Gå til innhold

Fettklump eller kreft ?

Anbefalte innlegg

Har fått konstantert er stor fettklump (???) ved venstre skulderblad. Ble tatt en biopsi for ca. 2 måneder siden, men legen ringte meg og sa at man hadde fått ut for lite veske til å gi et resultat.

Han sendte meg på sykehuset hvor det ble foretatt undersøkelse med ultralyd og klumpens størrelse var 8x8 cm. og ca. 4 cm. tykk. Den ligger ganske dypt.

Legen vil nå sende meg inn på Radiumhospitalet for undersøkelse.

Er redd for at det vil ta lang tid før jeg kommer dit og skjønner ikke hvorfor man ikke tar en ny biopsi her lokalt (?)

Har ofte sterke smerter ved nakken/bak kragebeinet og er redd dette har en sammenheng. Hva tror du ?- og hva vil du råde meg til ??

Mvh

Dankert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/244183-fettklump-eller-kreft/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Dankert 2005.

Vanligvis vil en slik biopsi kunne tas ved de fleste legekontor eller sykehus-poliklinikker. Det burde være en smal sak å få en representativ biopsi av denne lett tilgjengelige klumpen.

Sannsynligheten for at den er av ondartet karakter er liten.

Ta det opp med din lege på nytt, og få heller ditt stedlige sykehus til å hjelpe deg med prøvetagningen.

Det er lite trolig at dine smerter i nakken har noe med dette å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...