Gå til innhold

Hva slags forhold har du til familien din?

Anbefalte innlegg

Gjest ayatulla
Skrevet

Selv har jeg et godt forhold, synes jeg, til foreldrene mine, et greit, men ikke mer enn det forhold til svigers. Bra kontakt med bror, men elendig forhold til en 2 år yngre søster...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes jeg har veldig godt forhold til moren min. Har helt greit forhold til faren min, men ikke mer enn det. Jeg har godt forhold til søsken. Ørig familie har jeg ikke så mye kontakt med. Så er det svigerfamilie. Jeg har ikke så mye kontakt med dem, men vi sees iblandt. Svigerfar er vanskelig å forstå seg på.....

Gjest godeforeldre
Skrevet

Har veldig godt og nært forhold til mine foreldre. De er alltid blide og positive...

Jeg og søsteren min har også et ganske godt forhold...

Skrevet

Har veldig nært og godt forhold til både egne foreldre og til svigerfamilie. Men vi har flaks med dem - de er ålreite folk. ;o)

Skrevet

har god kontakt med alle jeg :)

Har godt forhold med alle, og ekstra god kontakt med søsteren min=)

Skrevet

Synes jeg har et veldig godt forhold til mine to helsøstre, et litt mer avstandspreget forhold til min halvsøster og et greit forhold til far og "stemor". Har et helt greit forhold til svigerfamilien også.

Skrevet

Mega godt forhold til min mor. Helt ok forhold til min bror. Litt dårligere til min far.

Gjest Flystripa
Skrevet

Veldig bra til mine foreldre og bra til min bror. Svigers har jeg et ok forhold til. Den ene svigerinnen min er jeg veldig nær, vi liker hverandre godt, ferierer hos hverandre etc. Den andre derimot, er litt vanskeligere sammensatt ;o)

Skrevet

Jeg har ett godt forhold.

Det har variert med kontakten opp igjen med noen av dem, men det har kommet seg veldig etter at jeg selv fikk barn.

Jeg har lært med at ting ikke nødvendigvis alltid er 100% positivt, vi er jo alle forskjellige, men jeg må ikke la en liten bit negativt overdøve masse positivt.

Og man må både gi og ta :o)

Skrevet

Vi har mer og bedre kontakt enn de fleste, vil jeg påstå - vi finner alltid unndskyldninger for å være sammen:-)

Skrevet

Godt forhold til søtrene min og til moren min, og tanter og søskenbarn.

Ikke noe godt forhold til min far, vi snakker greit sammen, men holder en viss avstand.

Svigerforeldrene mine og resten av min manns familie har jeg et godt forhold til.

-og til mine egne unger har jeg heldigvis et veldig nært forhold, ettersom de fremdeles er ganske små :-)

Skrevet

Har et bra forhold til foreldrene mine. Forholdet mellom søsteren min og meg har blitt mye bedre med årene. Har fått god kontakt med svigerfamilien. Har et godt forhold til morsslekta, dårlig til farsslekta (av forskjellige årsaker...)

Skrevet

Jeg har heldigvis et godt forhold til alle i familien min, både på min side og mannen min sin side!

Skrevet

Jeg har veldig godt forhold til min mor, min søster og min niese. Har også en kusine som jeg ofte går ut sammen med. Hadde veldig nært forhold til mormor, men hun døde i fjor. Farmor og farfar har jeg ikke nært forhold til, men likevel bra.

Pappa har jeg et litt mer anstrengt forhold til.

Har en halvbror jeg ikke har sett siden han var ett år (13 år siden)

ylvali1365381015
Skrevet

Familien min er en brokete forsamling etterhvert. Både mamma og pappa og svigerforeldrene mine er skilt og har etablert seg med nye partnere og fått nye barnekull. Dermed har det vært perioder med høyt konfliktnivå og en del såre følelser på mange plan under oppveksten. Men i min familie er vi stort sett utadvendte og meget verbale- vi krangler, diskuterer og går nye runder med oss selv.Vi kjenner på egne og hverandres følelser og kommer oss som regel styrket ut av det meste. Vet at svigerfamilien min får litt bakoversveis av denne måten å være sammen på, men jeg vet at det ligger ting under overfaten også hos dem, de forholder seg bare ikke til det og gjør gode miner når de først er sammen. Ulike strategier rett og slett.

Mener selv jeg har et godt forhold til de fleste i begge familer, med unntak av min to år yngre søster. Vi er knyttet til hverandre, men det ender alltid opp med at hun får ett eller annet utbrudd når familen møtes til jul, feks. Faren min passer ikke helt inn, han er hobbyornitolog og nyter helst sitt eget selskap med bøker all den tid han ikke har rømt til hytta. Distanse og harmoni, men jeg kjenner ham egentlig ikke.

De andre har jeg et avlkart og grei forhold til, best ifht de yngste søstrene mine.

Alle familier har sitt, tror jeg. Dersom de egentlig kjenner hverandre. Tror nå jeg!

(ps:svigerfar er en kløne sosialt, men så velmenende at jeg ikke irriterer meg ;-))

Skrevet

Et veldig nært og godt forhold til mine foreldre, selv om de bor 150 mil unna. Utrolig glad for at akkurat de er mamman og pappan min. Og har et godt forhold til broren min.

Svigerfamilien min kjenner jeg ikke så altfor godt enda. De bor 100 mil unna, så har ikke møtt de så mange ganger. Men så langt virker de veldig koselige hele hurven.

Så har lite å klage på i så måte. :-)

ylvali1365381015
Skrevet

Et veldig nært og godt forhold til mine foreldre, selv om de bor 150 mil unna. Utrolig glad for at akkurat de er mamman og pappan min. Og har et godt forhold til broren min.

Svigerfamilien min kjenner jeg ikke så altfor godt enda. De bor 100 mil unna, så har ikke møtt de så mange ganger. Men så langt virker de veldig koselige hele hurven.

Så har lite å klage på i så måte. :-)

heldig du da!

du lider ikke tilfeldigvis av et ukurerbart lyst sinn? ;-)

Skrevet

heldig du da!

du lider ikke tilfeldigvis av et ukurerbart lyst sinn? ;-)

Hehe, nei, jeg er nok som alle andre. Har både mine gode og dårlige dager. Men om jeg ikke hadde hatt den familien jeg har, hadde det kanskje vært flere av de dårlige dagene? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...