Gå til innhold

Trådløst routertrøbbel, mistet kontakten (hjelp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ramlet av nett i går, trodde jeg. Men det viste seg, at jeg ramlet "bare" ut av mitt trådløse nett. Fikk ikke opprettet ny kontakt heller.

For moroskyld fant jeg frem en kabel jeg hadde, koblet til, og dermed var jeg på nett igjen.

Men, det rare er at kabelen er tilkoblet den trådløse routeren..?

Da må vel den være ok? Kan da feilen være noe i maskina mi?

Jeg har restartet osv, men det hjalp ikke.

Noen smarte forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest restart oh restart
Skrevet

Har du startet den trådløse på nytt? Røsket ut strømmen, ventet litt og satt den inn igjen?

Skrevet

Har du startet den trådløse på nytt? Røsket ut strømmen, ventet litt og satt den inn igjen?

Ja, det og.

Skrevet

Se etter hvordan du resetter ruteren, vanligvis dytter du inn en binders i et lite hull bak.

Ellers så pleier det være andre som er inne på ruteren din via det trådløse eller en annen ruter som er defekt eller feil satt opp. Prøv å endre kanal i tilfelle. Husk å kryptere nettet, det greier seg med 40/64 bits for vanlige folk.

Vanlig er også at andre tar feil ruter, dvs setter opp din i stedet for sin egen uten å vite det. Derfor bør du alltid bruke kabel når du setter opp ruteren, så du er sikker på at du har riktig ruter "på tråden", og ikke naboens.

Skrevet

Se etter hvordan du resetter ruteren, vanligvis dytter du inn en binders i et lite hull bak.

Ellers så pleier det være andre som er inne på ruteren din via det trådløse eller en annen ruter som er defekt eller feil satt opp. Prøv å endre kanal i tilfelle. Husk å kryptere nettet, det greier seg med 40/64 bits for vanlige folk.

Vanlig er også at andre tar feil ruter, dvs setter opp din i stedet for sin egen uten å vite det. Derfor bør du alltid bruke kabel når du setter opp ruteren, så du er sikker på at du har riktig ruter "på tråden", og ikke naboens.

Den trådløse er kryptert, og satt opp slik at det ikke vises i oversikten over trådløse nett. En MÅ vite navnet jeg har der, + passord for å få tilgang.

Å resette routeren slik du sier, har jeg ikke prøvd. Det fordi jeg tror ikke det er i den feilen ligger, men i maskina(?). Det funker jo med kabel fra den trådløse routeren.

Skrevet

Den trådløse er kryptert, og satt opp slik at det ikke vises i oversikten over trådløse nett. En MÅ vite navnet jeg har der, + passord for å få tilgang.

Å resette routeren slik du sier, har jeg ikke prøvd. Det fordi jeg tror ikke det er i den feilen ligger, men i maskina(?). Det funker jo med kabel fra den trådløse routeren.

Når SPID ikke vises, så kan det hende at noen andre bruker samme navn som deg. Jeg har sett det har skjedd at det blir problemer av det når signalstyrken er lav mellom de ulike ruterne. Du kan risikere at din PC logger seg på usikrede rutere med svakt signal i nærheten i stedet for din egen ruter. Det er ikke normalt, men feil kan oppstå.

Uten å kunne se SPID på ruterne blir det vanskeligere å feilsøke. Sikkerhet har alltid den pris, og muligens er den nå for høy.

Skrevet

Når SPID ikke vises, så kan det hende at noen andre bruker samme navn som deg. Jeg har sett det har skjedd at det blir problemer av det når signalstyrken er lav mellom de ulike ruterne. Du kan risikere at din PC logger seg på usikrede rutere med svakt signal i nærheten i stedet for din egen ruter. Det er ikke normalt, men feil kan oppstå.

Uten å kunne se SPID på ruterne blir det vanskeligere å feilsøke. Sikkerhet har alltid den pris, og muligens er den nå for høy.

Haha, at noen har samme navn som meg, tviler jeg på.

Ikke er det så mange trådløse nett her heller.

For sikekrhetsskyld skal jeg prøve pc'n oppe hos søstera mi senere i dag/morra.

Jeg har automatisk tilkobling da hennes nett oppdages, slik jeg har hjemme. Og kobles jeg ikke på der, så MÅ det vel være noe i pc'n? Ja?

Skrevet

Bare til opplysning, jeg kom glatt inn på søstra mi sitt nett, så da får jeg prøve å resette routeren slik du sa.

Men åssen er det da, mister jeg det jeg har der, og må sette opp alt på nytt, eller blir mine innstillinger der lell?

Skrevet

Bare til opplysning, jeg kom glatt inn på søstra mi sitt nett, så da får jeg prøve å resette routeren slik du sa.

Men åssen er det da, mister jeg det jeg har der, og må sette opp alt på nytt, eller blir mine innstillinger der lell?

Den settes tilbake til fabrikkinnstillinger med standard passord.

Skrevet

Øhh, ok. Da finner jeg det forhåpentligvis i papishaugen et sted da. :-)

Skrevet

Øhh, ok. Da finner jeg det forhåpentligvis i papishaugen et sted da. :-)

Gjør som studentene når de skal velge passord.

Prøv først øl

Du kan ikke bruke ø, så da bruker du pils

når du må bytte så velger du penis.

når du igjen må bytte, så bruker du sinep

I 1987 var 11% av passordene pils, 9% penis og 5% sinep.

Skrevet

Hoho, nærtagen?

Ikke på det området. Der er jeg heldig stilt; ingen manier eller angster.

Skrevet

Ikke på det området. Der er jeg heldig stilt; ingen manier eller angster.

Høres bra ut. ;-)

Skrevet

Det gikk ikke. Har resatt den, oppgradert firmware, restartet både ditt og datt, men jeg kommer &%(/(%#"& inn på mitt trådløse nett.

Har satt innstillingene slik nå, at jeg ser mitt nett i oversikten over tilgjengelige nett, men får uansett ikke kontakt.

Godt jeg har laaaaang kabel å bruke. *sukk*

Skrevet

Har ordnet seg her nå. Det var "kræsj" med noe annet trådløst som hadde en løs kontakt. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...