Gå til innhold

Du må ikke være redd gjengene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa en gjøk i et forum og ramset opp kriminalstatistikk for Norge (ikke for Oslo).

En ung mor ville flytte fra Oslo, og ble rådet til/ bedt om å bli boende i solidaritet selv om hun var redd. Hennes samboer var blitt ranet og slått ned midt på dagen.

Kan vi klandre henne for å være redd?

Spiller det noen rolle for oss andre hvem som bor i leiligheten hennes?

Ville du flytta inn i stedet for henne?

Hvorfor vil andre be henne bli boende, når de ikke bor der selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest mor i oslo
Skrevet

Har hørt at Prosak har valset opp med alle disse gjengene nå, og at det nå er blitt bedre.

Skrevet

Har hørt at Prosak har valset opp med alle disse gjengene nå, og at det nå er blitt bedre.

Men tror du folk flytter tilbake når de hører det?

Gjest mor i oslo
Skrevet

Men tror du folk flytter tilbake når de hører det?

Vi får bare håpe.

Skrevet

Vanskelig, det der. Jeg har all forståelse for at folk flykter fra dette svineriet - spesiellt når politiet ikke får ressurser nok, og faktisk blir nødt til bevisst å la være å gjøre noe med det.

Samtidig så er det et nederlag hver gang noen gjør det.

"........................................"

Skrevet

Vanskelig, det der. Jeg har all forståelse for at folk flykter fra dette svineriet - spesiellt når politiet ikke får ressurser nok, og faktisk blir nødt til bevisst å la være å gjøre noe med det.

Samtidig så er det et nederlag hver gang noen gjør det.

"........................................"

Det skjer uopprettelig skade. De som blir igjen er de som ikke har noe valg.

Skrevet

Snart har vi franske tilstander i Oslo leste jeg et sted, med gjengopprør og kriminalitet som vokser i rasende fart, og politi som ikke har nok ressurser til å stoppe det.

Sånn går det når vi slipper inn de verste, og samtidig ikke har jobb og psykiatritilbud nok å tilby dem.

Politikerne kan skylde seg selv, de slipper inn mer enn de kan gape over.

Jeg skjønner at folk rømmer fra kriminaliteten, Oslo har blitt en drittby.

Før var det koselig å reise på Oslotur, nå er det noe vi helst unngår.

ylvali1365381015
Skrevet

Oslo er ikke en by for meg. Bodde der i fire år mens eldstemann var liten, men huff: det var sånn trengsel, bestandig og over alt. Og stemningen er litt uhyggelig synes jeg, når man ser bort fra tre sommermåneder og enkeltattraksjoner som Frognerparken og Aker Brygge. (Men der skyter de jo på hverandre også nå).

Skulle vi på bytur med barnehagen der jeg jobbet eller på fritida med eget barn, måtte vi ta lange omveier for å unngå tiggere, horer og narkomane. Gjengene hadde jeg liten erfaring med, da vi bodde i et fredelig område et godt stykke unna sentrum. Men jeg skjønner godt at det uroer dem som bor der og har tenåringer på vift om kvelden. Eller barn på skolen.

Glad jeg er tilbake i hjembyen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...