Gå til innhold

Apropos begravelser og sånt...

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Kom på en ting jeg skulle spørre om da jeg så prusts innlegg under her.

Så en dødsannonse i avisen forleden hvor det sto "Vennligst ingen kondolanser ved graven." Hvorfor vil ikke noen av man skal kondolere ved graven? *undrer*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle som takler kondolanser når man er i sjokk og dyp sorg. Mange vil ha tankene og sorgen for seg selv under begravelsen. Det er en hard påkjenning for dem å gå gjennom den dagen.

Skrevet

Mennesker er forskjellig - for noen kan det bli veldig tøft.

Gjest Princess Peach
Skrevet

F.eks. fordi man ønsker å få være i fred.

Hm, syntes det hørtes litt merkelig ut jeg. Den personen som døde hadde ingen barn, bare søsken og nieser/nevøer. Hørtes litt upersonlig ut for meg at de ikke ville ha noen kondolanser, men det kan jo være som du sier at de vil være i fred.

Skrevet

Det er blitt mindre vanlig.

Ikke alle pårørende liker at det står 100-200 i kø og skal kondolere, altså nærkontakt med kreti og pleti. Langt fra alle liker å kondolere av ulike grunner.

I en begravelse vi hadde, kom det mer enn 200. De fikk klar beskjed at det ikke skulle kondoleres.

Skrevet

Hm, syntes det hørtes litt merkelig ut jeg. Den personen som døde hadde ingen barn, bare søsken og nieser/nevøer. Hørtes litt upersonlig ut for meg at de ikke ville ha noen kondolanser, men det kan jo være som du sier at de vil være i fred.

Det kan være alt fra at man vil være i fred, til at man ikke vil utsettes for "hykleriske" hilsner.

Det kan også være at man ikke har lyst til å måtte bli stående ved graven og motta kondolanser, ikke alle synes det er så lett å gjennomføre begravelser.

Skrevet

Antagelig fordi familien har mer enn nok med seg selv i øyeblikket og ikke takler å snakke med noen.

Skrevet

Synes det er "fint" med kondolanser jeg. Da min mor ble gravlagt var det jo en del fremmøtte og jeg er redd jeg klinte til manges jakker med snørr og tårer når de skulle kondolere og klemme etterpå. :o)

Skrevet

Skjønner godt at folk ikke vil ha kondolanser jeg ... har aldri sett at det har stått sånt i dødsannonser, men det var jammen smart... Jeg liker i hvert fall ikke at ørten mennesker skal bort og klemme og si kondolerer etter begravelser, vil helst være i fred da, jeg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...