Gå til innhold

Trekk fra depositum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i ferd med å flytte tilbake til huset vårt som vi har leid ut i et par år. Huset bærer preg av at det har vært leid ut, blant annet har ungene i huset røsket løs en stikkontakt (og foreldrene har tapet det hele fast med sånn sølvtape - stria følger med når vi skal ta det løs). I tillegg er det noen andre småskader vi ennå ikke har full oversikt over. Hvordan går vi frem når vi skal beregne skadene og vårt tap? Kan vi trekke dette fra depositumet? Kan vi i tillegg kreve at utearel er i samme stand som da vi forlot det? (Tenker på bed, hekk, plen etc.) Evt. hvem kan vi kontakte for å få klarhet i dette?

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig slitasje (ikke hærverk) skal det ikke trekkes for.

Skrevet

Vanlig slitasje (ikke hærverk) skal det ikke trekkes for.

Ikke vanlig slitasje, men når vi må tapetsere om en vegg og erstatte en stikkontakt så er dette mer enn vanlig slitasje.

Skrevet

Dere må nok akseptere en viss slitasje, riper, hakk og småting. Løse stikkontakter må dere regne med. Mange må pusse opp utleielokaler etter at leier har flyttet, det er ikke uvanlig.

Men jeg syns hagen burde vært klippet og stelt hvis de har leid hele huset.

Gjest det synes jeg
Skrevet

Ikke vanlig slitasje, men når vi må tapetsere om en vegg og erstatte en stikkontakt så er dette mer enn vanlig slitasje.

Hvis dere har leid ut et helt ut i flere år til en barnefamilie, så synes jeg at å tapetsere en vegg og å skifte en stikkontakt (pluss et par småting) kan komme inn under normal slitasje.

Å klippe gress osv synes jeg hører sammen med å vaske godt etter seg, er det ikke gjort skikkelig, bør leietaker få en god sjanse til å gjøre det på nytt, hvis ikke kan man ta av depositumet til å betale noen for å gjøre det. Da skal regningen fremvises når man leverer tilbake det resterende depositumet (altså skal man ikke si man har betalt noen tre tusen for å vaske ned huset hvis man gjør det selv).

Skrevet

Vil nok regne dette som normal slitasje.

en nabo av foreldrene mine leier ut huset i ett år nå, familien som leier må holde orden på blomsterbedd og klippe plen

Skrevet

En ny stikkontakt koster vel en femtilapp. Gidder du styre mye for en slik sum? Tror også det er sånt du må regne med når du leier ut til en barnefamilie. Hvor godt var kontaktet festet i utgangspunktet?

Skrevet

Alltid kjekt å vite hva den gemene hop mener om sånt. Altså ingen trekk i depositum for fillekontakt, men oppfordring til å fikse på uteplass. Tusen takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...