Gå til innhold

Hvorfor kvalifiserer ikke dette til yrkesskade?

Anbefalte innlegg

Gjest skjønner ikke dette
Skrevet

Jobber i barnehage. Forløftet meg da jeg løftet et barn samtidig som jeg vred meg pga situasjon med barn ved siden av meg. Hadde voldsomme smerter og oppsøkte lege. Kort sykemlding, men mye smerter.

2 mnd etter blir jeg sengeliggende med akutte ryggsmerter og klarte ikke røre meg. CT og MR viste stort prolaps i korsryggen. Har vært 100%sykemeldt snart 1 år.

Jeg spurte legen om dette ikke var yrkesskade, men da måtte det ha skjedd noe uforutsett. Å løfte feil er ikke uvanlig i mitt yrke. men jeg forstår ikke dette. Er ikke barnehagen forsikret mot nettop slike tilfeller? Min skade skjedde i arbeidstiden. hadde en rørlegger forløftet seg vil jeg anta det hadde gått innunder yrkesskade. hvorfor ikke meg?

Noen som vet eller har tips til hvor man kan lese mer om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest mendelius
Skrevet

Tror ikke kløning dekkes av forsikring sånn, og det var jo det du gjorde. Man dekkes vel ikke for alt man kan finne på å gjøre av ting en kan bli skadet av? Bare ting man må gjøre?

Skrevet

For at det skal bli godkjent som en yrkesskade, må det være som følge av en skade som har oppstått som følge av en brå ytre påkjenning eller belastning som er usedvanlig i forhold til det som er normalt i vedkommendes arbeid.

Skaden din har oppstått som følge av normal belastning i ditt yrke, og kan derfor ikke godkjennes. Heller ikke en rørlegger hadde fått godkjent en tilsvarende skade som yrkesskade.

Skrevet

Hvorfor ikke prøve å bli bedre enn å sette fokus på trygd?

Skrevet

Hvorfor ikke prøve å bli bedre enn å sette fokus på trygd?

*grynt*

Gjest skjønner ikke dette
Skrevet

Tror ikke kløning dekkes av forsikring sånn, og det var jo det du gjorde. Man dekkes vel ikke for alt man kan finne på å gjøre av ting en kan bli skadet av? Bare ting man må gjøre?

Nei selvfølgelig var det ren kløning. Skulle nok heller latt ungen jeg vred meg etter falle med huet i gulvet, i og med at jeg løftet opp et annet barn og muligens kunne vri på meg prolaps. Selvfølgelig burde jeg ha tenkt meg nøye om der og da, for det har man jo tid til når det skjer noe på en småbarnsavdeling. Må jo være stokk dum.

Min lege fortalte om en sykepleier som hadde tatt imot en gammel mann som falt. Han kom fra det uten skade. Sykepleiern ødela ryggen og ble ufør for livet.

Legens råd: La dem falle. Det går som regel bra. Verre med de mange som tar imot.......

men jeg ser forsåvidt poenget ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...