Gå til innhold

Min pappas kone.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to søsken. Søsteren min og jeg. Søsteren min er 6 år eldre enn meg. Vi fikk barn med bare en ukes mellomrom, noe som var veldig kjekt ;)

Det som irriterer meg litt er at pappa har en ny kone, hun er snart 40 år gammel og kommer fra russland eller noe slikt, han er godt over 50-årene. Hver gang jeg vil han skal komme på besøk, drasser han henne med seg. Og når hun kommer bort, tar hun seg bare til rett og skal låne babyen min. Hun tar ham bare utav armene på meg, og irettesetter min far hvis han snakker babyspråk til babyen. Han er kjempe flink med babyen og slikt. Når de er på besøk hos min eldre søster, tør hun ikke gjøre slikt, tror det er fordi de er sjeldnere på besøk der. Men kona til pappa sier mye rart til dem også når hun først er der, som for eksempel at man skal snakke til babyer som om de var voksne mennesker, at man ikke skal kose dem på hodet med mindre man smører det inn med olje(?)... sære dama.

Jeg har mislikt henne siden hun giftet seg med faren min, for frem til de ble gift var hun imøtekommende og skulle være så hyggelig, men nå i ettertid har hun gjort slike ting som å bare komme å ta seg til rette, men det er bare sånne småting hele veien og jeg tør ikke si noe til henne i frykt for å såre min far. Men jeg ønsker faktisk ikke at hun skal ta eller kose med min baby med mindre jeg spør om hun vil det. Jeg vil at babyen skal bli knyttet til sin morfar og mormor, og ikke morfar, mormor og morfar sin kone...

Hvordan kan jeg løse dette?

Hun er heller ikke flink til å holde hodet hans, det vingler hit og dit, og selv om vi sier det til henne, klarer hun aldri å lære...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er en jævla egoist. Din far skal altså ikke få lov å innvie sin kone i sin familie?

*opprørt*

Skrevet

Du er kanskje aldri kommet helt over dine foreldres skilsmisse?

Skrevet

Så hvis du en gang blir skilt selv og får en ny kjæreste så vil du ikke bry deg om at din familie ikke vil gidde å inkludere ham?

Bli voksen!

Gjest Persille
Skrevet

Uten å kommentere noe annet - man bør snakke normalt til barn!

Jeg irriterer meg grønn over at voksne folk gjør seg til når de snakker med barn, det er det ingen grunn til, og de får dårligere språkforstålse av det.

Skrevet

Jeg irriterer meg grønn over at voksne folk gjør seg til når de snakker med barn, det er det ingen grunn til, og de får dårligere språkforstålse av det.

Vel, jeg leser stadig at forskning viser at om man snakker babyspråk til de minste babyene så spiller det ingen rolle for språkutvillingen deres, kanskje gjør det bare godt til og med.

Men jeg har heller ikke snakket særlig babyspråk med mine og de snakket helt rent og ganske tidlig begge to.

Skrevet

Leste nå nylig at det gjør godt for en baby å bli snakket babyspråk med. Det holder lenger på oppmerksomheten deres.

Skrevet

Det kommer an på hvor gammelt barnet er. Spebarn lærer faktisk lettere å snakke ved å bli snakket babyspråk til, dette finnes det forskning på. Men det er selvsagt tull å fortsette slik etter barna har lært å snakke.

Gjest I samme situasjon
Skrevet

enig .....VOKS OPP!!

Grow up!! Ærlig talt altså.

Jeg har nå lest det ene sutreinnlegget etter det andre de siste ukene fra deg. Du høres ufattelig barnslig ut.

Gjest i samme situasjon
Skrevet

Grow up!! Ærlig talt altså.

Jeg har nå lest det ene sutreinnlegget etter det andre de siste ukene fra deg. Du høres ufattelig barnslig ut.

Unnskyld, innlegg satt på feil sted. Skulle direkte til Solsikkefrø.

Skrevet

"Jeg vil at babyen skal bli knyttet til sin morfar og mormor, og ikke morfar, mormor og morfar sin kone..."

Snu situasjonen litt på hodet. Tenk hvor heldig din baby er som har så mange omsorgspersoner!

Guttungen vår har også en stebestemor. Jeg ser på dette som en ressurs. Både med barnevakter, opplevelser guttungen får være med på, osv.

Jeg og min stemor er ganske ulike vi, men det betyr ikke at guttungen ikke skal kunne få ett godt forhold til henne, han skal ikke "arve" mine oppfatninger om en del ting.

Mine foreldre er ikke sammen, greit, det er ett faktum, jeg ønsker ikke og gjøre noe med det.

Jeg må akseptere deres valg, og deres partnere. På samme som de må respektere mine valg.

Det med babyspråk har jeg ikke anelse på, så der har jeg ingen råd.

Skrevet

"hun er snart 40 år gammel og kommer fra russland eller noe slikt,"

Dama er gift med faren din, og du bryr deg ikke nok til å finne ut hvor hun er fra, engang?

Faren din har valgt å leve med henne. Det må _du_ leve med.

Beklager, men her er det bare en ting å si: Ta deg sammen.

Skrevet

Jeg kan ikke helt klare å forstå at du faktisk har skrevet et innlegg her hvor du mener du bør bli tatt mer seriøst, også serverer du oss dette?

Løsningen på problemet ditt er veldig enkel, men akk så ufattelig vanskelig så det nesten er umulig: bli voksen! ;) Kan jo hende det skulle skje over natta...

Gjest er du sjalu?
Skrevet

Syns det hørest ut som du er veldig sjalu på faren din sin nye kone.Er det fordi du ikke er mittpunktet hans lenger og at du må dele faren din med en annen.

Du bør slutte med disse negative tankene dine...du ødlegger så utroligt mye for deg selv på denne måten.

Skjønner at du har det vondt inni deg...men det virker som du dyrker det å være negativ til henne.Ta deg sammen...det er ikke hun men du som er problemet her.Har du tenkt noen gang på hvordan hun føler det når du oppfører deg som du gjør?

Vær glad hun bryr seg..det kunne fort ha vært den andre veien

Skrevet

Jeg kan ikke helt klare å forstå at du faktisk har skrevet et innlegg her hvor du mener du bør bli tatt mer seriøst, også serverer du oss dette?

Løsningen på problemet ditt er veldig enkel, men akk så ufattelig vanskelig så det nesten er umulig: bli voksen! ;) Kan jo hende det skulle skje over natta...

Amen!

Skrevet

Dette gjelder ikke for spedbarn! Nyere forskning viser at lydene i voksnes "babyspråk" virker fremmende på barnets utvikling :-)

Skrevet

Å dikkedikke med babyer er noe helt annet enn å si "dakal deg, har du aua i fingern din" til en 3-åring.

Skrevet

Reis deg opp og slutt opp med å være offer i ditt eget liv

Skrevet

Solsikkefrø... Et av denne typen innlegg fra noen er en ting. Alle har vi ting vi overdramatiserer og tar hardere enn nødvendig. Kanskje har vi også et familiemedlem vi får opp i halsen og strever med.

Men nå begynner innleggene dine å balle på seg. Det er det ene etter det andre, overdramatisering av dageligdagse hendelser og veldig få som gjør ting riktig i forhold til barnet ditt.

Du framstiller deg selv som et offer i de aller fleste av disse innleggene og det er ikke sunt. I dette spesielle innlegget så synes jeg du viser stemoren din utrolig lite respekt og dermed også faren din lite respekt.

Sagt med andre ord: Sier meg enig med de andre svarene i tråden her. Voks opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...