Gå til innhold

støtte til å ta lappen?

Anbefalte innlegg

Gjest tzzi---24
Skrevet

hei, hvis man er under attføring/rehab. og tar hjelpepleierutdanning. Er 24 år. Kan en da få støtte/dekt å ta sertifikatet? Det er jo en stor fordel i jobben som hjelpepleier f.eks i hjemmesykepleien og har ikke så ufattelig mange kr at jeg betale lappen selv... mange steder de står "må ha førerkort" når jeg ser på utlysninger om jobb.

Videoannonse
Annonse
Gjest det får være måte på....
Skrevet

Det er dyrt å ta lappen også for andre. Jeg foreslår at du prøver å spare.

Gjest tzzi---24
Skrevet

Det er dyrt å ta lappen også for andre. Jeg foreslår at du prøver å spare.

har hørt om det skjønner du. derfor jeg spørr.:-)

Andre har hatt foreldre som betalte eller var friske og kunne betale ved å jobbe. Hadde jeg ikke vært hundre prosent arbeidsufør pga en dødelig sykdom siden tenårene frem til nylig hadde jeg nok hatt en del penger å spare opp selv.

Syns det var litt frekt det nicket ditt.

Skrevet

har hørt om det skjønner du. derfor jeg spørr.:-)

Andre har hatt foreldre som betalte eller var friske og kunne betale ved å jobbe. Hadde jeg ikke vært hundre prosent arbeidsufør pga en dødelig sykdom siden tenårene frem til nylig hadde jeg nok hatt en del penger å spare opp selv.

Syns det var litt frekt det nicket ditt.

Tror det er litt variabelt hvem som får støtte til slikt og ikke. Det er ikke alltid at fornuften råder, men man må i alle fall søke, ellers får man ingenting.

Ta kontakt med saksbehandler, det er vel trygdekontoret som er rette instans.

Skrevet

Tror det er lite sannsynlig. Selv om det er en fordel med førerkort, vil det også være mange muligheter for å få jobb som hjelpepleier uten.

Støtte til førerkort har jeg hørt om i to sammenhenger; for det første når det er snakk om funksjonshemmede som er avhengig av bil for egen transport og for det andre når man gjennom attføringssystemet tar sikte på jobb innen transportbransjen.

Men du kan alltids spørre saksbehandler :-)

Gjest datanerd
Skrevet

Jepp , prøv a-etat. De spanderer jo busslappen og drosjekur også videre så hvorfor ikke førekort? Hvis du får en arbeidsgiver til å skrive at du garantert får jobb men må ha førekort så garanterer jeg deg Lappen!

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...