Gå til innhold

Jobbe 50%, får jeg dagpenger også?

Anbefalte innlegg

Gjest mikkmakken
Skrevet

Hei,

hittil har jeg gått noen måneder på dagpenger. men nå ha jeg fått meg 50% jobb! Er så gla for det.

men så lurer jeg på om jeg fortsatt får dagpenger for den 50% biten jeg er arbeidsledig?

For i såfall vil jeg jo få lønn tilsvarende 80%, da....

Altså for i dag får jeg 65 % av min tidligere 100% lønn. Når jeg nå begynner å jobbe 50 %, vil jeg vel fortsatt få litt over 30% dagpenger?

Eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, så lenge du ikke er i full jobb så mener jeg da at du skal få det?

"........................................."

Skrevet

Takk! :-) Der fikk jeg jo svar på det. Høres greit ut det! :-)

Selv om dagpengeutbetalingsperioden (phu..) er 14 dager, og du jobber 50% innenfor denne perioden, så er det viktig at du ikke overskrider 50% i hver av ukene. Dvs at hvis du jobber 4 dager den ene uka og 1 dag den andre, så utgør dette totalt 50% for hele perioden, men siden du har jobbet mer enn 50% i den ene uka så får du ikke noe for den uken, og kun for de 4 dagene du ikke jobber i den andre uka.

Jeg tror derfor du skal føre at du jobber 18.75 timer pr. uke. Men jeg fant ikke noe om det på nettsidene til NAV så det kan være lurt å ta en telefon å høre med dem.

Grattis med jobb:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...