Gå til innhold

bytte navn i folkeregisteret

Anbefalte innlegg

Gjest satan sjøl
Skrevet

fikk brev fra legen min i dag at de har hentet opplysninger fra folkeregisteret ang min lille jente.

her ser jeg at de har skrevet navnet feil. kan jeg endre dette på nettet eller må jeg inn til folkeregisteret selv og fikse dette?

altså så har ikke folkeregisteret tydet min skrift som er printet ut på dataen og dermed skrevet feil navn...

*det kunne ikke bli tydeligre*

e`kkje d typiskt !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sikker på at det ikke bare er legen som har skrevet feil da?

Gjest satan sjøl
Skrevet

Du er sikker på at det ikke bare er legen som har skrevet feil da?

nope... så over kopien eg fikk av folkeregisteret og..

Skrevet

Om det er feil på fødselsattesten, må du jo kunne få det retta opp utan at det skal måtte reknast som "namneendring". Det er vesentleg ettersom ein ikkje har lov til å endre namn så ofte ein vil, men ein må jo kunne krevje å få velje namnet sjølv og ikkje berre få tildelt eitt tilfeldig frå det offentlege (som det i realiteten er i dette tilfellet).

Om du kan gjere det på nettet er eg mindre sikker på, ettersom det er eit spesialtilfelle. Mitt råd er å gå til Folkeregisteret og ta det opp. Einaste du kan gjere dersom du ikkje er nøgd, og det er du naturlegvis ikkje.

Eg har fått tilsendt papir frå Folkeregisteret med feil namn på sjølv, og eg vart ordentleg sint. Sjølv om eg kanskje burde hatt litt betre folkeskikk enn å gå opp der og kjefte dama huda full, stakkar. :::rødme:::

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...