Gå til innhold

Min pappas kone.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Solsikkefrø... Et av denne typen innlegg fra noen er en ting. Alle har vi ting vi overdramatiserer og tar hardere enn nødvendig. Kanskje har vi også et familiemedlem vi får opp i halsen og strever med.

Men nå begynner innleggene dine å balle på seg. Det er det ene etter det andre, overdramatisering av dageligdagse hendelser og veldig få som gjør ting riktig i forhold til barnet ditt.

Du framstiller deg selv som et offer i de aller fleste av disse innleggene og det er ikke sunt. I dette spesielle innlegget så synes jeg du viser stemoren din utrolig lite respekt og dermed også faren din lite respekt.

Sagt med andre ord: Sier meg enig med de andre svarene i tråden her. Voks opp.

Må si meg enig med deg her Glimtipper.

Men hun svarer jo ikke på innleggene heller, er det siden hun ikke liker svarene eller, mon tro?

Jeg svarer i allefall bare ut i fra min egen erfaring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si meg enig med deg her Glimtipper.

Men hun svarer jo ikke på innleggene heller, er det siden hun ikke liker svarene eller, mon tro?

Jeg svarer i allefall bare ut i fra min egen erfaring...

Det kan jo hende hun har annet å gjøre i kveld enn å være på dol da. ;o)

Skrevet

Det kan jo hende hun har annet å gjøre i kveld enn å være på dol da. ;o)

Jada, jeg vet at det finnes ett liv utenom Dol (Men jeg fatter ikke hvordan de får det til) ;-)

Men jeg har svart henne tidligere, på småbarn f.eks om ett ganske alvorlig tema, vi var flere som kom med gode råd, men null svar.

Men jeg lurer på om jeg er litt sær her, jeg liker at folk takker også jeg *iiik* ;-)

Skrevet

Jada, jeg vet at det finnes ett liv utenom Dol (Men jeg fatter ikke hvordan de får det til) ;-)

Men jeg har svart henne tidligere, på småbarn f.eks om ett ganske alvorlig tema, vi var flere som kom med gode råd, men null svar.

Men jeg lurer på om jeg er litt sær her, jeg liker at folk takker også jeg *iiik* ;-)

Det er høyst vanlig å komme med svar til noen når man får mange svar på et innlegg i alle fall, det er jeg helt enig i.

Men her fikk hun bare svar som gikk imot henne så det er kanskje derfor hun ikke er på banen i kveld.

Skrevet

Det er høyst vanlig å komme med svar til noen når man får mange svar på et innlegg i alle fall, det er jeg helt enig i.

Men her fikk hun bare svar som gikk imot henne så det er kanskje derfor hun ikke er på banen i kveld.

Hun har også svart på andre innlegg etter at hun postet dette, er er kanskje ikke tilfeldig at hun ikke svarer i denne tråden. Men men, får være hennes sak.

Skrevet

Kan hende det.

Det er vel ikke alle som er like *host* hissige som meg å forsvare meg ;-) He he, neida, jeg er blitt så ydmyk atte :o)

Skrevet

Uten å kommentere noe annet - man bør snakke normalt til barn!

Jeg irriterer meg grønn over at voksne folk gjør seg til når de snakker med barn, det er det ingen grunn til, og de får dårligere språkforstålse av det.

Enig med du. Vi hadde en lærer som også hadde datteren i klassen. Han snakket nærmest babyspråk til henne fortsatt, noe hun nok ikke var glad for.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg synes du har fått mange unødvendig stygge svar, solsikkefrø. Jeg er tildels enig i det meste som kommer av konkret tilbakemelding, men alle er vi sårbare og usikre som nybakte foreldre, også ifht den nye posisjonen i storfamilien. Jeg kjenner meg litt igjen.

Jeg hadde en svigermor som duperte meg totalt da hun var på besøk hos oss da eldstemann var baby. Hun kledde på ham på nytt når jeg forlot rommet, kommenterte amme-stillingen min, rettet på meg fordi jeg la ham feil ned i vogga (det var hun som ikke fulgte med da;-)) og oppførte seg slik at jeg ikke følte at hun stolte på min evne til å ordne opp i ting. Hun fikset ikke å være gjest i sin sønns hus og aksepterte ikke min autoritet.

Slike små ting som hun stadig vekk gjorde og sa virket bagatellmessige hver for seg, men såret meg og gjorde meg til slutt fly forbanna.Jeg våknet opp en morgen med sammenbitte kjever etter å ha drømt om henne, og gikk rett bort til telefonen. Det skulle jeg ikke ha gjort. Det tok et par-tre år før vi kom i gjenge igjen, hun reagerte med å ta totalt avstand. Nå er vi derimot på bølgelengde, og jeg vet å markere meg på en måte som ikke støter henne. Hun respekterer meg fordi jeg sier det jeg mener og er åpen for diskusjon.

Kanskje bør du bare fortelle den nye ste-bestemoren hvordan du tenker rundt barnestell, og si at sånn gjør vi det med vårt barn. Med et smil! Uten sinne og uten avvisning.

Mine barn har ste-besteforeldre, de er like naturlig til stede i deres liv som de "ekte"- de vet jo ikke forskjell på det! Og ikke har jeg tenkt å gjøre dem oppmerksomme på det heller.

Gi henne en sjanse, hun kan gi ditt barn mye omsorg og mye tid. Hun er din fars kone og han er glad i henne. Det må da ha sine årsaker? Hun kan umulig være et troll? Hun prøver sikkert bare å nærme seg dere, om enn på en litt klossete måte.

