Gå til innhold

To spørsmål om Munch-bildene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venn diskuterer nettopp de forsvunne/gjenfunnede Munchbildene. To ting vi ikke husker er:

1) Hvilken dato ble bildene stjålet?

2) Hvor mye var de verdt, anslagsvis?

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke kunstner
Skrevet

Igår var det 2 år og 6 dager siden de ble stjålet.

De var vel verdt mange mange mill.

tzatziki1365380058
Skrevet

hørte rundt en halv milliard, men vet ikke om det var for ett eller begge bildene.

Samme for meg hvor mye det er verdt. Jeg ville heller ha brent bildene enn å gå i forhandlinger med idioten Toska. Om enn om det bare gjelder soningsforhold.

"Ja, du var så smart å få utførte et tyveri av et par malerier etter at du hadde sørget for å få en politimann drept. Siden du har det å presse med, belønner vi deg med bedre soningsforhold..." Mens en annen som "bare" har ranet på samvittigheten, ikke får forhandlet seg til noe som helst.

Og hvordan kunne Toska unngå forvaringsdom første gang saken var oppe? Flere andre fikk det, men hjernen bak hele greia - HAN slipper vi ut etter 10 år. Da har han sikkert skikket seg så fint, så...

HVorfor blir han ikke tiltalt for munch-tyveriet, forresten? Han må jo ha vært med på det, hvis han visste hvor bildene befant seg.

Ikke et maleri i verden er verdt forhandlinger med drittsekker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...