaner jeg chattet med. Helt til jeg fikk se bilde av ham. Han var jo ikke slik jeg forestilte meg ham! På bildet så jeg en 50 år gammel (så slik ut) overvektig datanerd med tykke briller. Jeg måtte også beskjemmet innrømme at samtalen døde ut etter det.

Senere fikk jeg en kjæreste på lignende måte. Da ble jeg faktisk mer eller mindre forelsket før jeg hadde sett bilde. Og bilde fikk jeg først etter at vi avtalte å møtes. Og han viste seg faktisk å være veldig kjekk! :) Forholdet tok slutt, men det har andre grunner.

Konklusjonen? Vel - utseendet betyr nok en hel del for meg, men noe av det fine med nettet er at du kan bli kjent med vedkommende FØR du dømmer ham på grunn av utseende. Og dermed gi flere en sjanse - kanskje drømmeprinsen?

Gjest SheScorpio
Skrevet

For min del spiller utseendet veldig stor rolle for førsteinntrykket jeg får av et menneske. Og det er jo utifra førsteinntrykket at jeg bestemmer om dette er en person jeg ønsker å finne ut mer om eller ikke... Så på den måten kan det faktisk være avgjørende for om personen blir en venn av meg eller ikke...

Men så spørs det jo hva man mener med utseende da... Det jeg legger merke til er mer stil, hygiene og om det ser ut til at personen tar vare på seg selv eller ei. Dette er jo faktisk ting som har noe med personligheten til personen å gjøre, og dermed er det jo riktig at det er med på å bestemme hva slags kontakt man skaper med mennesket! Men den delen av utseendet som man ikke kan forandre, tror jeg ærlig talt ikke jeg bryr meg om, hvis det ikke er noe helt spesielt selvfølgelig!

Skrevet

Jeg traff ham som nå er min kjære første gang for 17 år siden (!) og da var vi helt i begynnelsen av 20-årene begge to.

Så var vi helt ute av hverandres liv i 16 år før vi tilfeldigvis møttes igjen på nettet. Jeg fikk jo noen bilder av ham på mail, men var veldig spent da vi skulle treffes. Han var _så_ forandret! :o) Noen fotomodell er han nok ikke, men nå har vi vært sammen i 16 mnd snart og i sommer har han forsyne meg blitt bare kjekkere og kjekkere! ;o) Kan det ha noe å gjøre med at jeg bare blir mer og mer glad i ham tro?

Mannene min og jeg har vært sammen i 20 år og jeg synes han er anda mer kjekk nå enn før. Søren, det gjelder visst bare for mannfolka ;o)(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...