Gå til innhold

Frekt å spørre naboer hvordan de har lagd....

Anbefalte innlegg

Gjest i nabolaget
Skrevet

Hei,

vi er et ungt ektepar som nettopp har flyttet til et nytt boligfelt. Her har vi lagt merke til et flott hus, som har svømmebasseng integrert i verandaen.(det er langt fra vårt hus, men i samme boligområde....) Det er utrolig flott.

vi har tenkt å gjøre noe av det samme, da vi har veldig stor tomt, og skal likevel bygge ut verandaen

Ville du oppfattet det som frekt om noen ringte på hos deg og sa de hadde sett hvor fint svømmebassenget var laget, og gjerne ville ha tips og råd? og kanskje en nærmere titt?

Vi ønsker ikke være uhøflige....

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hverken frekt eller uhøflig. Vedkommende vil hvis han\hun er normal snarere se det som positivt at folk syns det de har er pent.

Men det kan jo hende at det er et firma som har gjort jobben, og da er det kanskje lite de kan svare på rent praktisk.

Skrevet

Selvfølgelig er det hverken frekkt eller uhøflig, eller noe annet negativt.

"........................................."

Skrevet

Hadde du ringt på til meg, hadde jeg gladelig fortalt deg det jeg kunne. Hadde ikke sett på det som frekt.

Vi hadde bl.a kona til elektrikeren vår på besøk i det nye huset, han hadde fortalt om gulvet vårt, og hun hadde lyst og se, og få litt impulser til deres oppussing.

Bare koselig det :o)

Man er jo gjerne stolt og fornøyd over tingene man har valgt.

Skrevet

Slett ikke frekt det :)

Noen slektninger opplevde flere ganger at fremmede kom og ringte på da de malte sitt nybygde hus i en farge som mange likte. En farge som da var uvanlig, men veldig pen, så det var flere som ville vite fargekoden for å kunne kopiere. ikke noe problem det.

Skrevet

Det er da ikke frekt. Vi har hatt folk fra gata nedenfor som har villet sett hvordan vi innredde loftet hjemme. (samme hustype). Og det fikk de.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det har de sikkert ikke noe i mot.

Jeg har flere ganger opplevd at vilt fremmede har kommet og spurt meg angående noen løsninger vi har i hagen og garasjen. Det har jeg bare opplevd som positivt.

Skrevet

Jeg hadde tatt det som et kompliment til min gode smak :-)

Gjest MilleBilla
Skrevet

Hvorfor i alleverden skulle det være frekt?

Kan slett ikke forstå at det engang kan være en tanke at det skulle være frekt. Naboene ville vel nesten heller bli smigret..?

Skrevet

Vi hadde sikkert dratt dere inn, servert kaffe og fortalt dere den ene historien etter den andre om alt arbeidet - ;:)

ylvali1365381015
Skrevet

Aldri i verden. Er det slik det blir i nabolag der man har råd til svømmebasseng? At man bare er på nikk og ikke tør låne en kopp sukker?

Høres ikke koselig ut.

Men ingen kan da vel finne på å tolke et vennlig spørsmål som frekt?

Bare spør du, så får du sikkert både info og en titt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...