Gå til innhold

Borekurs/offshorekurs..hvor ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man få tatt offshorekurs uten å ha noe skole fra før av? Evt hva ligger dette ca i pris?

Finner nesten bare vk1 kurs og lignende der du må ha bestått skole. Men vet der skal være kurs som koster litt , som du kan ta uavhengig av hva du har av skole fra før av. Noen som vet litt om dette?

Og hva ligger lønna på? BAre ca..finner jo ikke info noen sted.

Videoannonse
Annonse
Gjest hva skal du gjøre der?
Skrevet

Hva tenker du å gjøre offshore? Det er jo mange andre arbeidsoppgaver enn boring?

Når det gjelder akkurat borekurs, fikk jeg opp en hel haug med treff på google, her er ett av dem:

http://www.offshoreutdanning.no/?gclid=CNSDtdurkYcCFQ3gVgodxwfctA

Prisen her er 34.000,-

Har selv nettopp gjennomført offshore grunnkurs sikkerhet som alle som skal overnatte på plattformer må ha, og det koster 11.000,- tror jeg (min arbeidsgiver betalte). Du må blant annet kunne tåle å ha hodet under vann, en av de obligatoriske øvelsene er å bli senket ned fastspent i et "helikopter" for så å få opp nødutgangen (vinduet) og komme deg ut. Jeg synes det gikk greit, men enkelte sliter med det. Absolutt ikke farlig da, mange som passer på, inkludert dykkere, og får noen problemer, så tas "helikopteret" rett opp igjen.

Vet ikke noe om lønn, det avhenger vel helt av oppgavene? Men generelt betales det vel litt mer enn for tilsvarende oppgaver i land, + at mange trives med friperiodene mellom skiftene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...