Kari Anne B Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg har i lengre tid hatt noen rare flekker på tunga. Det begynte langt bak som bare flekker, det så ut som om de var helt glatte slik at belegg etc ikke la seg der. Det er flere måneder siden. For omtrent en måned siden fikk jeg to små flekker forran også. De var også bare/glatte, det ru på tunga var ikke der. Alle disse flekkene har nå blitt helt borte, men rett før helgen dukket det opp en stor flekk forran på tunga igjen. Også den var glatt/bar. I tillegg hadde den langs den ene siden (men ikke rundt hele flekken) en tydelig rød og hissig kant. Flekken var også sår. I dag er den bedre, men det er i ferd med å danne seg en rød liten flekk på andre siden av tungen. Denne er bare rød og litt sår. Flekkene er ikke runde. Hva kan dette være? Det kommer og går og flytter seg, noen av flekkene er såre, men ikke alltid. Akkurat nå har jeg også blitt forkjølet og er sår i hals og svelg, men det er jo bare den siste uka. Jeg lever for øvrig i et monogamt forhold på 13 året, så det er neppe noen seksuelt overførbar sykdom. Jeg skal om kort tid i gang med medisiner for et IVF-forsøk, men lurer på om dette tungeproblemet er noe jeg må skynde meg å behandle før en eventuell graviditet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244340-rare-flekker-p%C3%A5-tunga/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er vanskelig å stille noen sikker diagnose på dine symptomer. det kan være forårsaket av infeksjon, men det er vanskelig å si hva slags mikroorganisme som er innvolvert. Det er tvilsom om det har noe med forkjølelsen å gjøre, jeg tror heller ikke på kjønnsykdom. Siden du ikke vet hva det er er det best å få det diagnostisert før dere setter igang med 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/244340-rare-flekker-p%C3%A5-tunga/#findComment-1904376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.