Gå til innhold

Krydder og magesmerter selv etter å ha tatt Nexium

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har vært plaget av smerter i øvre del av magen i ca ett år. Har tatt gastroskopi. Den viste ingen bakterie eller noe uvanlig. HAr tatt PH-måling og den viste et høyt antall refluks av syren inn i spiserøret. Nexium 40 har hjulpet mye, men allikevel hvis jeg tar sterk mat, sjokoloade og saus med krydder, kommer smertene selv om jeg tar to Nexium 40 tabletter daglig. Lurte på om jeg blir helt bra i fremtiden.

MVH Gjest_N

Fortsetter under...

laila21365380916

Jeg kan i grunnen bare svare om meg selv da,men har brukt nexium i ti år.I fjor hadde jeg ny undersøkelse av magen på sykehuset(ahus)og da fikk jeg papirer på at jeg måtte bruke medisiner resten av livet p.gr.av refluks.Jeg har da byttet til noe som Losec mups.De virker mye bedre.Spør legen om å få bytte medisin.

Jeg kan i grunnen bare svare om meg selv da,men har brukt nexium i ti år.I fjor hadde jeg ny undersøkelse av magen på sykehuset(ahus)og da fikk jeg papirer på at jeg måtte bruke medisiner resten av livet p.gr.av refluks.Jeg har da byttet til noe som Losec mups.De virker mye bedre.Spør legen om å få bytte medisin.

Takk for svaret. Men blir man helt bra med Nexium eller de andre tablettene? Jeg må allikevel holder meg unna ting som inneholder en eller annen form for syre, for eksempel kaffe, mye cola og også sterk mat. Selv om jeg tar 2 Nexium 40 daglig. Nexium hjelper tross alt. Uten det, er det umulig for meg å ha en smertefri dag/natt.

Gjest_N

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...