Gå til innhold

jeg hadde også nektet

Anbefalte innlegg

Gjest filosofine
Skrevet

www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/01/475567.html

Lege nekter å operere på morder. Ja, jøss. Skulle bare mangle. Det hadde jeg ogås nektet. Ikke bare for frykten men mordere fortjener ikke å bruke våre skattepenger på slikt. Han får nok i pskykisk behandlig spør du meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leger må jo få lov å reservere seg.

"Se på vorten deres, den er ikke pen. De må da fostå at jeg ikke kan operere en så stygg vorte?"

Skrevet

Sorry, men er du lege så er du lege. Du har avlagt en etisk ed, og har ingen etisk mulighet overhodet til å velge bort enkelte individer fra den eden.

Er det snakk om å redde liv, så har en lege plikt til å redde hitler, om det så skulle være. Å nekte å utføre en livreddende operasjon fordi subjektet er en dømt morder, burde medføre inndragelse av legelisensen. Legeeden er et meget sterkt prinsipp, og kan ikke fravikes med mindre det er uunngåelig.

"......................................"

Skrevet

Sorry, men er du lege så er du lege. Du har avlagt en etisk ed, og har ingen etisk mulighet overhodet til å velge bort enkelte individer fra den eden.

Er det snakk om å redde liv, så har en lege plikt til å redde hitler, om det så skulle være. Å nekte å utføre en livreddende operasjon fordi subjektet er en dømt morder, burde medføre inndragelse av legelisensen. Legeeden er et meget sterkt prinsipp, og kan ikke fravikes med mindre det er uunngåelig.

Enig - igjen!

:)

Skrevet

Enig - igjen!

:)

Nå er det faen meg nok!

*Slår opp på side 1 i Krangleboken*

"...................................."

Skrevet

Fullstendig enig.

Skrevet

Fullstendig enig.

Der folk er enige, er det ingen som tenker.

Jeg liker å trekke konklusjoner.

Skrevet

Nå er det faen meg nok!

*Slår opp på side 1 i Krangleboken*

"...................................."

Aha, nå skjønner vi hvordan du klarer å få til alle småkranglene her inne ;-)

*erte*

Skrevet

Aha, nå skjønner vi hvordan du klarer å få til alle småkranglene her inne ;-)

*erte*

Hah! Det der har du lest på side 97. Så det fungerer ikke på meg! :-)

"..........................................."

Skrevet

Enighet for enighetens skyld er selvsagt stusselige greier.

Men jeg ser ingen grunn til å sable ned et fullstendig vettugt innlegg bare for å skape liv. Det er nok av andre innlegg her inne å ta tak i, om det er det man er ute etter. ;o)

Skrevet

Enighet for enighetens skyld er selvsagt stusselige greier.

Men jeg ser ingen grunn til å sable ned et fullstendig vettugt innlegg bare for å skape liv. Det er nok av andre innlegg her inne å ta tak i, om det er det man er ute etter. ;o)

Jeg var i et av direktoratene, DER var de enige der. Jeg tror de ansatte bare folk som var enige. Ikke bra.

Skrevet

At du påstår du trekker konklusjoner betyr selvsagt ikke at du tenker først.

Skrevet

Hah! Det der har du lest på side 97. Så det fungerer ikke på meg! :-)

"..........................................."

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...