Gjest ikke excel-ekspert Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal sette opp dette?: Skal lage en excel-liste med varsling. Altså en gjenstand skal testes en gang i året. Jeg lager da 2 kolonner; en med dato for siste test, og en kolonne med dato for neste test. (eks. 1A+365). Akkurat den er grei. Men dette må igjen refere til dato (dagens dato må oppdateres til enhver tid), slik at varslingen kommer til korrekt tid? Jeg ønsker at når denne datoen nærmer seg eller overskrides, så den aktuelle cellen f.eks skifte til rød skrift og fylles med gul farge. Noen som forstå hva jeg mente nå? Jeg greier å velge form og farge selv, men klarer ikke å linke det slik at varsling kommer til rett tid. 0 Siter
GIN Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Tror jeg forstår.. Den cellen du vil skal skifte farge ("live-dato-cellen") må du formatere slik: Format - conditional formatting Condition 1 - greather than or equal to - velg den cellen du skal måle opp mot. Velg format - da kan du velge farge eller skrift eller hva som helst. "live" dato celle formel: =NOW() Var det forståelig og slik du mente?? 0 Siter
Gjest ikke excel-ekspert Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Tror jeg forstår.. Den cellen du vil skal skifte farge ("live-dato-cellen") må du formatere slik: Format - conditional formatting Condition 1 - greather than or equal to - velg den cellen du skal måle opp mot. Velg format - da kan du velge farge eller skrift eller hva som helst. "live" dato celle formel: =NOW() Var det forståelig og slik du mente?? Hmm...kanskje, men jeg fikk det ikke til. Prøver en gang til jeg, og referer til celler. Altså: Hvordan få dagens dato inn i A1? (med autoppdatering) A3 = siste testing B3 = neste testing (=B3+365) Hvordan få B3 til å markere at datoen er overdue? Tror jeg må ha dette inn med teskje. hehe 0 Siter
Gjest ikke excel-ekspert Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hmm...kanskje, men jeg fikk det ikke til. Prøver en gang til jeg, og referer til celler. Altså: Hvordan få dagens dato inn i A1? (med autoppdatering) A3 = siste testing B3 = neste testing (=B3+365) Hvordan få B3 til å markere at datoen er overdue? Tror jeg må ha dette inn med teskje. hehe Ok, nå har jeg fått satt inn dagens dato, men greier fortsatt ikke linke dette. 0 Siter
GIN Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hmm...kanskje, men jeg fikk det ikke til. Prøver en gang til jeg, og referer til celler. Altså: Hvordan få dagens dato inn i A1? (med autoppdatering) A3 = siste testing B3 = neste testing (=B3+365) Hvordan få B3 til å markere at datoen er overdue? Tror jeg må ha dette inn med teskje. hehe Har du en e-mail adresse, så kan jeg sende det til deg...sikkert lettere det!! 0 Siter
Gjest ikke excel-ekspert Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Har du en e-mail adresse, så kan jeg sende det til deg...sikkert lettere det!! Takk så mye :-) du kan sende til [email protected] 0 Siter
GIN Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Takk så mye :-) du kan sende til [email protected] regneark sendt - håper det er til hjelp:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.