Jeg synes innlegget ditt var et ekte uttrykk for noe som jeg forstår er vanskelig for deg.

Men fatt mot og forsøk å ikke være dømmende- det virker som om du har bestemt deg for at du ikke skal involvere henne i ditt liv, og det må du nok bare. Prøv å se henne på nytt med åpne øyne!

Lykke til!

Med vennlig hilsen,

ylvali1365381015
Skrevet

Grow up!! Ærlig talt altså.

Jeg har nå lest det ene sutreinnlegget etter det andre de siste ukene fra deg. Du høres ufattelig barnslig ut.

Og du høres ikke så voksen ut heller.

Synes dere kaster dere på her, alle for å si de samme ukvemsordene på en litt ny måte.

Er det ikke konkret tilbakemelding, kan dere spare de ivrige fingrene deres, synes jeg.

Men det er jo lett å ta en som allerede ligger nede, under vekten av unison fordømming. (forrakt, nærmest...)

Kom ikke her og si at ingen av dere har følt dere overkjørt av andre, eller alltid er like avbalanserte og rettferdige i deres oppfatning av dem. Har lest mye usensurert gørr før på denne siden.

Vær rause og gi heller råd som hun kan forholde seg til!

Ærlig talt.

Mvh,

Skrevet

Jeg synes du har fått mange unødvendig stygge svar, solsikkefrø. Jeg er tildels enig i det meste som kommer av konkret tilbakemelding, men alle er vi sårbare og usikre som nybakte foreldre, også ifht den nye posisjonen i storfamilien. Jeg kjenner meg litt igjen.

Jeg hadde en svigermor som duperte meg totalt da hun var på besøk hos oss da eldstemann var baby. Hun kledde på ham på nytt når jeg forlot rommet, kommenterte amme-stillingen min, rettet på meg fordi jeg la ham feil ned i vogga (det var hun som ikke fulgte med da;-)) og oppførte seg slik at jeg ikke følte at hun stolte på min evne til å ordne opp i ting. Hun fikset ikke å være gjest i sin sønns hus og aksepterte ikke min autoritet.

Slike små ting som hun stadig vekk gjorde og sa virket bagatellmessige hver for seg, men såret meg og gjorde meg til slutt fly forbanna.Jeg våknet opp en morgen med sammenbitte kjever etter å ha drømt om henne, og gikk rett bort til telefonen. Det skulle jeg ikke ha gjort. Det tok et par-tre år før vi kom i gjenge igjen, hun reagerte med å ta totalt avstand. Nå er vi derimot på bølgelengde, og jeg vet å markere meg på en måte som ikke støter henne. Hun respekterer meg fordi jeg sier det jeg mener og er åpen for diskusjon.

Kanskje bør du bare fortelle den nye ste-bestemoren hvordan du tenker rundt barnestell, og si at sånn gjør vi det med vårt barn. Med et smil! Uten sinne og uten avvisning.

Mine barn har ste-besteforeldre, de er like naturlig til stede i deres liv som de "ekte"- de vet jo ikke forskjell på det! Og ikke har jeg tenkt å gjøre dem oppmerksomme på det heller.

Gi henne en sjanse, hun kan gi ditt barn mye omsorg og mye tid. Hun er din fars kone og han er glad i henne. Det må da ha sine årsaker? Hun kan umulig være et troll? Hun prøver sikkert bare å nærme seg dere, om enn på en litt klossete måte.

Jeg synes innlegget ditt var et ekte uttrykk for noe som jeg forstår er vanskelig for deg.

Men fatt mot og forsøk å ikke være dømmende- det virker som om du har bestemt deg for at du ikke skal involvere henne i ditt liv, og det må du nok bare. Prøv å se henne på nytt med åpne øyne!

Lykke til!

Med vennlig hilsen,

Tusen takk for fint svar ;)

Skrevet

Tusen takk for fint svar ;)

Hvis "fine svar" kun er de du VIL høre, og de ærlige og nødvendige svarene er "stygge", så er du faktisk ENDA mer umoden enn jeg først trodde.

Skrevet

Og du høres ikke så voksen ut heller.

Synes dere kaster dere på her, alle for å si de samme ukvemsordene på en litt ny måte.

Er det ikke konkret tilbakemelding, kan dere spare de ivrige fingrene deres, synes jeg.

Men det er jo lett å ta en som allerede ligger nede, under vekten av unison fordømming. (forrakt, nærmest...)

Kom ikke her og si at ingen av dere har følt dere overkjørt av andre, eller alltid er like avbalanserte og rettferdige i deres oppfatning av dem. Har lest mye usensurert gørr før på denne siden.

Vær rause og gi heller råd som hun kan forholde seg til!

Ærlig talt.

Mvh,

Noen ganger må man si ting rett ut. Det er ikke snakk om fordømmelse, det er snakk om å gi Solsikkefrø et ærlig svar på det hun formidler til oss andre her på forumet.

De fleste som svarer i denne tråden har forsøkt å gi Solsikkefrø råd tidligere, men slik jeg erfarer det, så avviser hun tvert de rådene som ikke "duller" med henne. Og det synes jeg faktisk du gjør i ditt svar. Ditt eksempel er mye grovere enn hvordan Solsikkefrø beskriver sin stemor, i tillegg til at hun sier ting som tydelig indikerer at hun ønsker å stenge den stakkars kvinnen ute fra familien.

Men det er jo noen som kommer til DOL bare for å få støtteerklæringer. Fint om man skriver det i overskriften i så fall...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...